|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan forholdt din familie seg til vaksineprogrammet? | |||
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
66 | 27,73% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, fulgte vaksineprogrammet (evt. med ekstra vaksiner) |
|
142 | 59,66% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
6 | 2,52% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, delte opp eller utsatte vaksiner |
|
19 | 7,98% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
4 | 1,68% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, kuttet ut en eller flere vaksiner |
|
3 | 1,26% |
| En eller begge foreldre jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Ingen av foreldrene jobber i helsevesenet, vaksinerte ikke i det hele tatt |
|
1 | 0,42% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg jobber i helsevesenet og vi har fulgt programmet + Prevnar. Her er en god Wikipedia artikkel om Prevnar: |
|
|
|
|
|
#202 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Naivt? Som i "godtroende"?
|
|
|
#203 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisIngen av oss jobber i helsevesenet, Vi har valgt å følge vaksninasjonsprogrammet på alle 4 barna.
|
|
|
#204 |
|
trenger lading
|
Samme her, men for tre barn da
|
|
|
|
#206 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisEldste skulle ha mmr, akkurat da autisme hysteriet tok av så jeg søkte om å få den delt da det ikke var mulig så var han 2 1/2 så jeg vurderte det som tryggere å være vaksinert en ikke pluss at flokkvaksine faktisk er viktig for å unngå meslinger. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg har jobbet i helsevesenet i 12 år, og har delvis fulgt vaksineprogrammet.
|
|
|
|
#210 |
|
maler
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg er i helsevesenet, og mine barn har fått alle vaksiner. Men det er kanskje noe rett i at helsepersonell også kan være blant de mer kritiske - jeg har i hvertfall vurdert hver enkelt vaksine med tanke på om de skulle ha den eller ikke. Jeg synes at de vaksinene som er i det offentlige programmet nå, er fornuftige. Men jeg vaksinerer dem ikke mot influensa, rotavirus eller vannkopper for å unngå at de blir syke, det kan tross alt se ut som det er en fordel å gå gjennom en viss mengde infeksjoner. Jeg vurderte prevenar da den kom, men da var minsten min godt over 3 år. |
|
|
|
|
|
#211 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisJeg har lest flere steder at foreldre med barn som har reagert sterkt på vaksiner utelater påfyllsvaksinen og er mer forsiktige med vaksiner senere.
|
|
|
#212 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisUnderholdende tråd.
|
|
|
#213 |
|
Passiv
|
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisHar selvsagt fulgt vaksinasjonsprogrammet ++ på grunn av mange reiser. |
|
|
|
#214 |
|
Ferdig!
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisFulgt vaksinasjonsprogrammet på begge to. I tillegg har de blitt vaksinert mot Hepatitt A en gang og skal egentlig ha påfyll innen desember. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
5 %, faktisk.
|
|
|
#216 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisVi jobber ikke i helsevesenet noen av oss og vi har fulgt/følger vaksineprogrammet. Mulig vi er naive, men det får så være.
|
|
|
#218 |
|
Ute på tur
|
Det som er viktig å huske er at man ikke får livslang beskyttelse av disse vaksinene, så det å få kikhoste som voksen er ikke så uvanlig om man ikke får påfyll med 10 til 15 års mellomrom. Venninnen min er bioingenør og arbeider på sykehus og var så uheldig å pådra seg dette i vår og hun var syk lenge, stakkars.
|
|
|
#219 |
|
Fola Blakken
|
Nei, og derfor er det viktig at så mange som mulig vaksineres som barn, sånn at ikke smitten får florere.
|
|
|
|
#220 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? SpørrisMormor og gammeltante i helsevesen. De får alle vaksiner + tok vaksine mot hjernehinnebetennelse før den ble gratis og inkludert i programmet. |
|
|
|
![]() |
|
|