|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
saftig
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine
I utgangspunktet syns jeg foreldre skal sørge for at det er unødvendig at andre skal måtte be dem dempe seg. Når det er sagt, så er det ikke alltid så lett å si fra om slikt. Det er ikke hyggelig å føle at en irettesetter andre, selv om man sier det på en hyggelig måte. Det er ikke alltid det blir særlig godt mottatt heller. Jeg satt for eksempel på en juleforestilling der toern skulle opptre. Ved siden av meg, midt i salen, satt en mor med en baby som hylte og hylte. Ingen av oss som satt der hørte et kvidder at hva som skjedde på scenen, men damen gjorde ingen mine til å gjøre noe med det. Så da spurte jeg om hun kunne tenke seg å ta med barnet ut, så vi andre kunne få høre. Gjett om hun ble sinna! Hun hadde også rett til å høre på sitt barn der oppe, fikk jeg beskjed om. Hun gikk likevel litt bak i salen etterhvert, og etterpå kom det flere opp til meg og takket meg for at jeg hadde sagt fra.
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Eh, tar du deg nær av tråder på offentlige, anonyme nettforum? Tuller du nå?
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Hva får deg til å tro det?
Sist redigert av Niobe : 09-10-08 kl 10:53. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ustabil
|
Enig - med både deg og Niobe. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Mother of Dragons
|
Dette innlegget her:
Ut i fra det du skrev kunne det virke som at du blir lei deg over at det kommer tråder på foreldreforumene om det og at du følte deg truffet.
|
|
|
#26 |
|
saftig
|
Det skal ikke mye innlevelse til for å skjønne at det er forstyrrende at barn bråker på et møte eller en konsert eller liknende. Er det ditt barn - ta ansvar og ikke overlat det til noen andre.
|
|
|
#27 |
|
Ustabil
|
Jeg er helt på linje med Niobe. Galt blir det uansett. Det er galt hvis man ikke sier noe. Det er til og med galt hvis man sier noe, for da er det alltid noen som mener noe om det man sa, hvordan man sa det - "tenk å snakke sånn til en unge... hun gjorde jo bare som barn gjør!". Og stiller man ikke, så er jammen det galt også. Da snylter man jo på de andre foreldrene som stiller opp for barnas beste. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#29 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, og så? Om man hysjer på en unge så er jo de som ikke er hysjere uenige og sier ifra om det, om man ikke gjør det så er hysjerne uenig. Det er jo ikke de samme som er uenige? Dessuten er det da masse mennesker hvis uenighet i hvordan jeg gjør ting bekrefter for meg at jeg gjør det riktig.
|
|
|
#30 |
|
saftig
|
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Hæ? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes du det er vanskelig å lese tankene til folk som sitter på voksenmøte og skal høre fra taleren sier, men det løper unger rundt og hyler?
|
|
|
#33 |
|
Mother of Dragons
|
Det forrige innlegget mitt bør vel nomineres til en eller annen kategori for tåkete innlegg.
|
|
|
#34 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineEnig med Hattifnatten, at grensene er forskjellig for hva man tåler utifra hvor man er. Jeg synes takhøyden for barnebråk i en kirke bør være stor.
|
|
|
#35 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Det er vel egentlig der mye av problamtikken ligger, kanskje? At veldig mange av oss sitter med en del automatiske ryggmargsreflekser med tanke på HVA, NÅR og HVOR det er greit å la små (eller store) gjør ulike ting. Jeg selv er av dem som liksom forventer at de aller fleste av oss ser dette på samme måte, særlig i de tilfellene der våre barn gjør ting som direkte/indirekte negativt går ut over 3.part. Tydeligvis tar jeg feil i mine antagelser. Det viser seg at mange faktisk MÅ bli fortalt at barna bråker så man ikke hører noe, nettopp fordi det ikke er selvsagt at man oppfatter at andre synes det er et problem.
|
|
|
#36 |
|
saftig
|
Jeg var også på foreldremøte nettopp, og enkelte satt og snakket høyt sammen mens rektor snakket. Jeg blir litt sånn
|
|
|
#37 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sine.
Det er vel bedre at de kommer i kirken enn at de holder seg hjemme fordi noen syns små barn er urolige.
|
|
|
#38 |
|
Erfaren nok
|
På julegudtjenesten løp Hannah oppe ved alteret ganske mye, helt til hun ble løftet opp av han klokkeren som sto der sammen med presten, og fikk sitte på hans arm og se utover hele forsamlingen.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Når foreldre ikke kan hysje på barna sineJeg ville ha hysjet på de ungene selv jeg - og kanskje sagt at de måtte ta av støvlene og være litt mer rolig slik at vi kunne høre hva som ble sagt. |
|
|
|
#40 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Fadderbarnet mitt løp også rundt på julegudstjenesten for noen år siden, klatret på alterringen og rettet på Jesubarnet i krybben. Min venninne ønsket seg et stort hull i kirkegulvet da presten kom ned til dem og hvisket (med microfon festet til kinnet så hele kirken hørte det allikevel): "jeg er redd hun spiste litt røkelse..."
|
![]() |
|
|