Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-08, 21:55   #41
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Babysyk - skal vi gå for barn nr. 3?

Vi har aldri følt oss ferdige etter to, og håper på fler. Hadde jeg vært usikker, hadde jeg nok tatt meg selv i en lang tenkepause på hva jeg virkelig ville, men her er vi sikre på at vi ønsker fler, så håper vi at det kommer hvertfall en til innen rimelig tid.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 22:48   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Hm. Nå har jeg tenkt litt og etter å ha lest Skremmerns svar ser jeg at det er veldig, veldig stor forskjell på oss kvinner. Jeg synes ikke babytiden er herlig og jeg tilhører dem som ikke synes at alle ting blir lettere når barna blir større.

Jeg har 3 barn, men synes 2 er nok. Selv om vi planla nr. 3 og selv om jeg aldri ville vært en av dem foruten, så synes jeg altså at 3 barn er mange og at 2 er nok.

Hm.... har en mistanke om at jeg også er litt der. Spesielt siden jeg ikke har gjort noe med babysyken ennå. Den kommer og går nemlig, det har den gjort de siste 4 årene! Føler at man må ha hatt symptomene i en lengre periode før man kan "skride til verket", so to speak... Vel, deler av babytiden er jo herlig...(ikke de to første mnd da.) Og at ting blir lettere? Nope! Større barn = mindre fritid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:04   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg synes det var stor forskjell fra 2 til 3, men det er selvsagt individuelt.

Samme her. Stor og egentlig uventet overgang.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 23:16   #44
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Vi var ferdige etter to, men Bonus planla seg selv. Det har vært en enorm velsignelse.

Jeg syns overgangen fra ingen til en var den største. Fra to til tre var bare hyggelig.

Må si meg enig her

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 00:45   #45
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det var stor forskjell fra 2 til 3. Ikke fordi babyen i seg selv krever noe mer, men de to andre styrer på mer sammen. 1 barn + baby var ganske rolig og greit. Nå er det 2 som herjer og styrer og leker + baby, og det krever mer av oss begge som foreldre. Men bevares, der er jo så klart helt fantastisk også - innimellom.

Vi opplevde nok ikke overgangen ingen til en som spesielt stor annet enn de selvsagte forandringer ved å få barn nr.1. Det meste var bare kos og ro og fred. Permisjon var avslappet og vi tok ting som de kom. Permisjonen nå er i større grad preget av at vi har to fra før, og vi må så klart fordele oss mer. Det er mer å gjøre hele tiden.

Jeg synes det er deilig med babytid fordi våre babyer ikke har hatt noen problemer og knapt skreket. Men jeg synes det er fantastisk at de vokser til og blir mer selvstendige. Jeg liker f.eks. at det etter hvert er mer vi kan gjøre sammen uten spesielle tilpasninger.

Sist redigert av Dronningen : 13-10-08 kl 00:51.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.