Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 14:15   #501
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rødprikking i mangel av argumenter

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Han fikk de omtalte rødprikkene uten forklaring utover i tråden. Men sånt er vel naturlig her?

Nå skjønner ikke jeg hva du mener.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:17   #502
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han fikk de omtalte rødprikkene uten forklaring utover i tråden. Men sånt er vel naturlig her?

Jeg er fremdeles ikke helt sikker på akkurat hva du mener. DM sa at utskjelling på prikkekommentarer ikke er bra, men at hun ikke har fått noen rapporter om det i det siste, og så sa du at Canto har laget en tråd om dette. "Rødprikker uten forklaring" er jo heller ikke den typen prikker som DM snakket om, så jeg er litt forvirret her. (Eller har Canto også klaget over stygge kommentarer? Jeg må innrømme at jeg ikke husker alle detaljene i tråden.)

Gammel 02-12-08, 14:22   #503
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men rødprikking uten kommentar kan knapt kalles verken mobbing eller ufin oppførsel.

Man kan selvsagt mene at det å rødprikke er ufint i seg selv, men det er det altså uenighet om blant medlemmene, og DM har allerede bekreftet at rødprikking kommer til å bestå som mulig kommunikasjonsmiddel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:24   #504
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Han har nok det, fortalte om en rødprikk ledsaget av en smily som dasker seg i panna, beskyldt for å være løgnhals osv. (når han sa at han hadde fått en prikk med bare et punktum osv).

Men innrapportering av disse er det som skal til ja.

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:25   #505
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har nok det, fortalte om en rødprikk ledsaget av en smily som dasker seg i panna, beskyldt for å være løgnhals osv. (når han sa at han hadde fått en prikk med bare et punktum osv).

OK, det hadde jeg ikke fått med meg.

Gammel 02-12-08, 14:25   #506
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men rødprikking uten kommentar kan knapt kalles verken mobbing eller ufin oppførsel.

Å gi de uten kommentar skulle da fysisk være umulig fikk han beskjed om. Men da han motsa det kom det en rød prikk med kommentaren Løgnhals. Koslig gjort mot en ganske ny bruker

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:25   #507
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, en daskepannesmilie er altså innrapporteringsgrunn? Får da være måte på sarthet!

Gammel 02-12-08, 14:26   #508
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

OK, det hadde jeg ikke fått med meg.

Det var langt uti tråden en plass.

:engasjert:

En ting er å sutre på egne vegne, men når man begynner å sutre på andres vegne, da kjenner jeg det klør i prikkefingeren.

Gammel 02-12-08, 14:26   #509
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Å gi de uten kommentar skulle da fysisk være umulig fikk han beskjed om. Men da han motsa det kom det en rød prikk med kommentaren Løgnhals. Koslig gjort mot en ganske ny bruker

Det er fysisk umulig, men det er nok å skrive et punktum, og det blir vel i praksis det samme som en prikk uten kommentar.

Gammel 02-12-08, 14:27   #510
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men innrapportering av disse er det som skal til ja.

I informasjonsunderforumet er det klistret endel informerende tråder som er greie å få med seg. Her er en tråd om innrapportering.

Gammel 02-12-08, 14:27   #511
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, en daskepannesmilie er altså innrapporteringsgrunn? Får da være måte på sarthet!

Ikke alle besitter ditt knallharde, tykke skall, vet du.

Gammel 02-12-08, 14:28   #512
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner at jeg må gå hardere til verks når jeg sender røde.

Gammel 02-12-08, 14:30   #513
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har alle kjemperødt kontrollpanel, eller har jeg gjort noe veldig galt nå?

Kjære DM, unnskyld for at jeg skrapa den ekstra luken på flaxkalenderen min. Jeg skal aldri gjøre det igjen.

Gammel 02-12-08, 14:31   #514
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Har man vurdert et annet system for å si seg enig eller uenig i andres innlegg? F.eks. noe ala det de har i kommentarfeltet på db.no? Det måtte i såfall kunne vise både positive og negative tilbakemeldinger på innlegget hvis det skal være noe poeng. Da slipper man ørten innlegg av typen "signerer" for de som er enige, og at negative tilbakemeldinger bare er synlige for innleggsskriver. Ulempen er jo at det kan føre til litt latskap og dermed dårligere diskusjoner. Fordelen er at man kan få fram fleres meninger om et tema. Men dette har dere sikkert diskutert før.

Fordelen med røde prikker synes jeg må være å kunne si ifra til vedkommende at man synes vedkommende har oppført seg ufint, uten å måtte henge ut vedkommende i forumet. Men jeg har jo skjønt her, etterhvert, at rødprikker betyr det man vil de skal bety, og at det varierer fra bruker til bruker. Og da legger jeg ikke så mye i det heller.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:32   #515
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kjære DM, unnskyld for at jeg skrapa den ekstra luken på flaxkalenderen min. Jeg skal aldri gjøre det igjen.

Du er tilgitt kjære barn. Gå hjem, og gjør aldri dette igjen. Så skal du se kontrollpanelet ditt blir grønt igjen over jul en gang.

Gammel 02-12-08, 14:33   #516
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er tilbøyelig til å være enig. Å bruke slike smileyer i en krangel/diskusjon i en tråd ville jeg synes var uproblematisk (sånn forumregelmessig sett), og det er jo de samme reglene som gjelder for hele forumet.

Men, igjen: jeg oppfatter det som om at Canto misliker røde prikker i det hele tatt, at han synes det er kjipt å ha fått mange på kort tid, og at han naturlig nok ikke liker de kommentarene som følger med. Det skjønner jeg jo, og det har han jo lov til å si, selv om jeg ikke synes hverken prikkingen eller kommentarene er noe som fordrer innrapportering eller reaksjoner fra ledelsen.

Gammel 02-12-08, 14:33   #517
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ine: Man skal være forsiktig med å slenge rundt seg med halvsannheter og legge til egne tolkninger. Canto sa at han hadde fått en prikk som kalte han løgnhals, men det betyr ikke at det var akkurat det som stod i prikken. Jeg har sett flere ganger at brukere veldig fort går i forsvar av andre brukere basert kun på informasjon som man har tolket seg til. Det er selvsagt lov, men det er greit å huske på at man da ikke alltid sitter på hele sannheten.

Og om man skulle få en kommentar i en rødprikk som man synes er på ufin eller direkte slem så er det fullt mulig å si i fra til moderatorteamet om det. Man kan enten bruke innrapporteringsknappen eller sende enten adminer eller moderatorer en PM om det. Hvordan kan vi vite hva som skjer på bakrommet om ikke noen gjør oss oppmerksomme på det? Det er ikke som om vi sitter og overvåker alle prikkekommentarer som blir sendt.

Gammel 02-12-08, 14:34   #518
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det er ikke som om vi sitter og overvåker alle prikkekommentarer som blir sendt.

Ikke?

Gammel 02-12-08, 14:34   #519
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innrapportering skal man nemlig ikke ta for lett på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 14:35   #520
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Innrapportering skal man nemlig ikke ta for lett på.

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.