|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPMan kan be om å få reservere, men det er opp til selger om h'n ønsker å selge til den som kommer først med et "bindende" bud.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Helt enig, som selger ønsker man å få solgt og det lønner seg å selge til den første som viser skikkelig interesse. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg er enig med teofelia her. Også syns jeg det er forskjell på varer som selges til fast pris og budrunder. På varer med fast pris er det logisk at førstemann som sier at de vil ha varen får den. På budrunder bør det være lagt inn passe tid slik at interesserte får sjansen til å legge inn bud. Ellers er jo penget med budrunder borte.
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSå rart at denne tråden kom nå, jeg tenkte de samme tankene i går. Sist redigert av 007 : 19-10-08 kl 12:23. Årsak: La til noe |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har fått viljen sin
|
Hva synes du kvalifiserer til å vise "skikkelig interesse" her på FP? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg synes det kommer litt an på hva slags spørsmål interessent nr 1 ev kommer med. Om man sier at man er interessert, men vil se bilde først, synes jeg godt man kan vente med salg til denne personen har sett plagget. Om man derimot legger ut noe til salgs, med bilde og alt, og nr 1 er usikker, men nr 2 sier ja takk, da synes jeg nr 2 skal få kjøpe. Slik ville i alle fall jeg ha gjort det om det var jeg som skulle selge noe. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg enig i - men det er jo tydelig at ikke alle legger det samme i uttrykket. Jeg synes som sagt at man har vært først til mølla hvis man stiller et spørsmål, mens andre tydeligvis mener at man må forplikte seg for å regnes som den første.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg har ikke solgt eller kjøpt her inne, men på Finn og andre steder, og det er ikke alltid så lett å holde oversikten. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Absolute Beginner
|
Egentlig synes jeg vel det ville vært litt rart om noen ville kjøpe plagget før HI hadde svart. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSelv om jeg i bunn og grunn er enig med hovedinnlegger, så er det jo noe med hvor lang tid og hvor mye tid man skal bruke på et salg også. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg er på nett med Hattifnatten, kjenner jeg.
|
|
|
#34 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPI de to nederste, så vil jeg si at det er førstemann som bekrefter at hun/han vil kjøpe. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bedreviter
|
Vanligvis at man bekrefter at man ønsker å kjøpe, men det synes jeg er en vurdering som det må være opp til selgeren og ikke opp til et kollektivt FP å bestemme. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har fått viljen sin
|
Så du synes denne diskusjonen er totalt unødvendig? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
© All rights reserved
|
Med først til mølla menes vel den som først sier at de vil kjøpe varen? Man kan i alle fall spørre om den kan reserverse til man får flere bilder, mål o.l. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPDet vil vel uansett bli opp til selger hvilke føringer man vil legge. Noen er flinke til å være tydelige, setter tidsfrister og holder litt orden på rekkefølgen og slikt, andre er ikke så nøye. Men selv om man er først ute til å svare i tråden kan man jo ta litt hensyn til de andre som er interessert, og ikke dra ut beslutningen i lange tider. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bedreviter
|
En diskusjon trenger jo ikke ha et praktisk mål for å ha livets rett, men hvis du spør om jeg mener at vi trenger FP-regler for hvordan kjøp og salg skal foregå på FP, så mener jeg nei. Jeg mener det må være opp til selger hvem han eller hun vil selge tingene sine til. |
|
|
|
![]() |
|
|