|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet? | |||
Jeg er glad de finnes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
186 | 79,83% |
Jeg synes de er skumle |
17 | 7,30% |
Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det |
53 | 22,75% |
Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra |
85 | 36,48% |
Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra |
27 | 11,59% |
For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei |
69 | 29,61% |
De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker |
1 | 0,43% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet |
90 | 38,63% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet |
63 | 27,04% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet |
66 | 28,33% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Helt konge
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
Jeg synes det så absolutt kan være skummelt. Jeg tror at den største feilen man kan gjøre er å tro at andre tenker og reagerer som en selv, bare fordi en har opplevd tilsvarende ting (det gjelder i alle sammenhenger, ikke bare innenfor barnevernet). Dette kan bli ekstra ille om de tingene man selv har opplevd ikke er tilstrekkelig bearbeidet slik at man har en nyansert og distansert forhold til de vanskelige opplevelsene. Det at noen bruker en barnevernfaglig utdannelse og jobb for å bearbeide egen traumatisk barndom tror jeg ikke er en god ting, hverken for dem selv eller for de de skal jobbe med. Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men jeg hadde nok en 2-3 stykker i kullet mitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 06-11-07 kl 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
weird
Det er veldig viktig. Det vil ikke si at man for alltid skal være ekskludert, men egne greier bør være bearbeidet.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg tror nok at noe av grunnen til at folk har en høy terskel for åkontakte barnevernet er redselen or at de kan miste barna.
![]() |
#45 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sagt at jeg håper at jeg ikke trenger hjelp, fordi jeg vil være like sterk og frisk framover som jeg er nå. Jeg har selvfølgelig ingen garantier for det, og skulle jeg trenge hjelp for å klare barna ville jeg selvfølgelig søke hjelp for å få det. Barna er det viktigste i livet mitt. Det må da være lov til å si at man er glad for god helse, og at man er sterk nok til å takle hverdagen, og at man håper at man får være der framover også!
![]() |
#46 |
By the Sea
|
Utdype?
![]() |
#47 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Har du ikke lest eksemplene hennes? Et flott og reflektert innlegg av Kie, og du klarer å lese det som et angrep på deg personlig. Les innleggene hennes flere ganger med annet sinn, så skjønner du kanskje hva hun mener.
![]() |
#48 |
Epikur
|
Jeg tror jeg mente mellom og ikke blant. :klønete:
![]() |
#49 |
By the Sea
|
Ja, "mellom" ble noe annet enn "blant" !
![]() |
#50 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#51 |
weird
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetMen det er jo en ond sirkel. De som har erfaring fra barnevernet holder kortene tett til brystet fordi de ikke ønsker å bli stemplet og plassert i båsen "de andre", med alt det innebærer. Noen få er modige og gjør det allikevel. Men mange gjør ikke det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg må bare si at jeg synes kie sier veldig mye bra i sine lange, reflekterte innlegg her i denne tråden!
![]() |
#53 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg håper jeg slipper kontakt med dem, men man kan jo aldri vite..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er veldig gla barnevernet finnes ellers hvet ikke jeg hvordan mitt liv hadde vært i dag, jeg ser veldig godt hvorfor jeg ble plassert i fosterhjem som seks åring. Husk masse av dem sakene om foreldre som tar opp ting i media ikke nødvendigvis stemmer, bv har taushetsplikt å kan ikke svare i mot men foreldre kan dure frem med sin værsjon å få sympati div. Mine foreleldre så ikke sin feil i det hele tatt dem, det var kun dem på bv som hadde all skyld for att dem hadde mistet omsorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad barnevernet finnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
weird
Det er mitt inntrykk også.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er sjeleglad for at det finnes en etat som barnevernet, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke trenger dem. men hadde den dagen kommet da jeg måtte be om hjelp, så hadde jeg gjort det. Barnevernet gjør mye bra, noe jeg stadig ser i jobben min.
![]() |
#58 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad de finnes, men hadde vel syntes det var et lite nederlag om jeg måtte be om hjelp. :flink pike TM: |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Expired
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det (Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|