|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme | |||
| Under ett år |
|
0 | 0% |
| ett år |
|
0 | 0% |
| to år |
|
2 | 2,41% |
| tre år |
|
6 | 7,23% |
| fire år |
|
11 | 13,25% |
| fem år |
|
11 | 13,25% |
| seks år |
|
15 | 18,07% |
| syv år |
|
4 | 4,82% |
| åtte år |
|
6 | 7,23% |
| ni år |
|
3 | 3,61% |
| ti år eller eldre |
|
1 | 1,20% |
| barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er |
|
40 | 48,19% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Hvor går grensen for "kan svømme"? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Sv: Når lærte barna å svømme?
Hvis de faller i vannet. For oss føles det veldig viktig at Herremannen er flink på å svømme. Vi har hytte helt ved vannet. Selvsagt må vi overvåke ham, men et uhell kan jo i verste fall skje. Faller han ned fra bryggen og vi er tilstede så blir han ikke heller så redd som han ellers skulle bli (tror jeg). |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste på 6 år lærte det nå i ferien. Hun har gått på svømmekurs i vinter, og kunne både "hundekravle", svømme under vann og flyte på ryggen og sparke med bena så hun svømte på rygg uten å bruke armer. Men nå i ferien klarte hun endelig kunsten å svømme vanlig. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når lærte barna å svømme?Anbefaler forresten svømmekurs på det varmeste. De brukte litt tid på koordinasjon ben og armer, men faktisk mest tid på det å bli trygg i vannet, holde seg flytene og å kunne komme seg opp på en gjenstand som fløt i vannet. Tung jobbing, men veldig nyttig å lære seg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Krølle blir 5 om en mnd, og holder seg flytende, og kommer seg fremover, men jeg vil nok ikke kalle det svømming. |
|
|
|
#46 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når lærte barna å svømme?Mine to jenter har lært seg å svømme sommeren etter at de har fylt 5.
|
|
|
#47 |
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste husker jeg ikke,
|
|
|
|
#48 |
|
Hvor: østfold
Sv: Når lærte barna å svømme?8 åringen begynner å kunne holde seg i live i allefall over vann, mens 3,5 åringen er faktisk tryggere i vannet ikke riktige svømmetak men hun kommer seg fremover og holder seg flytende, eldste er litt mere forsiktig type yngste er klin gal, de er vel ikke akkurat svømmedyktige noen av dem, men vi kan bade på dypet hele gjengen. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
er her
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg og min svoger hadde en diskusjon om svømming i sommer.
|
|
|
|
#50 |
|
saftig
|
Okei, da var mine seks og syv.
|
|
|
#53 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Når lærte barna å svømme?Men å lære å svømme er vel strengt tatt å kunne teknikken uavhegi av antall tak. Min 6 åring er nok ikke oppe i 200 meter enda selv om hun klarer en grei distanse, når hun er oppe i 200 meter er hun svømmedyktig vil jeg si. Det er noe annet. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Leser
|
Ja, det er helt sikkert morsommere, selv har jeg ikke badet i sjøen på årevis.
|
|
|
#55 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Storesøster tok svømmeknappen kort tid før hun fylte tre. Hun svømmer som en hund, men kommer seg fremover og puster bra.
|
|
|
#56 |
|
Glamorøs
|
Kan du utdype hva du mener, for for meg høres dette litt rart ut.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldstemann som blir 6 år i oktober kan ikke svømme. Men han har ikke noen problemer med å bevege seg på dypt vann med armringer. Han gikk på babysvømming fra han var 12 uker til han var nesten to. Da nektet han plent å være mer i vannet. Tror han fikk litt skrekken av en eller annen grunn. Og det er ikke før i vinter at han igjen har følt seg komfortabel med å være i vann som rekker lenger enn leggen. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Hvis man havarerer med båt i kaldt vann (dvs. norske forhold) et stykke fra land skal man holde seg ved båten og ikke prøve å svømme i land. Varmetapet er veldig stort når man svømmer i kaldt vann, og faren er mye større for å drukne om man prøver å komme seg til land, enn om man blir ved båten. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Leser
|
Det var klønet skrevet, så det var ikke så rart at det ble uforståelig. Det jeg mente er det Nina skrev i sitt innlegg.
Seks åringen min skal på kurs i høst (vel, da er hun faktisk fyllt syv), og de kjører ikke slike øvelser før de videregående kursene, men jeg vet ikke noe om hva som avgjøre hvem som går på hvilke kurs. Det eneste jeg fant på alder er at de må være 5 eller eldre. I tillegg har de ett kurs for de som er tre og fire, men det var et vanntilpassningskurs og ikke et svømmekurs. Jeg er kjempespent på kurset.
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Takk for oppklaringen, jeg skjønte litt mer av hva du kunne ha ment etter Ninas innlegg. Jeg tror allikevel det aldri kan være galt at et barn kan svømme. Jeg tror det alt i alt gir større trygghet i vannet, og vil dermed øke sjanen for å overleve.
|
![]() |
|
|