Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 13:27   #481
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rødprikking i mangel av argumenter

Fantastisk morsomt.
Ja, det gjelder både denne tråden og endring av prikkefarge.

En prikk er en prikk, deal with it.

Gammel 02-12-08, 13:28   #482
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ooooh! Kontrollpanelet mitt er mye finere når det går i rødt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:28   #483
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Nåja, det er nå ganske mange grønne prikker igjen da.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:31   #484
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ah! Det får man kalle adferdsterapi! Lurte også et øyeblikk på hva i grønnsvidde jeg hadde klart å si nå da jeg åpnet kontrollpanelet...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:31   #485
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Nåja, det er nå ganske mange grønne prikker igjen da.

Har du grønne prikker? Hvorfor det da? Det er iallefall urettferdig eller noe sånt.

Gammel 02-12-08, 13:36   #486
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er så fantastisk surrealistisk, og jeg tar meg selv i å lete etter skjult djevelskap i morsomme/hyggelige beskjeder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:37   #487
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjekk nå, Polarjenta.

Gammel 02-12-08, 13:38   #488
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er så fantastisk surrealistisk, og jeg tar meg selv i å lete etter skjult djevelskap i morsomme/hyggelige beskjeder.

Jeg også. Plutselig er alle kommentarene giftig sarkastiske.

Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:41   #489
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Jeg har fått veldig stor respekt for Ulvefar gjennom denne tråden! Han er i særklasse når det gjelder å se ting fra flere sider, være saklig og konstruktiv når det er det som etterlyses. Han har bidratt til å klargjøre en del ting for meg, bedre enn alle andre tilsammen. Skulle gjerne gitt blomster eller noe, men det høver seg vel ikke fra en mann til en annen..(?) Han er verdt å lytte til!
Gjorde det likevel..

Takk, det var veldig hyggelig sagt!
Takler absolutt blomster fra en mann (unngår da tilogmed forklaringsproblemer i forhold til en viss kvinnlig forumbruker... )
Min respekt for deg har også steget utover i diskusjonen.
Når jeg en sjelden gang har anledning er jeg i en kampsportgruppe hvor essensen er at man først slår løs på hverandre med tunge (om enn ikke skarpe) stålvåpen en time eller to og så går og drikker øl sammen etterpå. Jeg har en tendens til å like andre som også trives med den filosofien.

Gammel 02-12-08, 13:43   #490
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Når jeg en sjelden gang har anledning er jeg i en kampsportgruppe hvor essensen er at man først slår løs på hverandre med tunge (om enn ikke skarpe) stålvåpen en time eller to og så går og drikker øl sammen etterpå. Jeg har en tendens til å like andre som også trives med den filosofien.

Vet ikke om jeg får være med å drikke øl, selv om jeg betaler den? Kan ovenikjøpet ta med en god sørafrikaner.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:45   #491
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Vet ikke om jeg får være med å drikke øl, selv om jeg betaler den? Kan ovenikjøpet ta med en god sørafrikaner.

Siden jeg er fra en slik rik handelsfamilie får jeg plukke opp min del av regninga. Bare kom.

Gammel 02-12-08, 13:50   #492
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Det viser seg også at barn av foreldre som slenger med leppa om andre mennesker, har større sjanse for å ende opp med å mobbe andre. Jeg tror også at folk som rødprikker ofte og som sender disse pga uenighet eller tegnsetting, vil være mer tilbøyelig til å slenge med leppa om andre personer også IRL. Man endrer ikke personlighet totalt inne på nettet.

Dagbladet hadde en tankevekkende artikkel i helga om bitching - verdt å lese for alle.

Veldig bra artikkel, og med den som bakteppe er jeg veldig enig med guniss denne diskusjonen.

Jeg har også tidligere hevdet det du gjør i midten av innlegget ditt her, TBM, men det ble det så rødt og stygt av på kontrollpanelet mitt...
But what the hell - nå er det jo allerede rødt ; enig med TBM.

Gammel 02-12-08, 13:56   #493
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men om det skal stå noe der, så får det være noe saklig som "nå ble jeg forbanna over holdningen du fremviser" eller "Hva med å innta en litt mer empatisk rolle neste gang du uttaler deg om dette emnet?". Har man lyst til å spy ut eder og galle, så får man la være, eller gjøre det i forumet slik at alle vi andre kan fortelle hvor lite OK det er, og så kan innlegget ligge der til skue for alle som kommer innom og leser og vitne om manglende selvkontroll. Da vet folk hvor en har en.

Men faktum er jo at ofte spyr folk ut eder og galler når de rødprikker.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 13:59   #494
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men faktum er jo at ofte spyr folk ut eder og galler når de rødprikker.

Jeg sier bare at slik skal det jo ikke være.

Og dessuten: Jeg har ikke fått noen innrapporteringer på noe slikt i det siste, så det vet jeg ingenting om, så om det er et faktum, så er det jo rart om ingen har opplyst om det?

Gammel 02-12-08, 14:01   #495
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg sier bare at slik skal det jo ikke være.

Og dessuten: Jeg har ikke fått noen innrapporteringer på noe slikt i det siste, så det vet jeg ingenting om, så om det er et faktum, så er det jo rart om ingen har opplyst om det?

Canto har vel prøvd å lage en tråd om dette da..

Gammel 02-12-08, 14:01   #496
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er ikke enig i dette. Jeg er enig i at miljøet på FP er bra, men jeg tror ikke det er fordi at folk får styre seg selv. Jeg tror det er fordi vi har veldig mange på dette forumet som setter en sterk (om enn ubevisst) føring for hvordan man skal oppføre seg. Sterke rollemodeller.

Mulig, men jeg synes likevel ikke helt det er noen motsetning der? FP styres i stor grad av - ja, hva heter det, jeg er ikke sosiolog, men av "peer pressure" og gruppejustis. Folk tilpasser seg det eksisterende miljøet på grunn av positive og negative forsterkninger fra hverandre, ikke fordi de direkte tvinges til det av regelverk og politi. Det er klart at om det eksisterende miljøet, eller de toneangivende brukerne, hadde hatt en veldig dårlig oppførsel, så ville resultatet ha vært en dårlig kultur. Hvis det skal fungere når folk får styre seg selv, så må folk faktisk ta ansvar for å styre seg selv, for å oppføre seg slik man vil at ting skal være og for å gi positiv respons på den typen adferd man liker og negativ på den typen man ikke liker. Så når miljøet her er bra, tror jeg det er på grunn av en kombinasjon av styringsformen og det du kaller "rollemodeller".

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(Det er meningen at du og mange andre skal ta dette som et kompliment forresten. )

Og du selv også, utvilsomt.

Gammel 02-12-08, 14:03   #497
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Canto har vel prøvd å lage en tråd om dette da..

Jeg oppfattet tråden/hovedinnlegget som å være kritisk til rødprikking i seg selv (og det bekreftet han vel da jeg spurte om det?) - ikke som at han klager på språkbruk eller utskjelling i prikkekommentarene.

Gammel 02-12-08, 14:07   #498
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg oppfattet tråden/hovedinnlegget som å være kritisk til rødprikking i seg selv (og det bekreftet han vel da jeg spurte om det?) - ikke som at han klager på språkbruk eller utskjelling i prikkekommentarene.

Nei, det kom jo som en NATURLIG konsekvens av trådens utvikling det.

Gammel 02-12-08, 14:09   #499
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Nei, det kom jo som en NATURLIG konsekvens av trådens utvikling det.

Nå skjønte jeg ikke hva du mente?

Gammel 02-12-08, 14:13   #500
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå skjønte jeg ikke hva du mente?

Han fikk de omtalte rødprikkene uten forklaring utover i tråden. Men sånt er vel naturlig her?

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.