Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke ha
Fantastisk nydelig tråd, takk for en god latter og ti 
Siden Frp er så opptatt av dette med at vi ikke skal ta i mot invandrere som ikke blir til nytte asap så synes jeg de burde engasjert seg LITT mer i de sakene der Norge sender ut innvandrere som faktisk gjør nytte for seg. Men der er de merkelig stille, gitt .
Forøvrig har du et poeng eller to mht hva vi burde diskutere, bina, men jeg er uenig i konklusjonen som ofte blir at "siden vi ikke klarer å integrere innvandrere, så kan vi ikke ta i mot dem". Synes snarere vi skal gjøre noe med integreringsbiten jeg . Hvis en familie vil ta i mot 50 fosterbarn, så burde man hjelpe dem med å skaffe et stort nok hus og litt ekstra hjelp sånn at ungene ikke måtte sove på madrasser og gå for lut og kaldt vann. For å bruke ditt eksempel . Når det er mangel på fosterhjem må man strekke seg litt ekstra for dem som vil hjelpe, nemlig. Og det er selvfølgelig ikke gratis, men kan fort bli verd prisen, om man setter inn tiltak som gjør at disse 50 barna blir flotte samfunnsborgere når de vokser opp, i stedet for det stikk motsatte som lett skjer om de ikke havner i fosterhjem. For problemet forsvinner jo ikke bare fordi man sier "nei"...
Og mht integrering så er faktisk JOBB en viktig ting (som USA faktisk får til en god del bedre enn oss. NOE må jo de også få til ). Selvfølgelig sitter innvandrere som ikke får jobbe på ræva og mottar trygd. Men hvor lett er det å få jobb i et land der vi bare mener de bør jobbe, uten at vi er særlig villige til å gi dem jobb: "De må jobbe, men ikke hos meg!"....
Jeg er så motsatt FRP som man kan bli. Jeg synes man skal ta i mot kvoteflyktninger og andre som flykter fordi liv og helse er i fare. Og at man skal ha et skikkelig opplegg for integrering (= gjøre dem i stand til å forsørge seg selv, ikke la dem bli forsørget av staten). Og så mener jeg i tillegg at man skal åpne for mennesker som KAN og VIL jobbe, helt uavhengig av om de trenger beskyttelse. Så fremt Norge trenger det de kan tilby (litt egoisme må man tillate seg). Og at det i det tilfelle ikke bør bety noe hvor i verden de opprinnelig er fra. Så det så .
Hvis bare jeg fikk styre landet....