Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-08, 19:21   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Det gjør de desverre ikke alltid. Jeg har venner og bekjente som har "mistet" årevis i offentlig kø fordi de ikke visste om Aleris sitt tilbud. De kunne jo ha sjekket det opp selv, men når man ikke tenker over annet enn at det er et offentlig tilbud, så ...

Gammel 01-11-08, 20:19   #82
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Selv jeg skjønner at fedmekirurgi og brystimplantasjon ikke er det samme, MEN synes ikke om at man reklamerer for dette i avisen og ukeblader.. De som tenger det av medisinske grunner får den infoen de trenger om det!!!!

Det er jo det de IKKE gjør. De aller fleste tar selv opp dette med legen, ikke motsatt. Jeg tror leger kvier seg for å fortelle noen at de er så feite at de må opereres fordi de ikke tror de klarer å slanke seg.

Mange som er godt kvalifisert til operasjon på presse og overtale legen sin til å søke operasjon. Noen slik som min fastlege har gjennom pasienter de har fulgt mye kunnskap og kan således veilede andre pasienter bedre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:26   #83
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo ikke sånn at selv om man har sykelig overvekt/fedme ift BMI kalkulator, så er det fare for livet?
Jeg er jo der. Fedme. Men samtidig i god fysisk form, få helseplager (både inni og utapå) - men kjipt ift utseendet liksom. For meg handler ikke det å gå ned om liv og død, men om velvære og trivsel. Jeg røyker ikke, drikker ikke noe særlig, jeg spiser ganske sunt, trener 3-4 ganger i uka og henger med i svingene uten problemer.
Men jeg er tung.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:30   #84
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg har 2-3 bekjente som har vært så feite at de har utviklet diabetes 2 ++, og alle har fått tilbud om hjelp via legen sin. Så jeg er nok så naiv at jeg trur de fleste leger følger opp sine pasienter, men kanskje jeg bør våkne

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:32   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men det er jo ikke sånn at selv om man har sykelig overvekt/fedme ift BMI kalkulator, så er det fare for livet?
Jeg er jo der. Fedme. Men samtidig i god fysisk form, få helseplager (både inni og utapå) - men kjipt ift utseendet liksom. For meg handler ikke det å gå ned om liv og død, men om velvære og trivsel. Jeg røyker ikke, drikker ikke noe særlig, jeg spiser ganske sunt, trener 3-4 ganger i uka og henger med i svingene uten problemer.
Men jeg er tung.

Selvsagt ikke. Mange med BMI på feks. 30 er jo ikke engang overvektige. Det er nok derfor BMIen ligger såpass høyt i det offentlige (40). Dersom vekten ikke er til sjenanse for en person, tviler jeg jo på at den personen uansett går til det skrittet å bli operert. Vi som er blitt operert har hatt store problemer psykisk og fysisk med vår overvekt, såpass at eventuelle bivirkninger av operasjonen (som jeg ikke har sett noe til) var underordnet i forhold til vektproblemene.
Når det er sagt så er det jo ikke store overvekten som skal til før det er ekstra påkjenning for bla. hjertet, så det å være ganske overvektig er vel egentlig en risiko i seg selv på sikt.

Gammel 02-11-08, 11:32   #86
Albertine
Passiv

Standard

Det er forskjell på graden av fedme. Når vekta hemmer deg i hverdagen og du har prøvd å gå ned i femten år og bare fortsetter å legge på deg, da er det ikke mye håp. Det er ikke en slik person du beskriver.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:35   #87
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det ikke sammenheng med fett feks rundt llivet og hvor mye fett en har rundt blodårer og indre organer da? Først legger fettet seg rundt indre organer, så ellers rundt omkring på kroppen. Derfor er også mye fett på kroppen forbundet med hjerte og kar-sykdommer feks. Og dermed eventulet dødsrisiko.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 11:55   #88
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt er det forskjell på på feite folk også. Og det er forskjell på grad av fedme.

Synes å huske å ha lest i året som gikk at det var farlig å være stor også om en var i OK form, men det er vel relativt.

Jeg tror ikke mange med BMI over 40 er så innmari sunne, selv var jeg med på det meste, men vekten hemmet meg uansett. Jeg tviler på om jeg får en BMI på 25 men jeg er uansett sunnere og friskere enn før.

Angående de som utviklet Diabetes 2, legene burde jo ha reagert før de utviklet dette, det er mange prøver som indikerer at en er i faresonen. Langt bedre å forebygge.

De fleste som har valgt operasjon har gått opp og ned MANGE ganger.

Slanke mennesker kan også være utsatt for hjerte og karsykdommer, men fedme er en helt klar belastning for det systemet også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 14:18   #89
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer ikke. *deltar i diskusjonen*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 22:20   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

"Slike operasjoner", som om silikon og GBP er det samme.

Slike reklamer styrker jo nettopp det inntrykket. Man reklamerer jo ikke for hofteoperasjoner, gjør man vel?

Gammel 02-11-08, 22:23   #91
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Slike reklamer styrker jo nettopp det inntrykket. Man reklamerer jo ikke for hofteoperasjoner, gjør man vel?

Hofteoperasjoner får man dekket i det offentlige, og man står sjelden i kø i tre-fire år før man får det. Det er altså ikke behov for å reklamere for det.

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 22:37   #92
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hofteoperasjoner får man dekket i det offentlige, og man står sjelden i kø i tre-fire år før man får det. Det er altså ikke behov for å reklamere for det.

Exactly.

Gammel 03-11-08, 10:09   #93
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror reklamene er med og bidrar til synet på at dette er en operasjon på linje med kosmetiske operasjoner.

Takk, Hattifnatten. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt og ikke klart å formulere hva det er reagerer på med disse reklamene, men der traff du spikeren på hodet. Det er en alvorlig operasjon for en alvorlig lidelse, og det kan da neppe gagne de overvektsopererte hvis "folk flest" begynner å tro at det kan sidestilles med en kosmetisk operasjon?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.