|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å snike i køen i butikker
Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror nok at kvinner er dårligere til å skjule snikingen, mens mannfolka sklir frem i køen på en sleip og mer usynlig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Absolut ateist
|
Man sier jo faktisk fra til ekspeditøren også da.
![]() |
#64 |
Absolut ateist
|
Det prøver han nå hver kveld. Jeg tror han får for lite sex.
![]() |
#66 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
De har da liten baby i hus, jeg skjønner godt at overskuddet til denslags ikke er på topp.
![]() |
![]() |
#67 |
Bedreviter
|
Det er jeg ikke enig i; jeg synes det er veldig lov å "snike" i køen hvis man faktisk har en god grunn til det, som for eksempel når man holder på å miste et fly eller har en syk unge med seg på apoteket (som var de to første situasjonene jeg kom på der jeg selv har "sneket"). |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerDet er ikke sniking når man spør om å komme foran og i begge de situasjonene du beskriver, så spør man. Enkelt og greit. Jeg spurte til og med, lørdagsnatt type klokken 4, da jeg hadde fått store blodninger og var omtrent 5 mnd på vei med Emma, om å få komme først i drosjekøen. Det tar to sekunder og er vanlig høflighet.
![]() |
#69 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jo, jeg ser den.
![]() |
![]() |
#70 |
Bedreviter
|
Nei, jeg er kaller det egentlig heller ikke sniking, og jeg spør/forklarer alltid hvis jeg går foran i køen, men for eksempel på Gardermoen, så klarer man ikke alltid å forklare seg til alle, og da er det jo alltids noen som oppfatter det som sniking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerMen da er det jo de som har et problem. Oppegående mennesker bør jo forstå at av og til så kommer det mennesker som må gå først.
![]() |
#72 |
Fjott
|
Dette er jo helt forståelig. Om man skjønner at noen har en god grunn til å komme foran oss andre i køen er det en helt annen sak synes jeg.Kaller ikke det sniking. De jeg ikke kan fordra er de som sniker fordi de rett og slett ikke gidder å ha folkeskikk og følge køen som andre.
Jaja, det er klart. Det er alltids noen som ikke klarer å se forbi sin egen nese. De er i samme kategori som snikerne i mine øyne.
![]() |
#73 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerTilbake til teorien om kjønnsfordeling hva sniking angår... Jeg kan ikke si at jeg har klart å notere meg noen som helst slags sikre fakta i noen av retningene. Men jeg kan konstatere at jeg har friskt i minne da jeg nesten havnet i håndgemeng med et par mannfolk i en kø på en Gsportbutikk som hadde flyttesalg ifjor. De var av typen idioter som latet som om de ikke skjønte at de sneik, overså glatt forsøksvis vennlige blikk og hint som "kom deg tilbake til køen, for nå sniker du" og jeg måtte frem og fysisk hente dem. :ikke tam: Og alt dette med barna på slep på et sinnsykt lørdagsshoppingraid. Hadde det vært en vanlig dag hadde jeg så absolutt droppet hele greia, men så flotte soveposer til prisen jeg fant, går man bare ikke frivillig ifra! Kan jo innrømme at han idioten i kassa (som bare dreit så fullstendig i at folk sneik, selv etter forsøksvis vennlig tilsnakk fra ilter kvinnelig kunde
![]() |
#75 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, så la det gå 30 til 40 år, så tar vi debatten på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerMin uhøytidelig markedsundersøkelse viser at det er nokså likt fordelt, men på veldig ulike områder. Menn sniker i trafikken og på flyplasser, fordi de er så v. busy & important, og har viktigere jobber og SåDårligTid. Jeg kan gjerne la dem kutte inn, hvis de er hyggelige, spør og takker etterpå. Ellers er det birdy namnam.
![]() |
#77 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerNår noen sniker i køen sier jeg: Ja ja, du har dårlig tid skjønner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Sviiisj!!
|
Jeg pleier å si demonstrativt: "åh, vil du gå foran meg, eller?" hvis jeg ikke selv har dårlig tid, og "nå var det faktisk min tur" hvis jeg har dårlig tid.
![]() |
#79 |
maler
|
![]() Sv: Å snike i køen i butikkerDet at det er flere eldre damer enn menn som sniker i butikkø kan ha noe med kjønnsfordelingen blant kunder å gjøre. Det er ikke mange butikker hvor flertallet av kundene er menn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Mother of Dragons
|
Ja, faktisk, ærlig talt, det skulle du ha gjort. Når man ser at noen blir dårlig behandlet og ikke sier ifra, så er man hakket for feig altså.
![]() |
|
|