|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...
Ingen av delene er utpreget intelligent, så der har de jo en fellesnevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Jeg er drittlei av "nyheter" om Michael Jacksons død. Nå har det vart i en uke, og fremdeles spammes halvparten av forsidenyhetene i nettavisene av spekulativ synsing om den ene detaljen mindre interessant enn den andre. "Se bilparken hans", "Barnepiken vil ha omsorgen for barna", "Barnepiken vil ikke ha omsorgen likevel", og så videre. :bla bla bla: |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
rakkarpus
|
Tja, hvem var de 1 mill som hadde kjøpt billetter til konsert i London? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
frakoblet
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Jeg syns det er ganske underlig at folk har så sterke følelser av sorg over en person de ikke kjenner. Og jeg syns ikke det er det minste rart at kroppen hans ikke holdt ut lenger.
![]() |
#145 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda. Jeg er enig i det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
weird
Og jeg tenker litt som at det må være lov å være annerledes uten å dermed bli fritt vilt. Det er vel der skoen trykker litt for min del. At jeg synes så mange har en "han var rar så dermed er det fritt frem". Eller "han var så rar så derfor var han sikkert sånn og slik også". Eller, som jeg lurer på om kanskje tabloidpressen drev på "han er så rar så om han kan vi si hva som helst og slippe unna med det".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
weird
Han var annerledes og gjorde nok en del ting som mange vil betegne som rart. Men hva som er sant og ikke sant av det tabloidpressen dro frem er vanskelig å si. De har ikke akkurat størst troverdighet i mine øyne.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Det er ikke fordi han var så "rar" (som du sier, jeg har aldri ment Michael Jackson var rar, han var et geni og hadde en fucked up oppvekst, men ikke rar) at media og samfunnet generelt har mer "lov" til å spekulere. Det er fordi mannen LEVDE av media, billettsalg, reklamekampanjer, royalties og whatnot. Man kan ikke kreve medias søkelys på kunsten man utfører, og forvente at livet bak ikke får oppmerksomhet i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
weird
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Ok. Der har vi veldig forskjellig syn på hva som er greit.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Vel, Jacko tjente nok en del på den oppmerksomheten, også negative, han fikk før han døde også, så jeg er ikke helt sikker på om han hadde satt pris på om resten av verden hadde vært like snille som deg, kie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Tøff
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Jeg synes det må være greit å omtale mennesket MJ, og det betyr også de mindre positive sidene (eller hva man nå vil kalle det). Jeg synes derimot at de aller fleste fortjener en viss respekt når de ikke lenger har noen mulighet til å forsvare seg.
![]() |
#153 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#154 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg synes ikke det er så rart når det gjelder en person som er verdenskjent og som man kanskje har "vokst opp med" når det gjelder musikken og som man kanskje har beundret, hatt som idol halve eller hele livet. Jeg er ikke noen utpreget MJ-fan altså, men skjønner godt at man kan få en slags sorgreaksjon når et idol dør på den måten. Det blir noe annet om Per Hansen fra Kløfta drukner, en man aldri har hørt om. At folk tar selvmord (nå har visst 12 fans allerede gjort det, leste jeg) er jo bare tragisk, da er de kanskje ikke helt friske i utgangspunktet.
![]() |
#155 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Noe av det rare med MJ var at han sa han hatet pressen, men ifølge dokumentarere ble han helt i ekstase når presse/fans fulgte han rundt, da "glemte" han liksom barna om han hadde de med, og de måtte taes hånd om av sikkerhetsfolk og til og med han dokumentaristen som fulgte han i 8 mnd. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Mother of Dragons
|
Jeg kan ikke se at det er noe spesiell forskjell i å spekulere på den seksuelle legningen til MJ i forhold til hvilken som helst annen kjendis, om de er heterofil eller homofil.
![]() |
#157 |
Passiv
|
Av alle mulige ting så var det rett før jeg grønnprikket Brutus.
Hvis jeg har skjønt dette rett så kan man ikke behandle noen pedofil legning heller. Men man kan godt ha en pedofil legning uten å gå løs på barn. På samme måte som man nokså uproblematisk kan ha en heteroseksuell legning uten å ha sex med noen i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#158 |
Tøff
|
I teorien, nei. Jeg kan heller ikke fatte at det å være pedofil er synonymt med å være en overgriper, for det er virkelig ikke tilfelle. På den annen side sett styres "folk" mye av media, og media har en fullstendig unyansert bruk av uttrykket pedofil. Er du pedofil er det det samme som å være ovegriper, sadist, voldelig og voldtektsforbryter.
![]() |
#159 |
Elsker gamlis- godis
Ja, det har du rett i. Folk flest vet lite om hva pedofili egentlig er, hva det handler om, hva som skjer osv. De færreste er monstre som begår voldtekter. Det er derfor det kan være vanskelig å forstå, erkjenne og være klar over hva som skjer i slike tilfeller. Argumentene som flere bruker her om at MJ ikke var pedofil, er egentlig argumenter for nettopp dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
weird
![]() Sv: Michael Jackson er død ...Å mene at det blir tullete å sitte her og definere en mann som pedofil uten å være i en posisjon der man har forutsetninger for å sette den merkelappen på et menneske, er ikke det samme som å argumentere for at han ikke er det. Det er å rett og slett argumentere for at sånne merkelapper ikke bør hives rundt som konfetti.
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|