Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oprah 136 kg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 16:55   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oprah 136 kg?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg merker jeg blir ganske sur av at helseverden er så opptatt av tallet på vekta. Det er kun en god indikator for en selv, men trenger slettes ikke si stort om hvilken tilstand man er helsemessig. Man ser jo om en person er overvektig eller ikke. Vekta er vel underordnet da.. dvs. den burde vært det.
Får nesten lyst til å samle bilder av tunge og relativt slanke mennesker med bmi som er skyhøy og protestere litt. Syntes det gir gale signaler. Jeg lider fortsatt av overvekt og er fortsatt kun skarve fem kilo fra å være kraftig overvektig.... Glad jeg ikke henger meg opp i dette lenger...

Jeg vet.
Jeg husker jeg hadde besøk av en Vestafyr ang forsikringer, og vi skulle søke om uførforsikring. Med tanke på at jeg trente 3-4 ganger i uken, ikke røykte, ikke drakk (noe særlig) - så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle få. Han spurte ikke om vekt, men han SÅ meg. Da jeg søkte måtte jeg jo skrive vekt. Og jeg fikk avslag. Og det sto at det var pga overvekt.
De jeg søkte til så tallene, og jeg tipper de så på BMI.
Mannen fra Vesta så MEG, og var i utgangspunktet positiv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:05   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg vet.
Jeg husker jeg hadde besøk av en Vestafyr ang forsikringer, og vi skulle søke om uførforsikring. Med tanke på at jeg trente 3-4 ganger i uken, ikke røykte, ikke drakk (noe særlig) - så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle få. Han spurte ikke om vekt, men han SÅ meg. Da jeg søkte måtte jeg jo skrive vekt. Og jeg fikk avslag. Og det sto at det var pga overvekt.
De jeg søkte til så tallene, og jeg tipper de så på BMI.
Mannen fra Vesta så MEG, og var i utgangspunktet positiv.

Helt håpløst! Jeg fikk også avslag på brystreduksjon fordi jeg hadde for høy BMI. Fastlegen min var helt oppgitt, for han kjente meg jo og så meg, men han sa at Ullevål var helt steile på det med BMI-grense.

Gammel 15-11-08, 17:35   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Helt håpløst! Jeg fikk også avslag på brystreduksjon fordi jeg hadde for høy BMI. Fastlegen min var helt oppgitt, for han kjente meg jo og så meg, men han sa at Ullevål var helt steile på det med BMI-grense.

Jeg skal snart til vurdering for en bukplastikk og ligger langt over BMI-grensene. Legen min har til og med sett seg nødt til å skrive at han mener det vil være direkte helseskadelig dersom jeg skal ned i vekt.
BMI er en møkkating!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.