Sv: Nei, analfabeter vil vi ikke ha
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg blir litt... tja hva skal jeg si. Jeg syns utgangspunktet for tråden er interessant, og det kunne vært spennende å diskutere saken. Men i stedet har tråden (som vanlig) utviklet seg til en "Frp-ere er dumme"-tråd, og det er ikke en fullt så spennende diskusjon, syns jeg.
Så for å ta temaet i hovedinnlegget - jeg mener helt klart at det er på tide å se nærmere på innvandringspolitikken i Norge, og vurdere begrensninger. Jeg tror de fleste vil være enige om at innvandringen til Norge ikke akkurat har vært knirkefri, og så vidt jeg har sett i media så stiger den såkalte "fremmedfrykten" blant etnisk norske nordmenn. Hvorfor? Jo, nettopp fordi at integreringen av innvandrere har vært for dårlig.
(...)
Det er denne diskusjonen vi burde ta. Og i den diskusjonen kan det godt hende at man bør eller kan konkludere med at vi må begrense innvandringen, i hvertfall for en periode, inntil vi har fått orden i de problemene som finnes allerede knyttet til innvandrere og integrering. Vi er som nasjon ikke tjent med store interne konflikter mellom grupper i samfunnet.
Helt enig i at det er sider ved norsk innvandringspolitikk som kan og bør diskuteres.
Hvorvidt vi bør begrense innvandring til Norge er en sak. Hvordan den i så fall skal begrenses er en annen. Argumentene dine gjelder det første, men FrP-utspillet som gjøres narr av i denne tråden gjelder det siste: At å avvise analfabeter er et bra kriterium for å velge ut hvem som skal slippe gjennom nåløyet i UDI. Vil du forklare hvorfor du synes dette er et godt forslag vil jeg selvsagt høre på argumentene dine. Jeg er faktisk ganske spent på dem.
Når det gjelder norsk innvandringspolitikk generellt er det et noe større tema. Men siden det, og våre holdninger til det, i høyeste grad påvirker oppvekstmiljøet for barna våre fortjener det en egen tråd, som jeg synes du skal starte. Jeg lover å opptre saklig i den, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
I denne tråden derimot akter jeg derimot å fortsette å gjøre narr av et konkret forslag som fortjener så inderlig vel all den spott som kan slynges mot et kortsynt, egoistisk, umenneskelig og fordummende utspill som jeg ikke ser kunne kommet fra noe annet parti over sperregrensen enn nettopp FrP. Tilfeldig? Neppe.
Sist redigert av Ulvefar : 08-04-08 kl 12:42.
|