Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snike i køen i butikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 00:03   #61
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Har dere ellers lagt merke til det eiendommelige fenomenet om at det stort sett er kvinner som sniker i køen?

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror nok at kvinner er dårligere til å skjule snikingen, mens mannfolka sklir frem i køen på en sleip og mer usynlig måte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:05   #62
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har bare opplevd halvfrekke snikere og har da alltid sagt fra: "Nå var det nok min tur." Enkelt og greit (bare irriterende frem til punktet hvor ekspeditøren har prøvd å ekspeditere snikeren).

Man sier jo faktisk fra til ekspeditøren også da.

Scenario fra Sitrons Bergensweekend:

Klokken er forbi 22 og vi er på vei til hotellet fra Putti Plutti Pott. Siden Iben fremdeles bruker bleie om natten og Sitron har glemt bleier hjemme, måtte det handles inn. Innom Rema på vei hjem, det er nattåpen.

Det er to stykker foran meg i køen og vi står bom stille. Jenten i kassen ser omtrent ut som hun er på opplæring, får ingenting til. Jeg er jo irritert allerede da, men dette kan jo skje alle. Det blir endelig min tur. Jeg betaler og venter på vekslepenger. Da kommer det en fyr bort til kassen og begynner å mase om et eller annet. Jenten i kassen slutter å telle opp penger til meg og konsentrerer seg istedet om denne mannen. *Sitron er på trippestadiet* Når hun endelig, etter type 6 setningsutvekslinger med mannen, finner ut at han vil kjøpe plastpose, så begynner hun å ordne med dette. Jeg står fremdeles og venter på vekslepenger. Sitron sier da, omtrent ordrett; Unnskyld, men kunne jeg fått mine penger først? Hvorpå denne jentungen stirrer på meg som om jeg er totalt idiot. Hun ser ikke ut til å ha den minste anelse om hvorfor jeg spør om noe sånt. Jeg påpeker at det er vanlig høflighet å gjøre seg ferdig med en kunde før man begynner på en annen. Drittungen himler nå med øynene, før hun sakte teller opp pengene mine. Sitron går og sier ganske tydelig at enkelte blir nok ikke gamle i denne jobben, gitt.

Jeg kan virkelig ikke fordra ekspeditører som er totalt hjernedøde og de fortjener å bli fortalt hvor landet ligger.

Gammel 06-12-08, 00:15   #63
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Har dere ellers lagt merke til det eiendommelige fenomenet om at det stort sett er kvinner som sniker i køen?

Prøver å fyre opp i kveld?

Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:15   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Prøver å fyre opp i kveld?

Det prøver han nå hver kveld. Jeg tror han får for lite sex.

Gammel 06-12-08, 00:16   #65
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Klart han gjør!

Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:20   #66
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Klart han gjør!

De har da liten baby i hus, jeg skjønner godt at overskuddet til denslags ikke er på topp.

Gammel 06-12-08, 00:22   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har aldri i mitt liv vært så flau som da pappa snek meg i innsjekkingskø på en fullstappet flyplass.
Greit, jeg hadde lovlig dårlig tid (fordi neket på bilettkontoret ikke fant reservasjonen min ), men jeg syntes ikke det var greit å brøyte seg frem på den måten pappa gjorde (med meg og kofferten på slep) heller.
Det er en uting, rett og slett.

Det er jeg ikke enig i; jeg synes det er veldig lov å "snike" i køen hvis man faktisk har en god grunn til det, som for eksempel når man holder på å miste et fly eller har en syk unge med seg på apoteket (som var de to første situasjonene jeg kom på der jeg selv har "sneket").

Jeg pleier å gjøre det med mange smilende unnskyldninger og prøver så godt jeg kan å forklare situasjonen, men det er alltids noen som ikke oppfatter eller ikke vil skjønne og som blir sure, men det gir jeg jamt blaffen i når jeg er i slike situasjoner.

Jeg har i perioder reist mye, og jeg har enda til gode å bli irritert på folk som lett panisk, men med en hyggelig unnskyldning har gått foran meg i køen i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Jeg skjønner faktisk at folk som holder på å miste et fly velger å snike i køen fremfor å miste flyet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:24   #68
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er ikke sniking når man spør om å komme foran og i begge de situasjonene du beskriver, så spør man. Enkelt og greit. Jeg spurte til og med, lørdagsnatt type klokken 4, da jeg hadde fått store blodninger og var omtrent 5 mnd på vei med Emma, om å få komme først i drosjekøen. Det tar to sekunder og er vanlig høflighet.

Gammel 06-12-08, 00:29   #69
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jeg ikke enig i; jeg synes det er veldig lov å "snike" i køen hvis man faktisk har en god grunn til det, som for eksempel når man holder på å miste et fly eller har en syk unge med seg på apoteket (som var de to første situasjonene jeg kom på der jeg selv har "sneket").

Jeg pleier å gjøre det med mange smilende unnskyldninger og prøver så godt jeg kan å forklare situasjonen, men det er alltids noen som ikke oppfatter eller ikke vil skjønne og som blir sure, men det gir jeg jamt blaffen i når jeg er i slike situasjoner.

Jeg har i perioder reist mye, og jeg har enda til gode å bli irritert på folk som lett panisk, men med en hyggelig unnskyldning har gått foran meg i køen i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Jeg skjønner faktisk at folk som holder på å miste et fly velger å snike i køen fremfor å miste flyet.

Jo, jeg ser den.
Jeg var jo til slutt veldig glad for at han gjorde det, men det var kanskje noe med måten det ble gjort på, kommentarene som kom og det at jeg i en alder av noen-og-tyve fremdeles var i "flau-over-pappa-alderen".

Gammel 06-12-08, 00:35   #70
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke sniking når man spør om å komme foran og i begge de situasjonene du beskriver, så spør man. Enkelt og greit. Jeg spurte til og med, lørdagsnatt type klokken 4, da jeg hadde fått store blodninger og var omtrent 5 mnd på vei med Emma, om å få komme først i drosjekøen. Det tar to sekunder og er vanlig høflighet.

Nei, jeg er kaller det egentlig heller ikke sniking, og jeg spør/forklarer alltid hvis jeg går foran i køen, men for eksempel på Gardermoen, så klarer man ikke alltid å forklare seg til alle, og da er det jo alltids noen som oppfatter det som sniking.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:38   #71
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men da er det jo de som har et problem. Oppegående mennesker bør jo forstå at av og til så kommer det mennesker som må gå først.

Gammel 06-12-08, 00:43   #72
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er jo helt forståelig. Om man skjønner at noen har en god grunn til å komme foran oss andre i køen er det en helt annen sak synes jeg.Kaller ikke det sniking. De jeg ikke kan fordra er de som sniker fordi de rett og slett ikke gidder å ha folkeskikk og følge køen som andre.

Nei, jeg er kaller det egentlig heller ikke sniking, og jeg spør/forklarer alltid hvis jeg går foran i køen, men for eksempel på Gardermoen, så klarer man ikke alltid å forklare seg til alle, og da er det jo alltids noen som oppfatter det som sniking.

Jaja, det er klart. Det er alltids noen som ikke klarer å se forbi sin egen nese. De er i samme kategori som snikerne i mine øyne.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 01:37   #73
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tilbake til teorien om kjønnsfordeling hva sniking angår... Jeg kan ikke si at jeg har klart å notere meg noen som helst slags sikre fakta i noen av retningene. Men jeg kan konstatere at jeg har friskt i minne da jeg nesten havnet i håndgemeng med et par mannfolk i en kø på en Gsportbutikk som hadde flyttesalg ifjor. De var av typen idioter som latet som om de ikke skjønte at de sneik, overså glatt forsøksvis vennlige blikk og hint som "kom deg tilbake til køen, for nå sniker du" og jeg måtte frem og fysisk hente dem. :ikke tam: Og alt dette med barna på slep på et sinnsykt lørdagsshoppingraid. Hadde det vært en vanlig dag hadde jeg så absolutt droppet hele greia, men så flotte soveposer til prisen jeg fant, går man bare ikke frivillig ifra! Kan jo innrømme at han idioten i kassa (som bare dreit så fullstendig i at folk sneik, selv etter forsøksvis vennlig tilsnakk fra ilter kvinnelig kunde ) også fikk høre det . Og når det endelig var min tur og han ikke hadde greie på ordinærprisene på soveposene, kostet det meg ikke en kalori med dårlig samvittighet å si en mye lavere pris enn hva tilfellet var, for så å få 70% avslag. Skulle bare mangle.

Gammel 06-12-08, 07:57   #74
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jobbet i butikk i min ungdom, og kan telle på en hånd hvor mange menn som prøvde seg på sniking i køen. Det var i hovedsak eldre kvinner med hatt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 09:12   #75
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har jobbet i butikk i min ungdom, og kan telle på en hånd hvor mange menn som prøvde seg på sniking i køen. Det var i hovedsak eldre kvinner med hatt.

Ja, så la det gå 30 til 40 år, så tar vi debatten på nytt.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 10:08   #76
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min uhøytidelig markedsundersøkelse viser at det er nokså likt fordelt, men på veldig ulike områder. Menn sniker i trafikken og på flyplasser, fordi de er så v. busy & important, og har viktigere jobber og SåDårligTid. Jeg kan gjerne la dem kutte inn, hvis de er hyggelige, spør og takker etterpå. Ellers er det birdy namnam.

Eldre kvinner sniker på postkontoret og apoteket fordi de har OpplevdKrigen og synes folk skulle ta hensyn til deres skrøpelighet. Hvilket jeg kan gjøre, hvis de bare spør pent. Men ikke hvis de tar seg til rette. Da skal de få se hvor uoppdragne ungdommen nu til dags egentlig er.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 10:16   #77
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Når noen sniker i køen sier jeg: Ja ja, du har dårlig tid skjønner jeg.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 10:59   #78
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Når noen sniker i køen sier jeg: Ja ja, du har dårlig tid skjønner jeg.

Jeg pleier å si demonstrativt: "åh, vil du gå foran meg, eller?" hvis jeg ikke selv har dårlig tid, og "nå var det faktisk min tur" hvis jeg har dårlig tid.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:02   #79
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at det er flere eldre damer enn menn som sniker i butikkø kan ha noe med kjønnsfordelingen blant kunder å gjøre. Det er ikke mange butikker hvor flertallet av kundene er menn...

Jeg utsatte meg for juleshopping i byen idag (jeg virkelig hater butikker i desember), jeg skulle kjøpe noen puter og en voksduk. På princess nr 1 sto jeg i kø og ekspeditøren skulle bli med meg bort for å klippe duk. Da kom det en eldre dame med hatt som bare måtte få kappet av noen bånd. Jeg tror ikke engang hun filosoferte over at hun kapra ekspeditøren foran nesen på meg. Nå var de utsolgt der, så jeg måtte til en ny princess. Og da det ble min tur i kassen, kom det en ny eldre dame med hatt og slengte en bunke vaskekluter på disken rett foran meg. Men denne gangen var det en ekspeditør som fulgte med, så den gikk ikke...

Appropos menn, sniking og høflighet - jeg satt på trikk eller buss i Oslo. Det kom inn et eldre ektepar, og som vanlig følger jeg med for å se om noen reiser seg, de var i en sånn alder at det ville vært naturlig. Så langt kom jeg ikke, for mannen gikk med stokken sin bort til de første setene i bussen. Der satt det en ung dame, gravid og med to små unger og fire bæreposer. Han viftet borti henne med stokken sin og sa "husj husj, få to plasser. Nå." Akkurat da skulle jeg ønske jeg hadde mot til å heve stemmen...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 17:17   #80
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Der satt det en ung dame, gravid og med to små unger og fire bæreposer. Han viftet borti henne med stokken sin og sa "husj husj, få to plasser. Nå." Akkurat da skulle jeg ønske jeg hadde mot til å heve stemmen...

Ja, faktisk, ærlig talt, det skulle du ha gjort. Når man ser at noen blir dårlig behandlet og ikke sier ifra, så er man hakket for feig altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.