Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-08, 07:29   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis man har så kraftig allergi at man ikke tåler å ha katter i hagen bør man vurdere bosted, ja. Dette har etter min mening med "common sense" å gjøre. Her hvor vi bor har vi besøk av flere katter i haget - og det er ikke nærmeste nabo sin for å si det slik. Hvor grundig mener du man bør skjekke nabolaget før man anskaffer seg katt? Jeg googlet bare litt og fant følgende om katters revir:
"Hanner kan ha et revir på opp til åtte kvadratkilometer. Men det vanlige er ca to til tre kvadratkilometer. Det sier seg selv at det kan knipe litt på størrelsen når katter skal leve ut sine instinkter i rekkehus og småhusbebyggelse."

Klart det er kjipt å ha allergi, men jeg tror det blir vanskelig å bo i tettbygde strøk og forlange hva alle naboene innenfor en viss radius skal gjøre. Jeg tror rett og slett det ikke er gjennomførbart.

Det er vel ingen som mener at man må sjekke hele nabolaget. Her var det jo snakk om nabounger som løper inn og ut hos hverandre. Det gjør situasjonen til noe annet.

Jeg synes også en må godta at naboer velger å skremme vekk sjenerende katter og at man er ansvarlig for sitt husdyrs skadeverk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.