|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: High School Muscial
Tja, deg om det. Det er faktisk fullt mulig å både kjenne til musikksjangre, kunne musikkhistorie og spille musikk selv, OG allikevel synes at musikken fra HSM er fengende. Hva som er "bra musikk" er vel ikke akkurat "definert" noe sted så vidt jeg vet...
|
|
|
#102 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: High School Musical
Nå synes jeg at også 12 år er _litt_ tidlig for giftermål... Men poenget mitt var heller ikke barnebruder, men fascinasjonen over de som er (litt) eldre.
|
|
|
#103 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: High School MusicalStorebror digger å se på det på Disney Channel. Og særlig Hannah Montana.
|
|
|
|
#104 |
|
anglofil
Nei men jeg fatter overhode ikke hvorfor en 5 åring skal være opptatt av tenåringers hverdag unasett om det er en US eller norsk setting. Det har og bør ikke ha noe som helst interesse for en 5 åring synes jeg |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg var vilt forelsket i John Travolta da jeg var syv.
|
|
|
|
#106 |
|
Gullfisk
Jeg var 5 i 1982.
|
|
|
|
#107 |
|
anglofil
Disney konsernet var vel ikke riktig like mektig da vel ... jeg skjønner hva du mener og jeg tar innover meg at barn lever i en HELT ANNEN verden en hva jeg selv gjorde da jeg var liten men jeg gjør det jeg kan for an 5 åringen min skal være opptatt av andre ting en hva HSM står for ... om jeg får det til eller ikke er jo en annen sak. Mulig det er en nytteløs "kamp" men jeg velger Malin Reitan foran Hanna Montana osv. så langt det lar seg gjøre ... |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Gullfisk
Nei, men Mattel hadde et godt grep om ungene da.
|
|
|
|
#110 |
|
Pauset
|
Det er vel ikke alltid "storyen" om hverdagen som fenger en femåring mest. Tror ikke min har fått med seg handlingen så mye egentlig, det er mer det at de "er store" og det at de har kule sanger (i følge han). Han er generelt veldig opptatt av musikk. Om dette var ungdommer som drakk, herjet osv, så hadde saken vært en annen. Men dette er jo en moralsk historie, typisk amerikansk og sukkersøt. Hva skade som kan tas, det skjønner ikke jeg. Om en måned så er det hele antagelig glemt kjenner jeg han rett. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
Sv: High School Muscial
:presiserer: |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: High School MusicalJeg lurer også litt på hva som er problemet med akkurat det. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Pauset
|
Sv: High School MusicalEneste jeg sier, er at jeg ikke gjør det samme med mindre jeg ser det er noe som kan tilføre han dårlige verdier. Er opptatt av at han skal få utvikle sin egen smak, og prøve og feile uten å høre på mammans sære meninger som hun har brukt 30 år på å tilegne seg. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
anglofil
Jeg kan bare gjenta det jeg allerede har sagt, jeg fatter ikke og synes det er trist at små barn så fort blir voksene i dag. Disney lager Hanna M, HSM osv som handler om tenåringer men målgruppen blir de som er mye yngre.. jeg har som sagt en 5 åring, jeg liker ikke ikke at hun blir så oppslukt i den type problematikk og issues som disse seriene tar opp ... herregud, hun er jo bare 5 år! Det er greit å like de som er litt eldre men nei, vi spiller musikk fra Sarah Salami, Malin osv. som jeg synes er mye mer passende for en 5 åring. Ja, jeg føler meg gammel og kjip men passer på å benytte anledningen til å styre dette litt så lenge det lar seg gjøre |
|
|
|
|
|
#115 |
|
anglofil
Men jeg synes ikke HSM har noen "verdier" som en 5 åring bør ha noen interesse av ... kjærlighet, vennskap / uvennskap, intriger, dansing til dårlig musikk ... eller er dette "gode verdier" eller passende underholdning til 5 åringer i dag? Only in Disney land spør du meg. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Pauset
|
De fleste barnefilmer er bassert på nøyaktig det samme om man ser litt etter. Shrek, Askepott.. u name it. Til og med Ole Brum har disse elementene i seg. |
|
|
|
![]() |
|
|