|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Hadde vært kjekt om det førte noe positivt med seg også, da.
|
|
|
|
#3 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Mener du man ikke skal reagere dersom det ikke er aldeles helt sikkert at det får en umiddelbar konsekvens?
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Jeg konstaterer bare at dårlig oppførsel er dårlig oppførsel, uansett om man handler med rettferdig harme. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Juste: du er virkelig rar! På den ene siden snakker du med store ord om å bekjempe "hverdagsrasismen" - og på den andre siden syns du at neger er et helt OK ord????????? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Populærkulturjunkie
|
Det var nok dumt og bruke beskrivelsen "kurant", for det er det ikke, jeg var utrolig trøtt når jeg skrev det inlegget og det ble litt feil. "beskrivende" er vel kanskje ordet jeg lette etter, og det står jeg for. Neger er for meg et ord som beskriver afrikanere sør for sahara som jeg ikke greier og plassere geografisk, altså ikke fra Nord-Afrika eller Somalia/Eritrea. Jeg legger personlig ikke noe mer i det enn det, en geografisk beskrivelse omtrent som asiat eller europeer. Det er dog ikke et ord jeg bruker noe særlig, og aldri i det offentlige rom, da jeg er klar over at det er et sårt punkt hos mange. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Men kan du ikke like godt si afrikaner da, noe som faktisk mye bedre beskriver en person fra sør for Sahara enne "neger". Så slipper du til og med å tenke på om du sier det ute eller inne? Vi har jo alle barn hjemme som lett plukker opp ord og utrykk.
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Unnskyldninger, unnskyldninger.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Kjerringkonflikt på café? For et latterlig utsagn! Jeg liker virkelig ikke måten kvinner omtaler andre kvinner på. Jeg blir nesten sint bare jeg tenker på det. Det at HI i det hele tatt klarte å komme med en reaksjon er beundringsverdig, (de fleste av oss hadde nok bare kjent haken treffe kneet), så å drive å navnekalle og komme med pekefingeren, samt konkludere med at det ikke førte noe positivt med seg, blir for dumt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|