Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beltestol eller fortsatt bakovervendt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-08, 21:06   #21
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beltestol eller fortsatt bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror jeg har lest absolutt alt som har stått både hos Trygg Trafikk og på linker som har ligget ute på forum. Jeg vet at det beste er å sitte bakovervendt til man er 90. Det er ikke der tvilen ligger, men det vil for alle barn være en smertegrense i forhold til hvor lenge det er praktisk gjennomførbart. Fremdeles går det for sønnen min og han klaget ikke før han nå passerte 108 cm. Jeg lurer på hvor langt jeg skal presse og det er derfor jeg er nysgjerrig på fireårsgrensa og teorien bak. Det hjelper ikke så mye at folk sier at deres seksåringer sitter bakovervendt eller at noen sitter bakovervendt til de er voksne.

I noen tilfeller kan det synes mer lettvint å ha kortvokste barn.

Det er vel også en grense i forhold til hvor langt hodet skal kunne stikke opp over setet for at beskyttelsen skal kunne dekke?

Når ørene er på høyde med seteryggkanten er setet for lite.
Min gutt er snart der nå, og er godt over 116. (Har ikke målt ham på lenge, så han er ikke kort.) Han klager enkelte ganger, og blir kvalm på lengre turer.
Han får reisesyketabelett, og vi tar pauser så han får strekke på seg.
Strekke ut føttene, kan han ikke og det har han ikke gjort noen gang i bilsetet tror jeg. Det er overhodet inget problem.

Nakken er sterk nok i fire-femårsalderen, og forhold et mellom hodet og kroppen er mindre da skulle man tro. Musklene i nakken er forhåpentligvis sterk nok til å tåle en smell. Men da med trepunktseler, ved fempunktseler er belastningen på nakken større -for da er det kun hodet som rykker fremover.

Gammel 18-10-08, 21:16   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beltestol eller fortsatt bakovervendt?

Her er bilder og litt forklaring på dette med skjelettet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.