Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke skoler man bør unngå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 14:20   #101
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og siden mitt innlegg (i tillegg til de som uttalte direkte støtte til det) er det eneste i tråden som sier at dette er et problem; jeg har ikke sagt noe som helst om hudfarge eller nasjonalitet. Jeg sa kun noe om språk. 90% fremmedspråklige på en norsk skole er et problem. Et stort problem.

Ben "Go ask Nebuchadnezzar II" Murphy

Har du lest hovedinnlegget?
Forøvrig synes jeg du virker litt fastlåst. 90% fremmedspråklige er en situasjon som lett kan medføre en rekke problemer og utfordringer. Å definere hele situasjonen som et problem gir inntrykk av man har gitt opp før man har begynt. Man har satt en haug med mennesker i en bås og forventer at de skal skape vanskeligheter kun ved sin tilstedeværelse.

Og så ser det ut til at definisjonen skifter også. Minoritetsbakgrunn, fremmedspråklige osv. Snakker man om kultur? Hudfarge? Eller forestiller man seg at det er en hel skole der 90% av elevene ikke snakker et kløyva ord norsk?

I gruppen "minoritetsbakgrunn" finner du f.eks. like mye rolige, pliktoppfyllende vietnamesiske jenter som har stor respekt for læreren, bruker masse tid og energi på lekser hver dag og som har så godt som alt rett på alle prøver. Barn av foreldre som jobber hardt for å skape en ny fremtid og som både i ord og handling viser sine barn at utdanning er ekstremt viktig.

Definerer vi hele sulamitten som et problem så er man kanskje litt mer fordomsfull enn det mange innvandrerbarn fortjener? En del av et problem ved sin blotte tilstedeværelse, liksom?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 30-06-08 kl 14:30.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:28   #102
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi har fått mange innrapporteringer fra brukere angående denne tråden og lenken i førsteinnlegget, og vil opplyse om at vi har valgt å la adressen ligge, men tatt bort lenken i den, da vi vurderer det som bedre enn at lenker gis pr. prikk, for da vil vi komme i lenkestatistikken deres, men det gjør vi ikke slik den ligger nå.

Jeg skjønner ikke grunnen til at dere lar den ligge i det hele tatt, all den tid dere er raske til å fjerne all annen egenreklame.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:55   #103
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kie: nå forstår jeg overhodet ikke hva du mente. Skal det ikke være lov å si at det er et problem med 90% fremmedspråklige på en skole? Går man da i takt med de gærningene som syns at ethvert innslag av brunt og hijab er et problem?

Jeg tror bestemt at det at man stikker hodet i sanden når det gjelder skjevhetene i en del av osloskolene BIDRAR til at ekstreme holdninger får vokse frem. Å møte de ekstreme med at nehei! Det er BARE fint og bra og IKKE noe problem så-DET-så! så gir man de brune sneglene en mulighet til å peke og si HA! Men det er det, for eksempel a, b, c, og så virker det som om de har rett. Skjønner du?

Jeg er også veldig ukomfortabel med at linken ligger i HI. Og så får vi heller forby å dele den i prikker også. Forumreglene gjelder prikker også.

Gammel 30-06-08, 14:57   #104
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke linken, og ser at det er stor forskjell på "fremmedspråklige" og "innvandrerbakgrunn".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:58   #105
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønner ikke grunnen til at dere lar den ligge i det hele tatt, all den tid dere er raske til å fjerne all annen egenreklame.

Helt enig med Glitter. Fjern gjerne hele tråden. Dette er jo lagt ut i det henseendet å spre propaganda. Hvorfor vil FP være med på noe slikt?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose

Sist redigert av Røverdatter : 30-06-08 kl 15:24.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:08   #106
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Polyanna: Som nevnt så er det riktig at situasjonen ofte medfører problemer og utfordringer man ellers ikke ville ha hatt. (Jeg trodde jeg hadde vært tydelig på det i denne tråden?)

Jeg er bare litt skeptisk til at man unyansert definerer hele situasjonen som et problem i seg selv, om du skjønner hva jeg mener. For meg er det en forskjell på om en situasjon medfører ekstra utfordringer og at situasjonen i seg selv er et problem. Det siste synes jeg virker i overkant svart/hvitt, pessimistisk og lite løsningsorientert. Jeg tenker også på hvordan det må oppfattes for en gruppe mennesker å bli definert som et problem kun ved sin tilstedeværelse. Hvor håpløst det virker og hvordan dette kan bidra til en "de og oss"-tenkning fra begge sider som jeg tror kan være ganske destruktiv mtp. god integrering.

Jeg kan tenke meg at det å oppleve at man på grunn av ting man ikke kan noe for (hudfarge, kulturbakgrunn, språk etc.) blir et symbol på et "samfunnsproblem" gjør noe med den enkelte og at det å konkretisere litt mer, og gjerne i forhold til ting den enkelte selv kan styre vil bidra mer positivt. I alle fall i forhold til de mange fremmedspråklige som faktisk har lyst til å være noe helt annet enn et problem. Kanskje de også har lyst til å være et positivt bidrag istedet.

Jeg håper det kom tydeligere frem hva jeg mente nå.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 30-06-08, 15:14   #107
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Og så synes jeg det er litt teit at folk som prøver å nyansere ved å dra frem positive aspekter ved en situasjon (som bl.a. Mim i denne tråden og andre generelt i samfunnet) så kjapt skal bli stemplet som naive så fort de gjør noe annet enn å si seg 100% enige i en svartmaling av en situasjon. Nå vet ikke jeg hvordan Mim tenker, men jeg har det i alle fall slik at dersom andre tar for seg en side av saken i utstrakt grad så er det ikke alltid nødvendig for meg å gjenta det de sier dersom jeg i grunnen vil tillegge noe i en diskusjon. Det vil ikke nødvendigvis si at det er så polarisert som man kan få inntrykk av.

Gammel 30-06-08, 15:23   #108
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sjokkert og skuffet over at nynazistisk reklame ser ut til å være godtatt på FP. Jeg har ligget våken i natt og tenkt på alt det grusomme jeg leste i linken i hovedinnlegget. At man fjerner linken men ikke adressen kan jeg ikke forstå hensikten med. Diskusjonen her som så mange taler varmt for å fortsette springer direkte ut fra informasjon fra ren nynazistisk propaganda, det ble ikke tatt utgangspunkt i en hvilken som helst forskningsrapport. Når folk går inn og ønsker å ta en seriøs diskusjon vedrørende problematikken rundt stor andel av fremmedspråkelige i skolen i denne tråden, fyrer de også etter min mening oppunder nazistenes propagandaaksjon på nettet.

Sitat:

Nazileder utestengt fra VG/ Nettby
Lederen for den nazistiske gruppa Norgespatriotene har i lengre tid fått spre rasisme og drive rekruttering på VGs nettsamfunn «Nettby». SOS Rasisme har gjentatte ganger påpekt dette ovenfor VG, og krevd at alle som opptrer som nazister stenges ute fra Nettby. Dette har ikke fått VG til å foreta seg noe som helst, før nå. Etter at han la ut et lydopptak av en VG-ansatt på Youtube bestemte avisen seg for å utestenge Heian fra Nettby. Vi synes det er trist at VG mener det er viktig å beskytte sine egne ansatte, mens innvandrere, jøder og antirasister skal måtte tåle daglig hets. Allikevel hilser vi utestengelsen velkommen, og håper nå også andre nettsteder setter klare grenser mot naziaktivitet.

http://www.sos-rasisme.no/Sentralt/207

Jeg undrer meg på om FP ønsker å være et sted hvor man står fritt til å spre nynazistpropganda og ren skjær rasisme. Jeg mener at vi skal diskutere det meste, også innvandringsproblematikk - men ikke med nynazisme og rasisme som grunnlag. Dersom nynazistisk propaganda ikke anses som støtende nok jf. forumreglementet, så lurer jeg på hva som anses som støtende.

Sitat:

- VI SER JO at ekstreme standpunktersetter en tone som gjør at ettertenksomme folk nødig vil være med i samtalen. Ofte blir debatten preget av kunnskapsløshet. Slike debatter har tidligere vært redigert i papiravisene. Det er ingen menneskerett å bli hørt til en hver tid. Det krever et visst minimum av sosial intelligens å få lov til å delta i en offentlig samtale, sier redaktør i Dagbladet.no, Esten O. Sæther, og fortsetter:

- Det som i verste fall kan skje er at vi må gi opp det demokratiske eksperiment som nettsamtalen er, og vende tilbake til den redigerte versjonen som vi kjenner fra papiravisene. De som poster de mest ekstreme innleggene har fått et fripass til nå, men det kan vise seg at de ødelegger for sin egen mulighet til å diskutere åpent, sier Sæthe.

http://www.dagbladet.no/magasinet/20...15/468983.html

Jeg synes debatten vedrørende mange fremmedspråklige i skolen er viktig og interessant, men skulle ønske den kunne fortsette i en annen tråd enn denne.

Sist redigert av Irma : 30-06-08 kl 15:29.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:31   #109
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er veldig enig med Kie her.
Jeg er en av de som har skrevet at det ikke føles som noe problem for oss på vår skole.
Om det er problem for lærerne eller andre barn/voksne kan jeg ikke uttale meg om, men så langt har jeg ikke hørt nevneverdige negative ting.

Til de som mener det er naivt sagt; det er kanskje lurt å definere hva som er problemet med å ha en stor andel innvandrere, fremmespråklige eller hva man skal kalle de som ikke er etnisk norske.
Er det 90 % som ikke snakker norsk noe særlig ellers om har store traumer av div. grunner, ser jeg at det er et problem. Det hadde jeg synes også.
Er det fordi andelen barn med en annen hudfarge er stor, men som snakker bra norsk og er både født og oppvokst her med foreldre som er 4. generasjons innvandrere, ser jeg ikke problemet. Ihvertfall ikke læremessig.
At det kan oppstå kulturkollisjoner ser jeg helt klart, men de regner jeg med dukker opp i fritiden også. For jeg regner med at de som sogner til en skole med høy andel fremmespråklige/innvandrere også bor i nærheten av de og at muligheten for at barna leker sammen på fritiden er der.

:så får dere se bort ifra skrivefeil. Har tastatur sm lever sitt eget liv:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 15:33   #110
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Signerer Irma helhjertet, viktig tema men at FP tilater nynazistisk propaganda er helt utrolig, jeg klarer faktisk ikke å komme over at den linken fikk ligge, den ville ha vært fjernet fra en hvilket som helst side umiddelbart. så hadde jeg vel aldri trodd noen ville ha svart seriøst i denne tråden. Disse folkene jobbes det jo aktivt mot å fjerne fra alle seriøse debattsider om dagen.

Vi har hatt utallige gode debatter om dette temaet før - hvorfor ikke la ta opp de trådene og fjerne denne tråden.

Når en person skriver innlegg nummer 1 og legger ut en lenke til en nazi side så bør det ringe en rød bjelle med en gang.

Utrolig skuffende.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 16:04   #111
HansKristian
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2008
HansKristian kan håpe på forbedringer
Standard

Denne siden er ikke en nynazistisk side i mine øyne.

Innvandringsdebatten har de siste årene fått større takhøyde. Saker som var tabu å ta opp for 10 år siden, er nå kommet inn i den offentlige debatten.

Takket være slike "politisk ukorrekte" nettsider, har vi altså fått en økende forståelse hos folk flest. Folk er i dag stort sett enige i at innvandringen ikke bare har gode konsekvenser.

HansKristian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 16:17   #112
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HansKristian, her.

Da synes jeg du skal lese en gang til og gjerne med briller denne gangen.
Makan til søppel!!!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 16:21   #113
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå føler jeg at vi er på litt ulike planeter her.

Er det å snakke PÅ GRUNNLAG av nazistisk propaganda når man tar utgangspunkt i et forkastelig utsagn og debatterer det? Dette blir helt sort-hvitt for meg.

Jeg syns at både å tie i hel og sensurere ytterliggående ytringer blir feil, og å hoppe helt i motsatt skyttergrav også blir det. (Og jeg mener ikke at de som skrev noe som "mulig det er vanskelig noen steder, men vår erfaring er..." som Obelix gjorde var i noen skyttergrav. Men en del av ryggmargsreflekssvarene på de første sidene var det.)

Som BM sier: Hvis man ikke anerkjenner at denne problemstillingen faktisk noen steder ER et problem, så kan man heller ikke gjøre noe med det. Som å sette inn tiltak i nærmiljø og barnehager, igangsette ekstra språkopplæring, pøse på med ekstra ressurser i klasser som sliter og hva har du.

Og, som sagt før: Hvis man ikke anerkjenner at dette kan være et problem så er det også så åpenbart USANT at det stimulerer ekstreme krefter.

Jeg blir sta og vrang nå, kjenner jeg. Jeg blir forbannet av det jeg tolker som at noen mener at det å "snakke med" folk som har avskyelige meninger, gjør også meg avskyelig.

Jeg har en utrolig sterk tro på ytringsfriheten. Ikke bare som en rett, men som et våpen.

For meg er FP et sted der man kan ha skikkelige, grundige og faktabaserte debatter som kan hodekappe troll grundig og metodisk.

Dessverre har ikke denne tråden gjort det, i all sin panikk.

Gammel 30-06-08, 16:27   #114
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og, som sagt før: Hvis man ikke anerkjenner at dette kan være et problem så er det også så åpenbart USANT at det stimulerer ekstreme krefter.

Jeg blir sta og vrang nå, kjenner jeg. Jeg blir forbannet av det jeg tolker som at noen mener at det å "snakke med" folk som har avskyelige meninger, gjør også meg avskyelig.

Jeg har en utrolig sterk tro på ytringsfriheten. Ikke bare som en rett, men som et våpen.

For meg er FP et sted der man kan ha skikkelige, grundige og faktabaserte debatter som kan hodekappe troll grundig og metodisk.

Jeg er enig med Polyanna.

Gammel 30-06-08, 16:30   #115
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nå føler jeg at vi er på litt ulike planeter her.

Er det å snakke PÅ GRUNNLAG av nazistisk propaganda når man tar utgangspunkt i et forkastelig utsagn og debatterer det? Dette blir helt sort-hvitt for meg.

Jeg syns at både å tie i hel og sensurere ytterliggående ytringer blir feil, og å hoppe helt i motsatt skyttergrav også blir det. (Og jeg mener ikke at de som skrev noe som "mulig det er vanskelig noen steder, men vår erfaring er..." som Obelix gjorde var i noen skyttergrav. Men en del av ryggmargsreflekssvarene på de første sidene var det.)

Som BM sier: Hvis man ikke anerkjenner at denne problemstillingen faktisk noen steder ER et problem, så kan man heller ikke gjøre noe med det. Som å sette inn tiltak i nærmiljø og barnehager, igangsette ekstra språkopplæring, pøse på med ekstra ressurser i klasser som sliter og hva har du.

Hvem har sagt at tema ikke skal debatteres? INGEN. Som sagt, dette tema har vært oppe mange ganger før på FP men fy faen, enhver nettside med respekt for seg selv tar avstand fra nazipropaganda og tar avstand fra det. Er du for reklame for Vigrid her også kanskje? Hva er forskjellen?
Ja jeg synes det er avskylig og motbydelig at FP ikke fjerner denne type brukere fra nettsider. Aftenposten, VGnett, Dagbladet osv. jobber hardt med å fjerne slike tråder med lenker umiddelbart mens her på FP får det stå, helt utrolig. Som sagt, ingen har sagt tema ikke skal diskuteres, det har det blitt gjort hundre og ørten ganger før dette tar jamman kaka. Hei og hå, fritt frem på FP for for nynazister, en av de få sidene slike lenker ikke blir fjernet fra.

Gammel 30-06-08, 16:30   #116
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ytringsfrihet eller ikke. Disse gruppene leter metodisk og grundig etter steder de kan bruke som talerør for propagandaen sin. Tidligere postet de leserbrev i lokalavis etter lokalavis så lenge de kunne før noen avslørte at det var renspikka propaganda det var snakk om. Nå bruker de nettet for alt det er verdt. For meg er det viktig å yte motstand når noen forsøker å alminneliggjøre rasistisk og nazistisk propaganda. At de vinkler propagandaen som et diskusjonsinnlegg om skolepolitikk ser jeg på som ren kamuflasje og ikke som et ærlig ønske om debatt. Hvorfor vil FP publisere nynazistisk propaganda?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 16:31   #117
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg er forelsket i Polyanna nå.

Nazisme og rasisme diskuterer man ihjel. Å ignorere alt hva de sier og ikke gå inn i debatt hjelper ihvertfall ikke.
Få spøkelsene ut av skapet, diskutér dem ihjel, kom med fakta og motbevis myter.

Gammel 30-06-08, 16:33   #118
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nazisme og rasisme diskuterer man ihjel. Å ignorere alt hva de sier og ikke gå inn i debatt hjelper ihvertfall ikke.
Få spøkelsene ut av skapet, diskutér dem ihjel, kom med fakta og motbevis myter.

På saklig grunnlag ja men alle sider i Norge, untatt FP, fjerner Vigrid innlegg og denne type misbruk (nazister som registerer seg for å skrive et innlegg) før det går for langt, det jobbes ihjel for at lenker av denne type ikke ligger ute på nettet.

Knut Olav Åmas har skrevet mye om dette i det siste.

Gammel 30-06-08, 16:36   #119
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jeg helt enig i, allikevel syns jeg lenken kan fjernes. Både på grunn av innhold og fordi den nå spesialbehandles siden alle andre som sprer reklame for egne nettsteder på FP får linkene sine fjernet. At man starter en saklig diskusjon på grunnlag av et dustete innlegg syns jeg er helt greit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:11   #120
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HansKristian, her.

Da bør du åpne dem. Jo, denne siden er nynazistisk. Jeg er dypt uenig i det som står der.

Jeg er veldig enig med deg. Det vil si, jeg har ikke nevneverdig stor tro på ytringsfriheten, all den tid jeg ikke opplever at den brukes. Men jeg er veldig enig med deg i at man skal bruke den som et våpen, ytringsfriheten bør brukes til å kle av avskyelige holdninger de vakre frasene slik at sannheten vises - slik den er.

Sist redigert av him : 30-06-08 kl 19:32. Årsak: Hadde rotet med et sitat. Slettet det
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.