Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-08, 17:02   #61
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg konstaterer bare at bina og jeg tenker fryktelig likt i denne tråden.

Jeg er i "anti-kjerring-slarv-humør".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 17:14   #62
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg også.
Og jeg kan ikke tenke meg noe mer kjerringaktig enn å kommentere andre bak deres rygg. Gjerne så de hører det.
Det blir en smule patetisk å innhente Carnegies på det, liksom.
Og dette er ikke bare en uttalse/svar til bina som dere bare tilfeldigvis leser, det er meninga at dere andre også skal se det.

Gammel 06-05-08, 17:17   #63
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og jeg er i skikkelig antiseriøst humør og har lyst til å si at jeg er tilhenger av antirasistisk kjerringslarv.

Gammel 06-05-08, 17:19   #64
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Og jeg er i skikkelig antiseriøst humør og har lyst til å si at jeg er tilhenger av antirasistisk kjerringslarv.

Hadde vært kjekt om det førte noe positivt med seg også, da.
Ikke bare en kjerringkonflikt på en kafè, liksom.

Gammel 06-05-08, 17:43   #65
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså - hvordan har det gått med rasismen i samfunnet? Og nazismen - som til og med ble forbudt? Forsvant det, bare fordi "vi" fordømte dem? Eller fortsatte de, i skjul?

Hvis du alt skal ha en fiende, er det ikke bedre å se fienden enn at den er skjult?

Og da tror du liksom på en måte at mor, bestemor og de to barna går hjem og tenker "Oi! Den damen på nabobordet hadde nok rett! Nå skal ingen av oss noen gang si noe SÅ stygt mer!"? Tror du virkelig at folk er så enkle?

Jeg tipper mer sannsynlig er at de går hjem og gjør narr av deg, snakker om den der teite bedreviterske hurpa ved nabobordet som måtte blande seg borti. Og hva har du oppnådd da? Ingenting.

Mener du man ikke skal reagere dersom det ikke er aldeles helt sikkert at det får en umiddelbar konsekvens?

At det hadde vært bedre å stilltiende godta nazisme siden den ikke forsvinner helt likevel? At unger ved et bord kan få høre voksne uttrykke uakseptable holdninger uten motbør, bare fordi de sikkert ikke forandrer mening likevel?

Gammel 06-05-08, 19:10   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er sjokkert. Over bina og Line*. Og så håper jeg at dere bare bedriver internettforumkverulering og ikke er så trangsynte som dere fremstiller dere selv som her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 19:10   #67
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde vært kjekt om det førte noe positivt med seg også, da.
Ikke bare en kjerringkonflikt på en kafè, liksom.

Kjerringkonflikt på café? For et latterlig utsagn! Jeg liker virkelig ikke måten kvinner omtaler andre kvinner på. Jeg blir nesten sint bare jeg tenker på det. Det at HI i det hele tatt klarte å komme med en reaksjon er beundringsverdig, (de fleste av oss hadde nok bare kjent haken treffe kneet), så å drive å navnekalle og komme med pekefingeren, samt konkludere med at det ikke førte noe positivt med seg, blir for dumt.

Jeg for min del digger det faktum at slike utsagn ikke forblir uimotsagt, spesielt mtp barna som helt sikkert overhørte samtalen. Man skal reagere på urett, og man kan i etterpåklokskap fundere og analysere og komme på mer "riktige" måter å gjøre det på, men for meg holder det i massevis at det kommer en umiddelbar reaksjon - Nei, dette er ikke greit!

Gammel 06-05-08, 19:13   #68
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjokkert!

Men om jeg hadde sett episoden, og senere sett damen, og så slarvet til min venninne om at "der er hun som nesten kjørte på den gutten, herregud, altså.... " - er jeg da flink?

Jeg synes dette blir en feil sammenligning og vil derfor forklare nærmere hva som skjedde. Slik jeg ser det satt jeg på ingen måte og "slarvet" til venninnen min. Hun var opptatt med telefonen sin og fikk ikke helt med seg hva damen sa. Da hun (min venninne) så mitt mildt sagt forbausede utrykk spurte hun hva det var, hvor jeg da sier noe sånn som "hun sa han var en sur svarting"! Og da brøt damen inn.

Følte et lite behov for å forsvare meg, selvom jeg på ingen måte angrer på hva jeg sa og gjorde. Det hun sa var ufint og rasistisk og det forandrer seg ikke uansett om du er uenig i måten jeg reagerte på.

Gammel 06-05-08, 19:15   #69
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så det så!

Gammel 06-05-08, 19:21   #70
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kjenner at jeg er sjokkert. Over bina og Line*. Og så håper jeg at dere bare bedriver internettforumkverulering og ikke er så trangsynte som dere fremstiller dere selv som her.

Nei, dette er ikke kverulering fra min side.
Kall det gjerne trangsynt. Jeg føler at det er trangsynt å ikke se flere sider ved den episoden som først ble beskrevet.

Gammel 06-05-08, 19:24   #71
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er din motivasjon jeg stiller spørsmålstegn ved. De skal se at det gir negative reaksjoner? Hvorfor - om ikke fordi du tror de vil endre atferd? Noe jeg altså tror de uansett ikke vil.

Jeg ville reagert dersom det gikk ut over en tilstedeværende. Og i så måte skiller jeg ikke på om folk skjeller ut noen fordi de er "svartinger" eller om de skjeller dem ut fordi bussen er forsinket.

Ja, ja, så får du stille spørsmålstegn ved motivasjonen min. Jeg synes det er rart om du ikke reagerer på andres rasistiske utsagn, fordi du ikke tror de vil endre adferd. Hva om de da tror at du er enig i det de sier?

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 19:30   #72
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Kall det gjerne trangsynt. Jeg føler at det er trangsynt å ikke se flere sider ved den episoden som først ble beskrevet.

Hadde jeg visst at diskusjonen skulle handle så mye om hvorvidt jeg reagerte riktig eller var en slarvekjerring hadde jeg utdypet det tidligere. Jeg tenkte faktisk ikke på at noen kunne si at det var feil av meg.

Mitt hovedfokus var og er fortsatt at damen satt der og sa rasistiske kommentarer åpenlyst både foran oss og sine egne barn..

Gammel 06-05-08, 19:34   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjah. Jeg synes det er skremmende at ikke den første tanken er at det er bra at rasistiske utsagn blir satt på plass. Samme hva slags situasjon det var, samme om det var et offentlig eller privat sted "sur svarting", eller i det minste "svarting" er et drittalt uttrykk som det bør reageres på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 20:23   #74
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du var tøff som sa fra HI.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 20:33   #75
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

HI faktisk. Og håper jeg ikke mister munn og mæle selv i lignende situasjoner.

Gammel 06-05-08, 21:09   #76
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det var litt over grensa over hva man bør si og gjøre. Ikke pent å herme og kalle han en sur svarting i klaginga si.
Jeg tenker heller at hun måtte ha en veldig dårlig dag (eller foregående natt); enn at dette er en forferdelig rasist og møkkadame.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 21:43   #77
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Veldig bra at du reagerte, HI.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 22:11   #78
Maiken38
Optimist

Maiken38 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
Maiken38 er litt kulMaiken38 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke rart dere gikk, sikkert FrP-folk

Jøss! Så hvis en stemmer på FrP så er man automatisk rasist. Er du en politisk rasist? Helt mållaus ja ikke rart det er krig i verden med en sånn kommentar.
Tilbake til tråden. Dessverre så finest det slike folk uansett hva en måtte stemme på. Dette over hodet ikke noe med politikk å gjøre. Dette var tydelig hvis en meget uhøflig dame. Som sikkert hadde en ekstremt dårlig dag. Og jeg legger til at slik oppfører man seg bare ikke. Uansett hva en måtte stemme……………

Gammel 06-05-08, 22:16   #79
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiken38, her.

Jøss! Så hvis en stemmer på FrP så er man automatisk rasist. Er du en politisk rasist? Helt mållaus ja ikke rart det er krig i verden med en sånn kommentar.
Tilbake til tråden. Dessverre så finest det slike folk uansett hva en måtte stemme på. Dette over hodet ikke noe med politikk å gjøre. Dette var tydelig hvis en meget uhøflig dame. Som sikkert hadde en ekstremt dårlig dag. Og jeg legger til at slik oppfører man seg bare ikke. Uansett hva en måtte stemme……………

Sjansen for å høre en SV-velger lire ut av seg rasistiske kommentarer er vel noget mindre enn en som stemmer Frp, men det er vel strengt tatt en annen sak...

Gammel 06-05-08, 22:16   #80
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg også.
Og jeg kan ikke tenke meg noe mer kjerringaktig enn å kommentere andre bak deres rygg. Gjerne så de hører det.
Det blir en smule patetisk å innhente Carnegies på det, liksom.
Og dette er ikke bare en uttalse/svar til bina som dere bare tilfeldigvis leser, det er meninga at dere andre også skal se det.

Vet du, det eneste dere greier og bevise her er at dere mangler noen poeng i toppetasjen. Det og sammenligne at man står opp mot åpenlys rasisme med "kjerringpreik" viser bare at dere hører hjemme i et annet univers enn et jeg ønsker og høre hjemme i. Møkkakjerringer.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.