Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 23:31   #21
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Min mann som har jobbet mye med bildekk, reagerer på samme måte som oss, de gangene TV2 hjelper deg har dekk test. Så ikke løp og kjøp selv om produktet vinner en test er vel egentlig konklusjonen her.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 23:31   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det ikke sånn at man feks kan kutte ut pris som et kriterie på nettsidene deres?

Hvordan vet dere at F&B testene er så dårlige forresten?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 23:35   #23
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Og er Reflex-dressen så dårlig som de skulle ha det til? Trodde mange var fornøyd med den?

Den modellen som ble testet er ikke den vi bruker. Vi er veldig fornøyd med Reflexdressen med løst ullfõr, men aner ikke hvordan den i testen er.

Ang. testen så er den lest og glemt. Vi har kjøpt dresser basert på egne, og andre jeg stoler på, sine erfaringer og anbefalinger. Holder meg til den metoden på det meste. Funker som regel mye bedre ennå å stole på en test i et blad eller et tvprogram.

Gammel 02-10-08, 23:35   #24
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns i alle fall nettsidene til TV2 hjelper deg er dårlige. Prøvde å finne ut mer om kriterier for skotestingen, men det var relativt klønete, gitt.

Gammel 02-10-08, 23:37   #25
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Den modellen som ble testet er ikke den vi bruker. Vi er veldig fornøyd med Reflexdressen med løst ullfõr, men aner ikke hvordan den i testen er.

Ang. testen så er den lest og glemt. Vi har kjøpt dresser basert på egne, og andre jeg stoler på, sine erfaringer og anbefalinger. Holder meg til den metoden på det meste. Funker som regel mye bedre ennå å stole på en test i et blad eller et tvprogram.

Det er jo litt det samme med FP.
Det er jo ENROME forskjeller på erfaringene folk har gjort seg ift både dresser og sko synes jeg.

Ifjor hadde vi Skogstad og Reima, og var veldig fornøyd med begge. I år prøver vi Reflex og Troll. Så får vi se.

Gammel 02-10-08, 23:38   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mye rare greier ute og går i testene til TV2 og F&B, at jeg ikke gidder å bry meg. Ikke leser jeg F&B og ikke ser jeg TV2 hjelper deg, heller.

Anyhows: I fjor hadde vi både Reima og den der pakken man får i Sportmann/Barn og leker.
Vi var mest fornøyd med sistnevnte, ikke minst på grunn av at den hadde godt med plastikk i rompen. I tillegg har den avtagbart for, og er dermed lettere å vaske/tørke.
Vi kommer til å gå for det i år igjen.
Jeg mener, regntøy, fleece-sett og vinterdress for under halve prisen av Reima-en, OG det funker ...

Gammel 02-10-08, 23:38   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns i alle fall nettsidene til TV2 hjelper deg er dårlige. Prøvde å finne ut mer om kriterier for skotestingen, men det var relativt klønete, gitt.

Var inn og sjekket nå jeg og, men det var ikke greit.
Husket bare at man før kunne hake av hva man ville vektlegge.

Gammel 02-10-08, 23:42   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hvordan vet dere at F&B testene er så dårlige forresten?

Det var faktisk ikke fake, det sitatet jeg kom med fra en tidligere dresstest i F&B. De dryppet tre dråper vann på stoffet og kategoriserte dressen som vanntett hvis det ikke trengte vann gjennom.

Jeg vet ikke hvordan det er andre steder i landet, men i Trøndelag er det relativt uinteressant om en dress klarer å avvise tre dråper vann. Og så lenge det er det som er kriteriet, så er det ikke rart om Reima Tec kommer like godt ut som bevernylondressen fra Obs, som spesifikt ikke er vanntett, eller hva det nå var som ble kåret som testens beste dress.

Og slike idiotgreier synes jeg de gjør til stadighet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 23:45   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Her var det vel også forskjel på vannavvisende og vanntett? Eller? (noe sånt)

Jeg tenker bare at det kan være greit å synliggjøre at man KAN kjøpe dresser til en ok pris, og at de er ok. Nå er et jo litt teit at den Friendsdressen ikke er særlig tilgjengelig da.

Jeg merker jo at folk som ikke farter like mye på forum som meg, ikke helt har like mye "kunnskap" om både klær, utstyr, bilstoler og alt som er.

Gammel 02-10-08, 23:49   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det vel også forskjel på vannavvisende og vanntett? Eller? (noe sånt)

I år var det forskjell, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:43   #31
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk heller ikke noe ut av dette. Men jeg har blitt så Ticketfrelst at det blir det merket uansett.

Sist redigert av emm : 03-10-08 kl 01:02.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 00:53   #32
Left
Passiv

Standard

Teit test, siden mange av de mest kjøpte dressene ikke en gang var med i testen.
Troll f.eks, Ticket To Heaven, Skogstad, Helly Hansen, Polarn O Pyret osv osv.
Molodress hadde de med. Den er jo ikke veldig kjent, og Friendsdressen har jeg bare såvidt hørt om.
F&B har testet vogner tidligere også de - da fikk jeg meg en god latter gitt.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:28   #33
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Teit test, siden mange av de mest kjøpte dressene ikke en gang var med i testen.
Troll f.eks, Ticket To Heaven, Skogstad, Helly Hansen, Polarn O Pyret osv osv.
Molodress hadde de med. Den er jo ikke veldig kjent, og Friendsdressen har jeg bare såvidt hørt om.
F&B har testet vogner tidligere også de - da fikk jeg meg en god latter gitt.

Er ikke testen Svensk egentlig?

Gammel 03-10-08, 09:32   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke testen Svensk egentlig?

Testene var iallefall gjort i Sverige - og jeg fant en dansk side hvor også friendsdressen gjorde det bra. På den testen er forøvrit TTH også testet.

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/f...icle396042.ece

Gammel 03-10-08, 09:33   #35
Left
Passiv

Standard

Det er godt mulig

Jeg slutter egentlig ikke å forundre meg over, hvor lite på landjorda de er de som driver med slike tester. I F&B f.eks, så er jeg sikker på at en haug med lesere hadde svart på et enkelt spørreskjema om hvilke dresser de var interessert i å få en test på. Eller de kunne sjekket litt rundt i barnehager. Da hadde det jo blitt noe man kunne brukt som veileder i valget når man skulle kjøpe dress.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 09:45   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Testene var iallefall gjort i Sverige - og jeg fant en dansk side hvor også friendsdressen gjorde det bra. På den testen er forøvrit TTH også testet.

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/f...icle396042.ece

Tror nok at den Friendsdressen er bra.

Gammel 03-10-08, 09:57   #37
Left
Passiv

Standard

Så i den danske testen at Friends vinterstøvler vant. Mener å ha hørt så ymse om dem jeg, noen sier de er kjempegode, og andre er misfornøyde.

Tror man får prøve seg frem selv.

Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 11:01   #38
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tror nok at den Friendsdressen er bra.

Friends, var det Coop-dressen?

Gammel 03-10-08, 11:05   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Friends, var det Coop-dressen?

Ja.

Gammel 03-10-08, 12:56   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Så i den danske testen at Friends vinterstøvler vant. Mener å ha hørt så ymse om dem jeg, noen sier de er kjempegode, og andre er misfornøyde.

Tror man får prøve seg frem selv.

Er det ikke sånn med det meste da?
Noen er kjempefornøyd med Troll og Reima osv, mens andre slakter de.
Noen er kjempefornøyd med Frieds støvlene, mens andre slakter de igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.