|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
Jeg også.
![]() |
#64 |
Expired
Hadde vært kjekt om det førte noe positivt med seg også, da.
![]() |
#65 |
Muligens verdt å vente på
|
Mener du man ikke skal reagere dersom det ikke er aldeles helt sikkert at det får en umiddelbar konsekvens?
![]() |
#66 |
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Jeg kjenner at jeg er sjokkert. Over bina og Line*. Og så håper jeg at dere bare bedriver internettforumkverulering og ikke er så trangsynte som dere fremstiller dere selv som her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Ringskrømt
|
Kjerringkonflikt på café? For et latterlig utsagn! Jeg liker virkelig ikke måten kvinner omtaler andre kvinner på. Jeg blir nesten sint bare jeg tenker på det. Det at HI i det hele tatt klarte å komme med en reaksjon er beundringsverdig, (de fleste av oss hadde nok bare kjent haken treffe kneet), så å drive å navnekalle og komme med pekefingeren, samt konkludere med at det ikke førte noe positivt med seg, blir for dumt.
![]() |
#68 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Sjokkert!
Jeg synes dette blir en feil sammenligning og vil derfor forklare nærmere hva som skjedde. Slik jeg ser det satt jeg på ingen måte og "slarvet" til venninnen min. Hun var opptatt med telefonen sin og fikk ikke helt med seg hva damen sa. Da hun (min venninne) så mitt mildt sagt forbausede utrykk spurte hun hva det var, hvor jeg da sier noe sånn som "hun sa han var en sur svarting"! Og da brøt damen inn.
![]() |
#70 |
Expired
Nei, dette er ikke kverulering fra min side.
![]() |
#71 |
This is normal!
|
Ja, ja, så får du stille spørsmålstegn ved motivasjonen min. Jeg synes det er rart om du ikke reagerer på andres rasistiske utsagn, fordi du ikke tror de vil endre adferd. Hva om de da tror at du er enig i det de sier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Multitaskingmaniac
|
Hadde jeg visst at diskusjonen skulle handle så mye om hvorvidt jeg reagerte riktig eller var en slarvekjerring hadde jeg utdypet det tidligere. Jeg tenkte faktisk ikke på at noen kunne si at det var feil av meg.
![]() |
#73 |
|
Tjah. Jeg synes det er skremmende at ikke den første tanken er at det er bra at rasistiske utsagn blir satt på plass. Samme hva slags situasjon det var, samme om det var et offentlig eller privat sted "sur svarting", eller i det minste "svarting" er et drittalt uttrykk som det bør reageres på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)Det var litt over grensa over hva man bør si og gjøre. Ikke pent å herme og kalle han en sur svarting i klaginga si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Sjokkert! (Rasisme foran unger)
![]() |
#78 |
Optimist
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() |
Jøss! Så hvis en stemmer på FrP så er man automatisk rasist. Er du en politisk rasist? Helt mållaus ja ikke rart det er krig i verden med en sånn kommentar.
![]() |
#79 |
seru
|
Sjansen for å høre en SV-velger lire ut av seg rasistiske kommentarer er vel noget mindre enn en som stemmer Frp, men det er vel strengt tatt en annen sak...
![]() |
![]() |
#80 |
Populærkulturjunkie
|
Vet du, det eneste dere greier og bevise her er at dere mangler noen poeng i toppetasjen. Det og sammenligne at man står opp mot åpenlys rasisme med "kjerringpreik" viser bare at dere hører hjemme i et annet univers enn et jeg ønsker og høre hjemme i. Møkkakjerringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|