|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngå
Har du lest hovedinnlegget?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 30-06-08 kl 14:30. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Glamorøs
|
Jeg skjønner ikke grunnen til at dere lar den ligge i det hele tatt, all den tid dere er raske til å fjerne all annen egenreklame.
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåKie: nå forstår jeg overhodet ikke hva du mente. Skal det ikke være lov å si at det er et problem med 90% fremmedspråklige på en skole? Går man da i takt med de gærningene som syns at ethvert innslag av brunt og hijab er et problem?
|
|
|
#105 |
|
Borte
|
Helt enig med Glitter. Fjern gjerne hele tråden. Dette er jo lagt ut i det henseendet å spre propaganda. Hvorfor vil FP være med på noe slikt?
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 30-06-08 kl 15:24. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
weird
Sv: Hvilke skoler man bør unngåPolyanna: Som nevnt så er det riktig at situasjonen ofte medfører problemer og utfordringer man ellers ikke ville ha hatt. (Jeg trodde jeg hadde vært tydelig på det i denne tråden?)
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#107 |
|
weird
Sv: Hvilke skoler man bør unngåOg så synes jeg det er litt teit at folk som prøver å nyansere ved å dra frem positive aspekter ved en situasjon (som bl.a. Mim i denne tråden og andre generelt i samfunnet) så kjapt skal bli stemplet som naive så fort de gjør noe annet enn å si seg 100% enige i en svartmaling av en situasjon. Nå vet ikke jeg hvordan Mim tenker, men jeg har det i alle fall slik at dersom andre tar for seg en side av saken i utstrakt grad så er det ikke alltid nødvendig for meg å gjenta det de sier dersom jeg i grunnen vil tillegge noe i en diskusjon. Det vil ikke nødvendigvis si at det er så polarisert som man kan få inntrykk av.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg er sjokkert og skuffet over at nynazistisk reklame ser ut til å være godtatt på FP. Jeg har ligget våken i natt og tenkt på alt det grusomme jeg leste i linken i hovedinnlegget. At man fjerner linken men ikke adressen kan jeg ikke forstå hensikten med. Diskusjonen her som så mange taler varmt for å fortsette springer direkte ut fra informasjon fra ren nynazistisk propaganda, det ble ikke tatt utgangspunkt i en hvilken som helst forskningsrapport. Når folk går inn og ønsker å ta en seriøs diskusjon vedrørende problematikken rundt stor andel av fremmedspråkelige i skolen i denne tråden, fyrer de også etter min mening oppunder nazistenes propagandaaksjon på nettet.
http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/207
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...15/468983.html
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 30-06-08 kl 15:29. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg kjenner jeg er veldig enig med Kie her. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
anglofil
Sv: Hvilke skoler man bør unngåSignerer Irma helhjertet, viktig tema men at FP tilater nynazistisk propaganda er helt utrolig, jeg klarer faktisk ikke å komme over at den linken fikk ligge, den ville ha vært fjernet fra en hvilket som helst side umiddelbart. så hadde jeg vel aldri trodd noen ville ha svart seriøst i denne tråden. Disse folkene jobbes det jo aktivt mot å fjerne fra alle seriøse debattsider om dagen. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: Hvilke skoler man bør unngåDenne siden er ikke en nynazistisk side i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåNå føler jeg at vi er på litt ulike planeter her.
|
|
|
#114 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er enig med Polyanna.
|
|
|
#115 |
|
anglofil
Hvem har sagt at tema ikke skal debatteres? INGEN. Som sagt, dette tema har vært oppe mange ganger før på FP men fy faen, enhver nettside med respekt for seg selv tar avstand fra nazipropaganda og tar avstand fra det. Er du for reklame for Vigrid her også kanskje? Hva er forskjellen? |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Borte
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåYtringsfrihet eller ikke. Disse gruppene leter metodisk og grundig etter steder de kan bruke som talerør for propagandaen sin. Tidligere postet de leserbrev i lokalavis etter lokalavis så lenge de kunne før noen avslørte at det var renspikka propaganda det var snakk om. Nå bruker de nettet for alt det er verdt. For meg er det viktig å yte motstand når noen forsøker å alminneliggjøre rasistisk og nazistisk propaganda. At de vinkler propagandaen som et diskusjonsinnlegg om skolepolitikk ser jeg på som ren kamuflasje og ikke som et ærlig ønske om debatt. Hvorfor vil FP publisere nynazistisk propaganda?
|
|
|
#117 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilke skoler man bør unngåJeg kjenner at jeg er forelsket i Polyanna nå.
|
|
|
#118 |
|
anglofil
På saklig grunnlag ja men alle sider i Norge, untatt FP, fjerner Vigrid innlegg og denne type misbruk (nazister som registerer seg for å skrive et innlegg) før det går for langt, det jobbes ihjel for at lenker av denne type ikke ligger ute på nettet. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg helt enig i, allikevel syns jeg lenken kan fjernes. Både på grunn av innhold og fordi den nå spesialbehandles siden alle andre som sprer reklame for egne nettsteder på FP får linkene sine fjernet. At man starter en saklig diskusjon på grunnlag av et dustete innlegg syns jeg er helt greit.
|
|
|
#120 |
|
Leser
|
Da bør du åpne dem. Jo, denne siden er nynazistisk. Jeg er dypt uenig i det som står der.
Jeg er veldig enig med deg. Det vil si, jeg har ikke nevneverdig stor tro på ytringsfriheten, all den tid jeg ikke opplever at den brukes. Men jeg er veldig enig med deg i at man skal bruke den som et våpen, ytringsfriheten bør brukes til å kle av avskyelige holdninger de vakre frasene slik at sannheten vises - slik den er.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-06-08 kl 19:32. Årsak: Hadde rotet med et sitat. Slettet det |
|
|
|
![]() |
|
|