|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du for eller mot dødstraff?
Absolutt like sikker, disse grensene er umulig å sette. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Superaktiv
Jeg vil iallefall anta at kulturer med dødsstraff har et annet syn på menneskeverd. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Dødsstrafftilhenger
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Pusurkine du svarer ikke på spørsmålet. Glem tvilen, hva om det ikke var tvil? |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Mother of Dragons
|
Til det har jeg to ting å si:
Fett nok, jeg liker ikke Se&Hør-retorikken din.
Det eneste argumentet som handler om etikk og moral er hvorvidt dødsstraff er grunnleggende feil.
|
|
|
#125 |
|
Superaktiv
Jeg er i mot dødsstraff UANSETT. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Dødsstrafftilhenger
![]() |
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg mener ikke det moralsk riktig å ta livet av hvem som helst for å spare penger, men jeg mener det er helt greit å ta livet av en rabiat drapsmann for å spare samfunnet for kostnader ja. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Dødsstrafftilhenger
![]() |
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Har nå en bursdagsmiddag å se til, kanskje jeg kommer tilbake som underdog senere...kos dere med popkornet. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Mother of Dragons
|
Tøys. Jeg har kommet med saklige argumenter til deg, og stilt spørsmål, men de svarer du ikke på.
|
|
|
#131 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og med «folkelig» mener du dårlig formulert og usammenhengende antar jeg? Jeg tror ikke det er så veldig etterspurt her, men det er mange andre steder på Internett der det er veldig populært. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Ringskrømt
|
Dødsstraff er en ugjenkallelig handling og det er hovedgrunnen til at jeg er imot, og jeg synes tenkte tilfeller lik ditt vitner om umoden tankegang. Jeg er sterkt imot et rettssystem som bygger på hevn, og ingenting rettferdiggjør statens rolle som bøddel. Det betyr ikke at jeg på noen måte er formildende overfor drapsmenn i min tankegang, de har begått et lovbrudd og må straffes for det. Jeg er imot drap uavhengig av hvem som utførerer det, og bare tanken på at flerparten av amerikanerne foretrekker fremdeles "øye for øye, tann for tann" gjør meg kvalm og skremt. Det er primitivt og umoralskt og ulogisk og og ...
|
|
|
#134 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Nå har jeg lest Berkos innlegg og har blitt overbevist:
|
|
|
|
#135 |
|
Live and let live
|
Snakker du om voksne mennesker her, eller alle menneskeliv? En baby har ikke så mange handlinger (=ingen verdi?), små barn skal læres opp til å fungere i samfunnet og gjør masse galt underveis (= dårlig verdi?).
|
|
|
#136 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg synes du har et gode poeng DM. Barn med grusom oppvekst burde kanskje helst skytes før ungdomsskolen, det ville være det aller billigste. (Penger er viktig her.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 18-06-08 kl 19:01. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Er du for eller mot dødstraff?Kanskje man bare skulle gen- og miljøteste all unger, og sjekke om det var noen mulighet for at de kunne utvilke mindre sympatiske sider og bare ta livet av dem før rekker å gjøre noe som helst. Det burde jo være samfunnsøkonomisk nyttig.
|
|
|
#138 |
|
Nybegynner
![]() |
Er mot dødsstraff UANSETT hva. Hvilken rett har vi til å leke gud? Det finnes bedre måter å straffe folk på... |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Nybegynner
![]() |
En slik person burde få hjelp, på en eller annen måte... |