Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

High School Musical

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 00:26   #41
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: High School Muscial

@alfaCharlie:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:28   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øi! På tide å stramme opp eldstemann.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:29   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Øi! På tide å stramme opp eldstemann.

Jeg vet. :tsktsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:38   #44
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er greit at man forteller ungene at det de liker av musikk er crap, men ikke hvis de setter sammen et horribelt antrekk av klær? Forklar?

Jeg synes ikke HSM eller Hannah Montana er mine favoritter, dette er jo uansett ikke rettet inn på meg som voksen, men det kunne ikke falle meg inn å si at jeg synes det de liker er dårlig. Hva godt kommer ut av det da? Dette bekymrer meg ikke overhodet, jeg hadde min periode med mye rart på 80-tallet, ble litt større og gjorde dypdykk i platesamlingen til både bror og far, og utviklet min smak ettersom årene gikk. Hvorfor skulle de ha fortalt meg at det jeg likte som barn var dårlig, mye bedre at jeg ved hjelp av eget hode innså det og ikke fikk det dyttet på meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:41   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er stor forskjell på å fortelle at "det er dårlig - basta!" og "jeg synes ikke det er bra". Det betyr da virkelig ikke at jeg nekter ungene å høre på/se på ting som jeg ikke liker, men jeg gidder virkelig ikke lyve og si at jeg synes noe er supert når jeg synes det suger. Det er det samme med klær. Synes de det er fint? Supert. Jeg er game. Spør de meg om hva jeg mener så er jeg ærlig.

Gammel 03-10-08, 00:44   #46
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dsjis, hva tror dere egentlig? At man håner ungene fordi de liker dritt? Det er snakk om å snakke med barna sine, fortelle om sine egne preferanser, få høre barnas preferanser. Felles interesse for musikk. Min eldste pjokk elsker Dum Dum Boys, men er ingen stor fan av Tom Waits, og har ingen problemer med å fortelle sin mor det. Derfor har jeg ingen samvittighetskvaler med å si at jeg ikke synes Karpe Diem er like bra som han synes, men det betyr ikke at jeg ikke kjøper skiva til ham av den grunn.
Toåringen vil helst bare høre på Duffy hele tiden, men jeg får neller av det i lengden, og sier lett i fra at vi må sette på noe som jeg også liker innimellom.

Hva er problemet, egentlig?

Jeg har ikke noe problem jeg, men jeg ønsker at han skal få like det han vil så lenge det ikke er skadelig for han. Ser ikke poenget med å diskutere smak og behag på sånne ting når man er i en morsrolle, iom at en på fem og en på tredve sjelden har lik smak, sånn jeg ser det. Føler min oppgave er mer å veilede enn å diskutere høyst subjektive ting.

Ellers så rullerer vi på spilletiden her også da. Skulle bare mangle det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:45   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AC:
Så ungene dine spør deg om du synes det er bra. Da kunne jeg ha uttalt meg, men i mine år som mor har ikke det skjedd. Kan det være min dårlige smak?

Gammel 03-10-08, 00:48   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har ikke noe problem jeg, men jeg ønsker at han skal få like det han vil så lenge det ikke er skadelig for han. Ser ikke poenget med å diskutere smak og behag på sånne ting når man er i en morsrolle, iom at en på fem og en på tredve sjelden har lik smak, sånn jeg ser det. Føler min oppgave er mer å veilede enn å diskutere høyst subjektive ting.

Ellers så rullerer vi på spilletiden her også da. Skulle bare mangle det.

Ok, vi prøver igjen.

De får lov til å like akkurat det de vil. Null stress. De bare har ikke en mor som sier "mhm, jah, det er fint vennen" når de spør hva jeg synes om musikk/whatever.
Angående at jeg ikke er i målgruppen, vel, det betyr ikke at jeg er døv eller blind. Det finnes bra barnegreier, og det finnes dårlige. Man kan høre forskjell selv om man er over 12.

Gammel 03-10-08, 00:49   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

AC:
Så ungene dine spør deg om du synes det er bra. Da kunne jeg ha uttalt meg, men i mine år som mor har ikke det skjedd. Kan det være min dårlige smak?

Ungene spør, ja. Ikke om jeg synes det er bra, men hva jeg synes. Det er sikkert fordi de aldri slipper unna å bli spurt hva de mener om ting jeg setter på.

Gammel 03-10-08, 01:01   #50
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Jeg har veldig sterke meninger om musikk, veldig. Ikke skjelden jeg har forlatt en fest faktisk, på grunn av dårlig musikk. (For det er selvsagt kun min smak som teller) I tillegg syntes jeg alt av barneutstyr var fælt og grellt da jeg ble gravid i 2001, jeg grudde meg til den estetiske siden ved å få barn i huset. Her har jo faktisk markedet tatt seg sterkt opp de siste årene, så nå er det mye bra! Men uansett.
Jeg kan med glede si at det gikk overraskende bra alt sammen, jeg tåler mye mer enn jeg trodde. Jeg kjenner virkelig på det at jeg synes det er viktigere at de tar sine egne retninger og plukker opp sine egne vibber for bra og dårlig, uten at jeg skal måtte mene så mye om det.

Gammel 03-10-08, 01:10   #51
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ikke noe problemer med å la ungen se HSM eller Hannah Montana.
Det er ikke værre enn annet som blir sendt og hva jeg måtte mene om saken er revnende likegyldig så lenge jentungen på 10 digger det.

Man er forskjellig og forhåpentligvis har man kanskje noe anderledes smak være seg film eller musikk enn ungene sine.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:16   #52
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet, egentlig?

Er det noen som har et problem?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:23   #53
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en jækel på å få kanaler til å fordufte fra tv-en, Cartoon Network, f.eks. ble bare borte en dag.
Det koster meg to kalorier å sende Disney-tv samme veien, gitt.

Men altså, HSM og Hannah Montana er ikke det verste jeg ser.
Teletubbies er aller verst (men har aldri blitt vist i vårt hjem), og den helsikes Drømmehagen (som poden selvsagt elsker) er jaggu ikke mindre ille.

Gammel 03-10-08, 09:31   #54
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Hiskomusko?
Jo, vår 6-åring (som ikkje er heilt stø i engelsk og som er for sta og egen til å lære seg rett uttale) synes HSM er kjekt. Det er særleg musikken som fengar. 6-årsgruppa såg filmen i barnehagen under overnattingsbesøk der.

No skal eg ha med 6-åringen og kusina hennar på HSM on ice på søndag. Kan bli kjekt det!

Gammel 03-10-08, 09:34   #55
Nebbia
Passiv

Standard

God musikk. You're kidding?

Opprinnelig lagt inn av Belærende aC for noen måneder siden

Ah, Nebbia. Jeg var som deg en gang.

Nå derimot, har jeg innsett at selv om man ikke liker akkurat den sjangeren, kan man fortsatt sette pris på god kvalitet innen den stilen, og Madcon er absolutt dyktige innen sin sjanger. Det handler om å klare å tenke utenfor boksen og å se kvalitet utenfor sine egne preferanserammer.

:fniser litt mens jeg prøver å snakke som en belærende mann:

Utenfor boksen, aC. Utenfor.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:35   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

High School Musical er crap, ja - ingen tvil om det. Dessuten er det kommersielt som pokker med alle disse overprisede, ubrukelige effektene man kan kjøpe og som barna selvsagt faller for. Jeg syns markedsføringen er spekulativ og at populariteten til konseptet slett ikke står i stil med kvaliteten. Dette syns jeg er et helt soleklart faktum og hvis jeg syns jeg hadde hatt rett til å nekte datteren min å se filmen og kjøpe effektene så hadde jeg gjort det. Men hun må få være barn av sin tid og velge sine favoritter hun som alle andre. Derfor lar jeg henne uten skrupler få sverme ganske hodeløst over HSM.

Jeg har forøvrig ingen sperrer i forhold til å fortelle Vesla at jeg ikke nødvendigvis liker alt hun liker. Type "Jeg er voksen og syns ikke High School Musical er så veldig morsom, men du kan jo se den likevel" eller "Jeg syns ikke sjokkrosa "My little Pony"-genser er så veldig fint, men hvis du liker den kan du få den". Faktisk så jobber jeg ganske mye med å lære jenta mi at folk liker forskjellige ting og at det er greit. Det handler om toleranse.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:46   #57
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Så det er greit at man forteller ungene at det de liker av musikk er crap, men ikke hvis de setter sammen et horribelt antrekk av klær? Forklar?

Forstår ikke dette jeg heller. Mulig forklaringen kommer senere i tråden ...

Uansett forstår jeg ikke hvorfor jeg skal fortelle mine barn at musikken de liker er crap.
Jeg sier da ikke til venner at musikken de liker er crap?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:48   #58
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg sier da ikke til venner at musikken de liker er crap?

Ikke? Det gjør jeg lett.

Gammel 03-10-08, 09:56   #59
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor? Det er forskjell på å si man har en annen musikksmak, enn å si det er CRAP.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 10:13   #60
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har forøvrig ingen sperrer i forhold til å fortelle Vesla at jeg ikke nødvendigvis liker alt hun liker. Type "Jeg er voksen og syns ikke High School Musical er så veldig morsom, men du kan jo se den likevel" eller "Jeg syns ikke sjokkrosa "My little Pony"-genser er så veldig fint, men hvis du liker den kan du få den". Faktisk så jobber jeg ganske mye med å lære jenta mi at folk liker forskjellige ting og at det er greit. Det handler om toleranse.

Nettopp. Det er vel noe i denne gaten jeg mener.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.