Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når lærte barna å svømme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme
Under ett år 0 0%
ett år 0 0%
to år 2 2,41%
tre år 6 7,23%
fire år 11 13,25%
fem år 11 13,25%
seks år 15 18,07%
syv år 4 4,82%
åtte år 6 7,23%
ni år 3 3,61%
ti år eller eldre 1 1,20%
barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er 40 48,19%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 22:00   #61
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når lærte barna å svømme?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Takk for oppklaringen, jeg skjønte litt mer av hva du kunne ha ment etter Ninas innlegg. Jeg tror allikevel det aldri kan være galt at et barn kan svømme. Jeg tror det alt i alt gir større trygghet i vannet, og vil dermed øke sjanen for å overleve.

Det er selvfølgelig ikke galt at barn kan svømme, det mener jeg ikke. Men jeg tror heller ikke det gir så mange fortrinn ved en ulykke. Nå er jeg vokst opp med havet, jeg har fakisk aldri badet i ferskvann, og jeg tenker som så at man skal ikke langt ut før det kun er redningsvest som duger. Det kan godt hende at det oppstår helt andre situasjoner ved vann, det vet jeg ikke.

Gammel 02-08-08, 22:31   #62
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for oppklaringen, jeg skjønte litt mer av hva du kunne ha ment etter Ninas innlegg. Jeg tror allikevel det aldri kan være galt at et barn kan svømme. Jeg tror det alt i alt gir større trygghet i vannet, og vil dermed øke sjanen for å overleve.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er selvfølgelig ikke galt at barn kan svømme, det mener jeg ikke. Men jeg tror heller ikke det gir så mange fortrinn ved en ulykke. Nå er jeg vokst opp med havet, jeg har fakisk aldri badet i ferskvann, og jeg tenker som så at man skal ikke langt ut før det kun er redningsvest som duger. Det kan godt hende at det oppstår helt andre situasjoner ved vann, det vet jeg ikke.

Det er aldri feil å kunne svømme, som gammel svømmer, livredder og svømmeinstruktør vil jeg tvert i mot si at det er veldig viktig.

Tror dere snakker litt forbi hverandre, det å havarere i båt er noe helt annet enn drukningsulykker som skjer i forbindelse med bading fra land. Ulykker som skjer ved bading kan helt klart forebygges om de generelle svømmekunnskapene blir bedre. Svømmeundervisningen i skolen er på et lavmål i forhold til den gangen jeg gikk på skolen (og det er lenge siden), kommunene har ikke penger til vedlikehold av bad, så de står der uten vann. I Oslo er det svært få svømmehaller i forhold til innbyggertall, Tøyenbadet har vært stengt for nødvendig vedlikehold i over ett år nå. Jeg kunne sikkert snakket i timesvis om dette siden det er en sak jeg brenner veldig for.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 22:34   #63
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Tror dere snakker litt forbi hverandre, det å havarere i båt er noe helt annet enn drukningsulykker som skjer i forbindelse med bading fra land.

Ja, det gjør vi sikkert. Jeg mener ikke at svømmekunnskaper hos barn kan oppveie bruk av redningsvest altså. Jeg tenker på alle småbarna som drukner ved badestedene hver sommer.

Nina, siden du virker oppdatert: Hvilke svømmebasseng i Oslo egner seg til vannlek med barn? Jeg tenker å ta med min snart foreåring litt i svømmehallen gjennom vinteren, slik at han kanskje kan begynne på svømmekurs neste år. Jeg tror ikke han er helt klar for det ennå. VI har vært litt på Frognerbadet nå i sommer, og det har vært en stor hit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 22:39   #64
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det gjør vi sikkert. Jeg mener ikke at svømmekunnskaper hos barn kan oppveie bruk av redningsvest altså. Jeg tenker på alle småbarna som drukner ved badestedene hver sommer.

Ja jeg skjønte det.
Disse ulykkene kan man helt klart forebygge ved å fylle svømmebassengene og styrke den generelle svømmeopplæringen i skolen. Slik får alle barn lik mulighet til å lære å svømme, og ikke bare de som har foreldre som har mulighet til å sende dem på kurs eller lære dem det selv.

Gammel 02-08-08, 22:43   #65
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Nina, siden du virker oppdatert: Hvilke svømmebasseng i Oslo egner seg til vannlek med barn? Jeg tenker å ta med min snart foreåring litt i svømmehallen gjennom vinteren, slik at han kanskje kan begynne på svømmekurs neste år. Jeg tror ikke han er helt klar for det ennå. VI har vært litt på Frognerbadet nå i sommer, og det har vært en stor hit.

Dessverre så er Oslo ganske dårlig stilt når det gjelder svømmehaller. Tøyenbadet er et OK sted når det en gang åpner igjen ( tror det er oktober som er planen nå), de har barnebasseng og stort basseng.

Gammel 02-08-08, 22:57   #66
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter: Beklager, jeg har nok misforstått deg litt. Men til både deg og Nina, må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner hvilken aldersgruppe dere tenker på. Jeg er muligens kjipemamma, men jeg kunne ikke tenke meg å la barn bade alene før de kom godt opp i skolealder, så jeg er som sagt ikke helt sikker på hvilke badeulykker dere mener kunne ha blitt unngått? Er det barn under eller over skolealder dere tenker på?

Gammel 02-08-08, 23:08   #67
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Glitter: Beklager, jeg har nok misforstått deg litt. Men til både deg og Nina, må jeg innrømme at jeg ikke helt skjønner hvilken aldersgruppe dere tenker på. Jeg er muligens kjipemamma, men jeg kunne ikke tenke meg å la barn bade alene før de kom godt opp i skolealder, så jeg er som sagt ikke helt sikker på hvilke badeulykker dere mener kunne ha blitt unngått? Er det barn under eller over skolealder dere tenker på?

Du er overhodet ikke kjipemamma, selv om sønnen min er en god svømmer nå i en alder av 6 år, så er det lenge til han får lov til å bade alene. Men, det er ikke alle foreldre som tenker som oss. På ferie i fjor plukket jeg opp en jente på ca. 7 år fra et basseng, hun slo hodet i bassengkanten da hun hoppet uti, fikk panikk og greide ikke å komme seg opp igjen på egen hånd. Foreldrene satt oppe på terassen i andre etasje og så ingenting av det som hendte. Personlig syns jeg det er viktig å vite at sønnen min mest sannsynlig ikke får panikk hvis han faller uti, eller en annen uventet situasjon oppstår. Det skal ofte bare et øyeblikks uoppmerksomhet til, jeg kommer uansett til å passe på ham mens han bader i flere år til.

Gammel 03-08-08, 00:52   #68
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Glitter og Nina, har ikke Domus Atletica et varmtvannsbasseng som passer flott for barn? Et ca 10 meter langt "øre" med dybde på rett under meteren?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 01:01   #69
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Glitter og Nina, har ikke Domus Atletica et varmtvannsbasseng som passer flott for barn? Et ca 10 meter langt "øre" med dybde på rett under meteren?

Må man være student for å svømme der?

Gammel 03-08-08, 01:14   #70
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

http://www.sio.no/wps/portal/!ut/p/k...amiliesvomming

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 11:53   #71
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barna mine går på henholdsvis baby- og barnesvømming på Helsehuset (Balderklinikken) i Oslo. Der er det et basseng på 20 meter med 30+ grader i vannet. Hun som holder kursene er norgesmester i livredding og har svømt for det portugisiske landslaget. Kursene er veldig bra og det fokuseres på lek og læring i vannet. Storesøster begynte da hun var 4 mnd, men mange av 3 og 4 åringene på kurset hun går på nå har begynt mye senere.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 12:16   #72
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mandino, hva syns du om hun Grace? Jeg har fått inntrykk av at hun kan være litt bardus, og det tror jeg ikke passer GLitterbarnet så veldig.

Gammel 04-08-08, 10:33   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitter, ja hun er litt hard i tonen sin. Det er en fordel om barna føler seg trygge i vannet når de svømmer for henne. Gjør de det så er hun bra. Vi begynte å gå der sist høst og det var helt greit. Herremannen er trygg i vannet og trenger teknikktrening (som han får på det kurset som han går på).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:06   #74
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mandino, hva syns du om hun Grace? Jeg har fått inntrykk av at hun kan være litt bardus, og det tror jeg ikke passer GLitterbarnet så veldig.

Hun kan være litt hard i tonen, men det er mere mot foreldre enn barna. Vi liker henne veldig godt og syns hun er en flink lærer. Mine barn syns hun er topp, det har likssom blitt meg som har fått evt kjeft.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 17:14   #75
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann er rett før 6 og svømmer veldig godt under vann og har gjort det lenge, men har ikke funnet ut av det med opp og puste enda. Men jeg tror det er like før.

Han svømmer som bare det med armringer, da.

Svømmelæreren mente at han knekker koden på neste kurs.

Gammel 04-08-08, 17:17   #76
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden på 6 år svømmer ikke skikkelig, men kan bevegelse på et vis. Han svømmer greit under vann.

Lillebror på 3 år flyter ikke en gang med armringer...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.