Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om hasj/marihuana?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Bruker det selv en gang i blant. Ikke noe problem. 3 1,54%
Bruker det selv en gang i blant, men det er vel ikke helt uproblematisk. 0 0%
Helt imot! 98 50,26%
Bør legaliseres. 13 6,67%
Det er jo ulovlig, det er hovedgrunnen til at man bør ligge unna 36 18,46%
Ikke så bra, sikkert, men det er det jo mye som ikke er... 22 11,28%
Har brukt det før/prøvd det 46 23,59%
Har aldri prøvd det 81 41,54%
Har venner som bruker 32 16,41%
Dustepoll/annet 3 1,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 13:46   #41
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns dere om hasj/marihuana?

Det må da være gjort noen undersøkelser rund det med legalisering i Nederland? Noen som vet hva de sier? Jeg tenkte på dette med avhengihet og rekruttering til hardere stoffer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 13:53   #42
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri prøvd hasj, kjenner ingen som jeg vet bruker det og håper at mine barn ikke kommer til å bruke det.

Jeg er likevel for legalisering fordi jeg mener at den strenge forbudslinjen bare øker sannsynligheten for kriminalitet rundt det og øker sannsynligheten for at en som prøver det også vil prøve tyngre stoffer.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:01   #43
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri prøvd, og er i mot. Med mulighet for å få det på resept for kreftpasienter o.l.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:08   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Aldri prøvd og er helt i mot!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:10   #45
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

[quote=Polyanna;1233684]Ja, pyttpytt, litt paranoia kommer sikkert godt med der borte på østkanten. :fjaser:[/quote
Slem dum og fordomsfull

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:11   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skjønner at jeg tullet, ja?

Gammel 07-10-08, 14:16   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det med sannsynlighet for å prøve tyngre stoffer tror jeg ikke vil være veldig mye mindre om man legaliserer.

Det er jeg litt usikker på. Det er snakk om å gå over grenser, og å gå over en legal grense er nok en "bigger deal" når det illegale stoffet det da er snakk om er både mye dyrere, skumlere og i et mer kriminelt belastet miljø enn tilfeldig hasjrøyking.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:17   #48
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Helt imot!!

Gammel 07-10-08, 14:19   #49
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du skjønner at jeg tullet, ja?

ikke helt, men veit jo at du ikke er idiot så jeg sa bare fra synes ikke den var morsom men antagelig litt mindre "følsom" og rund i kanten igjenn etter jeg har drukket morrakaffen min og en pris snus

Ellers er jeg veldigveldig enig med esme.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:21   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

ikke helt, men veit jo at du ikke er idiot så jeg sa bare fra synes ikke den var morsom men antagelig litt mindre "følsom" og rund i kanten igjenn etter jeg har drukket morrakaffen min og en pris snus

Ellers er jeg veldigveldig enig med esme.

Den var nok egentlig et lite, vennlig (får jeg da håpe!) spark til meg siden vi har hatt et par østkant/vestkant-diskusjoner før.

Gammel 07-10-08, 14:26   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Den var nok egentlig et lite, vennlig (får jeg da håpe!) spark til meg siden vi har hatt et par østkant/vestkant-diskusjoner før.

Nettopp.

Gammel 07-10-08, 14:26   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nettopp.

Nettopp? Nettop? Netopp?

Gammel 07-10-08, 14:28   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

@Polyanna: Nettopp.

Gammel 07-10-08, 14:31   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

@Hattifnatten: I det øyeblikket man sier at kokain i greie brukerdoser ikke er farligere en hasj beviser man at man ikke har snøring.

Nå er det forsåvidt ikke bare akademikere som ville ha glede av at hasjbruk blir legalisert. Av de hasjbrukerne jeg kjenner er det hasjen som er det kriminelle de gjør. Det som skremmer meg vilt og vettløst er at kokain har blitt så forbanna billig og vanlig, og når de først er kriminaliserte hasjbrukere er veien til å være en kriminalisert colasnorter ikke fryktelig lang.

Gammel 07-10-08, 14:36   #55
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har prøvd. Det burde vært mulig å få på resept for kreft /MS-pasienter som vil ha nytte av det. Ellers ser jrg ikke noe poeng i å legalisere.

Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:39   #56
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Esme har jeg et yrke som under noen omstendighet ikke lar seg kombinere med illegale rusmidler. Jeg har heller aldri prøvd, og er ikke særlig positiv til tanken om å legalisere... Jeg kjenner at jeg synes det er en forskjell på å forby alkohol i ymse former. Den benyttes jo i store deler av verden som en del av en kultur, og svært ofte UTEN at rusen står i sentrum. DET blir liksom vanskelig med en joint, føler jeg. Der står jo RUSEN i sentrum.

Ellers så jobber jeg i en bransje hvor jeg daglig treffer rusavhengige. Alkoholikere, narkomane og legemiddelavhengige. Jeg kan, etter 10 år i denne jobben, faktisk SE hva enkelte skal ha, _uten_ å spørre eller se på reseptene de har med seg. Det er noe med trekkene i ansiktet, øynene, kroppen... Hyppig og langvarig bruk av midler som er vannendannende og rusende gjør noe med deg, uavhengig om du røyker tjall i en penthouse-leilighet på Aker Brygge, setter et skudd bak slottet, eller får Valium fast utskrevet av en legevenn...

Gammel 07-10-08, 14:40   #57
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Et annet argument for legalisering er at det ville føre til at det momentet med at det er "forbuden frukt" ville være borte. Jeg tror at mange prøver narkotika bare fordi det ikke er lovlig.

Siden prisene ville bli lavere ville man nok fått bukt med en del kriminalitet som har sitt utspring i narkotika. Kriminelle handlinger skjer ofte for å finansiere kjøp av de illegale stoffene.

Gammel 07-10-08, 14:45   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jøss. Jeg argumenterer for legalisering. Den var ny. :går i tenkeboksen:

Gammel 07-10-08, 14:46   #59
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Aldri prøvd, og jeg er helt i mot.

Jeg har vokst opp i den tro at hasj er et narkotisk stoff på lik linje med andre stoff. Jeg vet nå at det ikke er av det farligste, men velger alikevel å tenke på det som det. Når det gjelder opplysning til ungene om slike ting, så kommer jeg til å legge alt under en kategori: narkotika. Og narkotika er farlig, og forbudt. Enkelt og greit.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 14:53   #60
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Totalt imot!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.