Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ludvig Nessa til valg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-08, 20:42   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ludvig Nessa til valg.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Helt ærlig, du fremstår nesten like fanatisk som Nessa. Det er greit at du ikke LIKER mannen, og ikke deler hans standpunkt. Men nå gjør han jo akkurat det som han bør gjøre hvis han vil få fram sitt standpunkt, nemlig å bruke de demokratiske kanalene. Og gjennom demokratiet står både du og jeg helt fritt til å stemme på hvem vi vil - og vi stemmer vel ikke på de vi ikke liker eller er uenige med.

Når du snakker om traumatiserte kvinner syns jeg du er helt på jordet. Det er da ikke Nessas skyld at en god del kvinner som tar abort har problemer med det valget i ettertid? At de får depresjoner, angrer, får psykiske problemer og så videre er ikke hans skyld. Det er heller ikke hans skyld at de ble gravide i utgangspunktet, ei heller at de valgte abort. Saken er jo så enkel - det ER ikke et enkelt valg. Det er ikke et ukomplisert valg. Bare se på abort-trådene her på FP - det er da minst like stor belastning for en som har tatt abort å høre den ene etter den andre (av mennesker man ellers oppfatter som fornuftige) fortelle at et liv er et liv, abort er drap, finnes ingen gode grunner - og så videre. Denne "informasjonen" har ligget der hele tiden. Ludvig Nessa og hans likesinnede velger å fokusere på det. Men det er ikke hans skyld at noen sliter psykisk etter en abort. Hvis man skal snakke om skyld, så er det jo deres egen skyld, for det var de selv som tok valget.

Nå er du på viddene, hun høres da ikke fanatisk ut i det hele tatt. At Nessa, som hun helt riktig påpeker, bruker de demokratiske kanalene til udemokratiske metoder bør og skal kritiseres og ikke "svelges" på den måten du gjør. Jeg tror heller ikke hun mente at Nessa er skyld i eventuelle traumer noen kvinner har etter abort, men hvis du mener at det er riktig at kvinner som tar abort får besøk av Nessa og tilhengerne inn på operasjonstuen og utenfor avdelingene, så er det ukritisk. Det er klart at sånt er en stor belastning. At det ikke er hans skyld at noen tar abort eller at det er deres eget valg og feil at de tar abort, ikke Nessa, så synes jeg det er helt tragiske argumenter.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.