Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?
Ingenting - jeg lar bildet stå med tag. 28 37,33%
Fjerner tag og lar bildet stå 23 30,67%
Fjerner tag og gir beskjed til vedkommende om hvorfor/ber dem eventuelt fjerne bildet. 15 20,00%
Er ikke på facebook - dustepoll. 9 12,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-08, 19:12   #41
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kommer alt an på bildet.

Helt enig! Nå ligger det generelt bare greie bilder av meg på facebook foreløpig så da lar jeg det bare være. Rølpebilder osv kommer jeg til å fjerne taggen til (og bli litt sur på den som la ut bildet).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 21:09   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

de sedvanlige bildene hvor håret står til værs, munnen henger åpen på ekte paddevis og øynene går i alle retninger.

Nei, altså, jeg ble umiddelbart litt overrasket over denne pollen, fordi den tar så veldig for gitt at ingen ønsker bilder av seg på Facebook, men at noen kanskje under tvil kan godta det. Jeg har aldri syntes det gjorde noe at noen la ut bilder av meg - jeg ville jo ikke likt det hvis noen la ut veldig stygge eller inkriminerende bilder, men det er det så langt ingen som har gjort (eller i så fall har de ikke tagget meg ). Jeg burde jo egentlig ikke bli overrasket, for jeg vet jo at det er mange som ikke liker å ha bilder av seg på nett overhodet. (Men for balansens skyld burde det vel egentlig ha vært et alternativ som lød "Sender link til alle jeg kjenner for å være sikker på at de har fått det med seg", burde det ikke? )

Gammel 18-08-08, 22:12   #43
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Men for balansens skyld burde det vel egentlig ha vært et alternativ som lød "Sender link til alle jeg kjenner for å være sikker på at de har fått det med seg", burde det ikke? )

- men er ikke du modde da, Skilpadda! Knock yourself out!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 23:08   #44
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fjerner tag'en og lar bildet stå.

Gammel 18-08-08, 23:12   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Spørsmål frå Facebook-fersking: kva er tag?

Eg vil helst ikkje at det ligger ute bilder av meg eller barna utan at eg har godkjent det.

Gammel 18-08-08, 23:12   #46
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Ikke for å skremme, men en bør kanskje vurdere hvilke bilder som er av en på FB eller andre offentlige fora http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=196869

Gammel 18-08-08, 23:23   #47
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva gjør du når noen legger ut bilde av deg på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av lowrider, her.

Ikke for å skremme, men en bør kanskje vurdere hvilke bilder som er av en på FB eller andre offentlige fora http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=196869

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke legger ut bilder der, fjesboken eier jo alle bilder og kan faktisk fritt selge dem/videredistribuere som de vil.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 00:56   #48
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det kommer alt an på bildet.

Har mye tagget av meg. Ber derimot folk ta bort uheldige bilder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 19:44   #49
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Fjerner tag og lar bildet stå. Men ber vedkommende fjerne bildet om det er et dårlig ett.

Samme her.

Gammel 21-08-08, 22:07   #50
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det har ikke falt noen inn å legge ut bilde av meg enda.

Signerer. Hvertfall ikke som jeg vet om.

Hadde noen gjort det hadde jeg bedt dem om å fjerne det, mest sannsynlig.
Kommer litt an på hvem som har lagt det ut også.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:15   #51
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke på facebook.

Jeg er så teit at jeg har slettet meg selv som bruker der. Synes det er noe oppskrytt skvip. Brukte det bare til å gå inn og si ja eller nei til folk som ville bli venner av meg, og fikk etterhvert litt nok av alle dem som ville være venner med meg som egentlig aldri har vært mine venner i rl engang.

Gammel 03-10-08, 00:15   #52
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på bildet, noen er jo morsomme, som dette, av meg som 14 åring, ei venninne la det ut.Ikke siter, det blir fjernet
( meg med trutmunn og orange striper)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10

Sist redigert av Blomst : 03-10-08 kl 00:23.
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.