Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 21:47   #321
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter

Torsk - for en uovertruffen avatar!
Julekule med torsk på er et must, det skjønner jeg nå!

Gammel 01-12-08, 21:51   #322
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Og til syvende og sist Canto, så handler det kanskje om at noen ytterst få av kvinnfolkene ønsker kontroll på forumet sitt? Derfor prikker noen svært få av dem noe aldeles forferdelig, og starter tråder av typen "Barselprat, kom igjen jenter, bare snakk i vei", eller (sistnevnte neppe sammmenheng med denne påstanden, dog den sier sitt). En dag senere så klager de på likestillingen, og om noen skulle driste seg frempå med en nesten spydig kommentar (en går jo aldri lengre), så er de der med saksen og kaller sitt overtramp mot menn for ubetenksomt. Eller, kanskje enda bedre. De rødprikker, sånn helst i all hemmelighet.

Og så kan jeg jo skyte ned alt foran her med å si at min nest siste rødprikk fikk jeg av en mann, i all offentlighet, fordi han ikke likte argumentet mitt. Det skal ikke være enkelt.

Den tanken har aldri slått meg - at menn blir prikket av (enkelte - ja, jeg fikk med meg det) kvinner fordi de er menn og ønsker å ta over forumet her. Unnskyld meg, men jeg klarer ikke :hikk: å stoppe :hikk:

Skal man først komme med konspirasjonsteorier så bør de være ganske gode altså.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:51   #323
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

siden vi må inkludere canto.

Det er jo jul!

Gammel 01-12-08, 21:52   #324
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De løp den veien høna sparket, tenker jeg. (Det ville i alle fall være typisk.)

Og hvis de ikke løp den veien som høna sparket, da får de snu høna!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:53   #325
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Den tanken har aldri slått meg - at menn blir prikket av kvinner fordi de er menn og ønsker å ta over forumet her. Unnskyld meg, men jeg klarer ikke :hikk: å stoppe :hikk:

Skal man først komme med konspirasjonsteorier så bør de være ganske gode altså.

Det måtte nok en rødprikkende frøken til for ikke å forstå ironien her

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:56   #326
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg gir rødprikk til menn med liten tiss.

Er det prikk eller prick vi snakker om nå?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:56   #327
Frantzen
Passiv

Standard

Det måtte nok en rødprikkende frøken til for ikke å forstå ironien her

Jeg syns nok bare rett og slett at du ikke er særlig morsom.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:59   #328
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jaggu ikke mye som har forandret seg her, ser jeg!

Sitron! Du er tilbake!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:03   #329
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tullinger er tullinger, uavhengig av kjønn.

Ja, det ville jeg også sagt, men denne tråden får meg litt i tvil.

Gammel 01-12-08, 22:04   #330
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg syns nok bare rett og slett at du ikke er særlig morsom.

Jeg må vel ta i bruk jordmorsteknikk da

Gammel 01-12-08, 22:06   #331
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg spår at denne tråden blir en FP-klassiker.
Sutring, drama, fiskedasking og Sitron vender tilbake. Kan det bli bedre?

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:06   #332
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg må vel ta i bruk jordmorsteknikk da

Du trenger ikke prøve å få meg til å skjønne humoren din altså. Du må igrunnen gjerne la være.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:08   #333
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg spår at denne tråden blir en FP-klassiker.
Sutring, drama, fiskedasking og Sitron vender tilbake. Kan det bli bedre?

Ikke sant.
Overskriften burde igrunnen redigeres, evt klistres.
Klassisk Tråd Til Trøst og Oppmuntring i Tunge Stunder.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:09   #334
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Jeg skrev to lange innlegg som ble borte i postinga...

Hvorfor blir så mange av dere i eitrande kok når dere sier dette temaet egentlig er så innmari uviktig?

Hva hvis det er flere enn meg som ikke føler seg velkommen? Er det bare deres stil og væremåte som er problemet? At forumet kan gjøre NOE anderledes er ikke mulig å tenke seg?

Er det en generell oppfatning her inne at jeg er spesielt sta, kranglete og krass - eller kan det faktisk hende jeg har møtt en voldsom storm?

Kan JEG ha noen poenger da? Fortstår selv dere som er uenig med meg alle motinnleggene jeg har fått? eller alle rødprikkene?

Er man så forbandet harhudet da, første gang man virkelig er i gang på et nytt sted (som dette forumet nå) ? Burde det være nødvendig å ha være spesielt harhudet nårt man er ny?

Jeg mister ikke nattesøvnen av dette, men jeg har fra en del av dere følt meg veldig lite velkommen her, ja! Og vil ha "!dust" i panna for dere alltid, kanskje.

-og jeg fatter ikke hvorfor. Det har dere faktisk ikke klart å overbevise meg om.

Heldgvis har jeg fått mange grønne prikker med oppmuntrende ord.

Gammel 01-12-08, 22:09   #335
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Du trenger ikke prøve å få meg til å skjønne humoren din altså. Du må igrunnen gjerne la være.

Jeg konstaterer at selv ikke jordmorsteknikken innen ironien virket. PS: Ironi trenger ikke være morsom.

Gammel 01-12-08, 22:11   #336
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Og gjerne! Kopier i all sutringen min! DEN har jeg hørt mye om her... Men tar dere med rammene og? De utidige "kortene" og de altfor unferfundige spydighetene?

Gammel 01-12-08, 22:14   #337
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ser dere? Ser dere?!

"Help, help, I'm being oppressed", liksom? Eller fungerer ikke det så bra med admin'er?

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:15   #338
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Hvorfor blir så mange av dere i eitrande kok når dere sier dette temaet egentlig er så innmari uviktig?

Hvem er "i eitrande kok", mener du? (Sånn bortsett fra deg selv, muligens. )

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Er det en generell oppfatning her inne at jeg er spesielt sta, kranglete og krass - eller kan det faktisk hende jeg har møtt en voldsom storm?

Krass ville jeg vel ikke si. Sta, helt klart. "Vrang", kanskje mer enn "kranglete"? Og ganske sint i tillegg - det er i alle fall den oppfatningen jeg sitter med, ut fra det lille jeg har sett av deg. (Det kan selvsagt godt hende du ikke selv synes dette er en riktig karakteristikk, det er slett ikke alltid måten man fremstår på nett stemmer overens med sånn man ser seg selv - har jeg hørt.)

Og jeg synes ikke du har "møtt en voldsom storm", i alle fall ikke her ute på forumet - jeg vet ikke hva slags kommentarer du har fått på prikker, men du sier jo i det minste at du har fått mange støttende grønne prikker, så det skulle jo tyde på at responsen på prikkesiden ikke har vært uniformt negativ. Du har kommet med kritiske spørsmål og sinte reaksjoner, og du har fått en del uenige svar, en del enige svar og enkelte spydigheter. Helt slik man burde kunne forvente seg.

Gammel 01-12-08, 22:25   #339
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

canto, jeg tror nok det er slik at FP er et ganske smalt forum med en del greier som er opplest og vedtatt og en del av sjela og grunnvollene til forumet. Det er en forhistorie til FP, og grunner til at forumet er akkurat slik det er. Det er en grunn til at det er høyde under taket når det gjelder å gi røde prikker eller å oute prikker. Eller at det anses som teit å skrive med rosa skrift. Opponerer man mot disse tingene så bør man nok være litt forum- eller diskusjonsvant eller være litt hardhudet. Det betyr ikke at man bør være enig i dillene og flisespikkegreiene man har her, men skal man trives her så tror jeg man bør klare å leve med det. Vi har heldigvis flere eksempler på at folk som opponerer og stiller spørsmål ved forumet trives, noe jeg håper at de siste nykomlingene også vil gjøre.

Gammel 01-12-08, 22:25   #340
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Standard

Jeg vil nå gjerne komme med mitt, jeg da. Advarsel, mulig det ikke er morsomt. Fredags kveld var noen av oss akkurat her, rett før 23. Canto og jeg blir bedt om å slutte med vaininga (språkrådet lander nok på den varianten). Og så følges dette opp med "Jeg kommer sikkert til å like dere begge etter hvert når jeg blir mer kjent andre sider av dere."

"Ser du Canto, har er på sjekkern", svarte jeg.

Og så barket i hvert fall jeg sammen med folk, i rødprikketråden, som altså prikket meg på "generelt" grunnlag. Og siden det var et generelt "angrep" som kom klokken halv to på natta, i det som var en løpende debatt klokken 23, så synes jeg den tåler gjengivelse: "Denne røde er pga en del tidligere innlegg der du fremstår som tåpelig og kranglevoren, i tillegg til dette siste som bare bekreftet det. Herregud!". Åpent, har jeg ikke hørt fra personen før i dag.

Nei, altså, dette sliter ikke voldsomt. Men, i motsetning til noen av oss, som altså sier rett ut hva vi mener, så er det noen ganske få som bruker alt fra røde prikker, til tantes nålestikk og alle andre varianter av sortene i hatteesken av faenskap.

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.