|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine venner
Det er fullt mulig jeg er litt dum og treg, jeg har ingen partipolitisk tilknytning og kan vingle i valgene, men jeg tror selv jeg har klare tanker om egne holdninger og verdier. Det synes jeg er viktigere enn å ha en klar og satt politisk mening. På den andre siden kan man kanskje si at de (holdninger/verdier og politisk tilknytning) indikerer noe av det samme, men jeg har ikke funnet et partiprogram jeg kan støtte 100%.
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
Næh. Vi snakker ofte politikk, men ikke neødvendigvis partipolitikk.
![]() |
#43 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har vært politisk aktiv siden jeg var 14 og partipolitisk aktiv de siste 5 årene. Jeg har stemt ved alle valg. Jeg har tilgode å møte noen som er enig i 100% av et politisk program. Et program er et resultat av kompromisser mennesker i mellom, jeg har selv nylig deltatt i utviklingen av siste kommunevalgprogram, og jeg fikk ikke alle mine kampsaker igjennom, men noen. Jeg måtte gi og ta, jeg som de andre. Politikk er samhandling, diskusjon, meningsutveksling, hestehandel og åpne konfrontasjoner.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 29-11-06 kl 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Naiv og Super
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#45 |
Juba Juba
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Epikur
|
![]() Sv: Å velge sine vennerMange gode og reflekterte synspunkter Kaz. Dette er ting jeg definitivt tar til meg og skal tenke mer på.
![]() |
#47 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Å velge sine vennerVennen mine har kommet sigende etterhvert som åra har gått.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er da ikke rart i det hele tatt. På store spørsmål svarer de store partiene noenlunde i samme baner, og jeg tror at dersom man har venner som stemmer Frp og RV så vet man det fordi det blir ytterst på hver fløy og de vennene vil uttale seg deretter dersom man diskuterer verdispørsmål. Og man vet vel sånn noenlunde på hvilken side vennene ligger selv om man ikke direkte vet stemmevalget.
![]() |
#49 |
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har en veldig brokete forsamling som jeg kaller mine venner.
![]() |
#50 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg "velger" ikke mine venner etter partiboken, nei...
![]() ![]() Sist redigert av Mamarazzi : 28-11-06 kl 14:59. Årsak: Måtte stokke om på ordene i en setning.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge sine vennerJeg har veldig ulike venner, både gamle og nye - folk jeg er mye sammen med, eller som jeg bare treffer en gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
Du har nok helt rett at politikken preges av en elite. En politisk elite. For grunnen til at mange ikke interesserer seg, og synes at politikk er dumt, uinterressant og kjedelig er fordi folk flest ikke klarer å identifisere seg med det politikerne snakker om, som er et veldig "politisk språk". Uten at politikere er mer reflekterte og smarte enn folk flest av den grunn. Det er jo dessverre slik at de aller fleste topp-politikere i Norge ikke har erfaring fra yrkeslivet, men har klatret seg opp innen politikken og har fått inn politikk med morsmelka uten at de helt vet hva det vil si å jobbe med annet enn nettopp politikk. Da hjelper det fint lite med lang og god utdanning, for de skal snakke og ta avgjørelser på vegne av folket, og folk flest er IKKE politikere, og politikken er en vei til lynrask karriere dersom man er flink til å snakke for seg. Det er vel en grunn til at de fleste politikere ikke har brukt utdannelsen sin til annet enn politikk. De var antakeligvis flinkere i politikk enn på skolen.
![]() |
#55 |
Tankefull
|
![]() Sv: Å velge sine vennerDe beste vennene mine er fremdeles barndomsvennene mine. Vi har svært få likheter, men greier å holde sammen. Når jeg sitter her å prøver å tenke på det, så finner jeg faktisk ingen likheter hverken i stivilstatus, yrkesvalg, politisk retning, hobbyer eller musikk/film/kles-smak.
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 28-11-06 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Juba Juba
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
seru
|
Veldig greit å vite! (Slike nyanser er nemlig vanskelig å oppdage på et nettforum |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|