|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?
Joa. Men så er jo ikke FP som andre mammafora og noen ganger tror jeg kritikken bunner litt i at man har med seg et sett forventninger og en måte å tolke innlegg på derfra.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
Det er jeg enig i.
![]() |
#3 |
This is normal!
|
Nå har jeg lest hele tråden (puh), og jeg synes Kie sier omtrent det jeg mener her. Som nykommer havnet jeg i det som for meg ble en ubehagelig diskusjon med Sitron. Jeg skjønte ganske raskt at det ikke bare var meg som ble hogget litt hardt ned av henne, og andre "erfarne brukere" kom med trøsteprikker til meg. (Joda, FPere kan kozemoze de også, men det gjør det litt i smug.) Det forvirrende er at jeg nå savner Sitron (hvor har det blitt av henne), for hun er jo en del av den morsomme spennvidden som utgjør FP.
Det fortsatte med at andre brukere nevnte andre her inne som de mente var spesielt flinke mødre. Dette er sikkert dyktige, oppegående kvinner og mammaer, men å begynne å peke ut noen i dette forumet som flinkere mammaer enn andre, synes jeg blir helt feil. Og litt komisk.
Sist redigert av noen : 25-08-08 kl 12:46. Årsak: Skrivefeil igjen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
Jeg skjønner hva du mener, men akkurat der var det jo Mim som "nyanserte" Ingeborgs innlegg ved å nevne noen andre som hun selv ser opp til og mener at er "flinkere" enn seg selv.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
Og det syntes jeg var veldig rart. Det ville ikke falle meg inn å skulle rangere mødre eller fedre jeg kjenner (i RL eller på nett).
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Rangering av mødre eller fedre er en litt merkelig sport, ja. Kanskje enda merkeligere på nett enn RL. En ting er hva man skriver her, noe annet er hvordan det ser ut i virkeligheten....Det er nok av folk som framstår som perfekte dydsmønstre i sin behagelige forumboble, mens de i virkeligheten lever et helt annet liv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pauset
|
Nemlig og det må vi alltid ha i bakhodet. Mange har nok oppfatninger om personer her inne som ikke stemmer med virkeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Tror jeg også.Her på Fp vet jeg ikke hvem noen er i rl, men på et annet forum er det to-tre stykker som jeg vet hvem er. Jeg er overrasket, og får meg støtt og stadig en god latter over hvordan de fremstiller seg selv.
Det har nok ikke de andre i nabolaget heller, men det er ikke sikkert rangeringen deres blir lik.
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Det har blitt sagt noe om at barn må få lov til å gjøre seg opp egne meninger og vurderinger av sine biologiske foreldre (hvorvidt de er "brukbare" som foreldre, eller noe i den dur). Jeg er ikke direkte uenig i dette, men har lyst til å komme med noen innsigelser likevel: |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg skjønner godt hva Guniss mener her. En viss "gjengdannelse" vil det alltid bli, og det kan nok hende at enkelte (kanskje iberegnet meg) ser litt spøkelser ved høylys dag på det området. Det som ved første øyekast kan se ut som en samlet front, er kanskje ikke det allikevel når man ser nærmere etter.
![]() |
![]() |
#11 |
Impulsiv innimellom
|
Syns du det er feil at enkelte mødre blir pekt på som mer dyktig enn andre. Det er mødre som er mer dyktig enn andre, og da syns jeg ikke det er så farlig å la de få høre det i blant. Jeg syns iallfall det er godt å høre innimellom at jeg gjør ting som kjennetegner en god mamma.
![]() |
#12 |
This is normal!
|
Ja, som jeg skrev så blir det feil for meg å peke på noen mødre eller fedre som flinkere eller dyktigere enn andre. For det første ser jeg ikke noe poeng i å gjøre det. For det andre er det bare én person her inne jeg har møtt i RL, og det å rangere folk som dyktige foreldre ut fra det de skriver om seg og sitt på et forum på nett er jo helt umulig. Jeg kan bli imponert over andres refleksjoner rundt det å være forelder eller hvordan de selv beskriver at de har taklet en situasjon, og jeg kan gi uttrykk for det i en diskusjon, men å si at noen er bedre til å være forelder enn en annen ut fra det? Niks. Jeg ser heller ingen hensikt i rangere foreldre jeg kjenner i RL, og det ville være ganske så vrient det også. Man kan jo tenke og si at noen gjør mange smarte ting og ser ut til å være veldig på nett i forhold til barna sine, men å gå derfra til å mene at noen er flinkere?
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
Hva?
![]() |
#14 |
This is normal!
|
Jeg er i hvert fall prinsippielt i mot å kalle deg den dårligste moren.
FP har 732 aktive medlemmer. For meg å plukke ut 1-5 av disse og si at de er de flinkeste, er umulig. I et nabolag med ti familier, kan man kanskje ha en oppfatning av hvem som gjør en bedre eller dårligere innsats i forhold til barna sine enn andre, men man ville jo ikke ende opp med noen fasit, siden man aldri kan få hele bildet av andres familieforhold.
![]() |
![]() |
|
|