|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva synes du om en FrP-regjering? | |||
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 9,24% |
Jeg tror FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
38 | 31,93% |
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som negativt. |
3 | 2,52% |
Jeg tror ikke FrP får regjeringsmakt, og ser det som positivt. |
62 | 52,10% |
Annet |
5 | 4,20% |
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Tja...
![]() |
#62 |
This is normal!
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)
Et partiprogram består av flere saker, men stemmer man på FrP så stemmer man på et parti som har en grunnholdning som jeg synes er uakseptabel. Jeg ville heller ikke stemme på partier som har saker som for meg er etisk uakseptable. Hvis SV hadde hatt som sak at de ville kappe hodet av kongen, i tillegg til resten av partiprogrammet, hadde ikke jeg stemt på SV. Nå stemte jeg ikke på dem ved kommune- og fylkestingsvalget heller men...
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Signerer.
![]() |
![]() |
#64 |
Ustabil
|
Som Høyre-velger syns jeg det er dumt at Høyre utelukker å gå i samarbeid med FrP, som står nærmere rent politisk enn f.eks. Ap. Og en stor samarbeidsregjering "på borgerlig side" er jo etter hvert en saga blott. Venstre, hvem er det? Senterpartiet har jo valgt "feil side". KrF er for små. Høyre er også egentlig for små. Men Høyre kunne etter min oppfatning vunnet på å samarbeide med FrP. Det er i alle fall lov å håpe at dagens supperåd-regjering for lov til å forlate regjeringskontorene etter neste valg. Så heller FrP og Høyre enn den rødgrønne tulleregjeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Ustabil
|
Og nettopp dette oppfatter JEG som uakseptabelt. Å karakterisere andre mennesker grunnholdning som uakseptabel.... er ikke Norge et demokrati? Og et fritt land? Har vi ikke lov til å mene hva vi vil, og stemme hva vi vil? Selv om jeg er rivende uenig i SV sin politikk så syns jeg jo ikke de er uønskede elementer i norsk politikk. De fremmer sine synspunkter, og har sine velgere som støtter dem. Det er da ikke noe uakseptabelt over at man har ulikt politisk syn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg stemmer ikke FrP og vil ikke ha dem i regjering. Men jeg må tilstå at jeg syns ikke innvandringspolitikken deres er så ekstremt ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Når jeg leser hva Ulf Erik Knudsen akter å gjennomføre om han blir barne- og familieminister i en FRP-regjering, ja så blir jeg bare redd og lei meg...
![]() |
#68 |
Sviiisj!!
|
Men hva er folk egentlig misfornøyde med?
![]() |
#69 |
Slumrende Ullteppe
|
Norge går så det suser... Så nå er det på tide å sutre for at det er dyrt med bensin!
![]() |
#70 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Ja, det var dette med bensinen, ja... men det er jo mest fordi oljeprisen er så høy? (Og pengene dermed strømmer inn i oljefondet?). Nei, dette skjønner jeg meg ikke på. Jeg er misfornøyd med helsevesenet, men det har mer med organiseringen av sykehuseøkonomien å gjøre. Også har de jo ikke klart å avskaffe fattigdom i Norge, men det tror jeg neppe at FrP klarer heller.
![]() |
#71 |
Nattrangler
Det er jeg enig med deg i.
![]() |
#72 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Folk stemmer FRP fordi de er misfornøyde med de andre partiene. De føler seg ignorert og latterliggjort, og de er lei av at politikere snakker til dem som om de var barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Quiet, please
|
Det er akkurat det ved FrP som gjør meg så eitrende forbanna. At såpass mange nordmenn går på det "folk flest"-pisset deres? :sinna-blid: Det får meg til å lure på hvor mange av dem som i det hele tatt har skummet gjennom partiprogrammet deres, og fulgt litt med på hvilke standpunkter de har tatt i forskjellige saker.
![]() |
#74 |
Multitaskingmaniac
|
DET skjønner ikke jeg heller. Mange av de jeg møter som sier at de skal stemme Frp er nettopp de som vil få svi om Frp får regjeringsmakt. Og det "folk flest" pisset (Majsa:
![]() |
#75 |
Ute av produksjon
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Vel - her er hva de risikerer å få på kjøpet om de så gjør: http://dt.no/article/20080710/NYHET/...79/1063/NYHET¨[/quote]
![]() |
#76 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: FrP med regjeringsmakt - en skremmende tanke... (med poll)Jeg tror ikke FrP kommer i posisjon. Deres største utfordring er å få de som gir dem massiv oppslutning opp av sofaen og ut å stemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Deltidsmamma
|
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Aktiv
![]() |
Det er ikke FRPs stemmetall som avgjør om de kommer i regjering eller ikke. Det er de andre høyrepartienes velvilje som bestemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
Jeg registrerer at motstandere av flerkulturelle samfunn kun trekker inn de negative sidene ved fremmede kulturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|