Sv: CERNs eksperiment kan føre til jordens undergang
Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.
For det er noe rundt latterliggjøringen av en frykt og en skepsis som tilsammen gjør meg opprørt!
Du ble ikke latterliggjort på grunn av skepsisen din.
Men mens jeg har deg her nå: Jeg lurer på hvordan sånne som deg fungerer. Det er klart at du ikke har studert fysikk og det er jo helt ok, og selv om man har studert fysikk så har man ikke automatisk peiling på partikkelfysikk, man må jobbe med det, så det er ikke så mange her i landet som har peiling rett og slett og ingen skam ved det.
Det er jo hele tiden sånne saker i media, sist om antimonnivået i flaskevann (som trigger min personlige hysteri) og da bruker jeg ganske mye tid på å finne ut mer.
Men når du leser noe som dette da, og det høres skummelt ut, og du bestemmer deg for å finne ut om det er en reell fare og du bestemmer deg for å ha en mening om dette eksperimentet skal stoppes eller ei.
Er det virkelig nok at noen, et eller annet sted i verden er skeptisk så er du imot? Det kan jo ikke være sånn du bestemmer deg, du må jo ha en måte å finne ut informasjon på? Hvor leter du etter kilder? Hvordan bestemmer du deg for hvilke kilder du mener er mest etterrettelige?