Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FP - en venninneklubb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 15:46   #11
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: FP - en venninneklubb?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg er ikke nødvendigvis så sikker på at det er tonen man skal se på. I mine øyne er tonen forsåvidt grei slik man snakker sammen, men man kan godt være flinkere til å svare nykommere.

Jeg har vært innom endel forum i løpet av min karriere, og det som var avgjørende for om jeg ble værende eller ikke var enkelt og greit tilbakemeldinger og svar. Dersom jeg aldri ble quotet eller diskutert med i diskusjoner, så forsvinner jeg etter en stund. Det er veldig kjedelig å være den som ingen quoter og snakker med. Den type internt plager meg. Så jeg synes det er en fin ting å være obs på å glimte litt på innleggstellerne og dra nybegynnere med i diskusjonen. (Og selvsagt ikke starte med å plukke fra hverandre argumentene til en stakkars nybegynner, men prøve å være åpen og spørrende.) Det verste som fins er å bli ignorert.

Jeg savner endel av tonen som har blitt flyttet jeg også. Ikke ha alt for dere selv i bloggene da. Drypp litt på oss andre også.

Dette er jeg helt enig i, og det er sånn jeg også gjør. Samtidig så forventer jeg ikke å bli lagt merke til sånn med en gang. Man må kanskje jobbe litt for det også.
Jeg føler meg vel egentlig ikke "med i gjengen" i den forstand og det forventer jeg heller ikke. Jeg har med vilje vært litt mer anonym her enn på andre fora, og kan derfor ikke forvente å bli gjenkjent og få et så nært forhold til andre her inne, som det kanskje kreves for å bli med. De som kjenner meg godt, eller som absolutt vil, kan nok kjenne meg igjen her inne også.
Jeg tenker også at man bør kunne forvente seg av nye medlemmer at de leser seg litt opp på hvordan tonen er her inne. Jeg brukte selv lang tid på å bli "kjent" med de forskjellige personlighetene her inne, finne ut hva de står for osv. Dette er jo en forutsetning for å kunne forstå hva som er ironi og ikke her. Ellers så liker jeg godt fjas og tull selv, men er nok lite flink til å bidra på den fronten.
Jeg er en person som er veldig sjenert overfor nye mennesker, og kan finne på å sitte å observere og lytte en god stund, før jeg blir med i samtalen. Sammen med mennesker jeg kjenner godt, kan jeg derimot bli i overkant skravlete. Dette gjenspeiler seg nok endel når jeg er inne på forskjellige fora også.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Forøvrig så er det å skrive i egen blogg (og holde den åpen for alle en stund, slik at den blir sett) den beste måten å få tilgang til andre blogger på, tror jeg.

Jeg gjør det i alle fall vanligvis slik at jeg gir tilgang til de som selv er aktive bloggere. Litt sånn "de jeg ser, de husker jeg".

Det er mulig andre er mer selektive enn meg, men jeg tror dette er normen hos en del i alle fall.

Jeg har i grunnen lurt litt på hvordan det der med blogger virker.
Er det sånn at hvis jeg har kommentert i en blogg en gang, så har jeg tilgang på den videre, om den senere skulle bli lukket? Og vil jeg få tilgang til lukkede blogger, om forfatteren har kommentert i min?
Hvordan ser jeg om bloggen jeg leser er lukket eller åpen?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

digresjon: Egentlig ble jeg ganske nysgjerrig på hvilken "bagasje" jeg har med meg fra tidligere, siden jeg er mangeårig forumbruker og har "truffet" manger her inne på NM. Men når det er sagt så må jeg også si at jeg har blitt mottat kjempefint her inne. Jeg ER jo nykommer med mine tragiske 56 innlegg

Jeg vet iallefall at du er veldig anti røyk. Vi var i samme terminklubb på SM en gang.

Sist redigert av Hannah : 15-06-08 kl 19:54.
Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.