Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bekreftet dere dåpsløftet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 16:32   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekreftet dere dåpsløftet?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Og hvorfor skal jeg snakke om et alternativ som jeg selv ikke har tro på? Jeg tror ikke på ufoer og spøkelser heller, og snakker derfor ikke om det. Mener du at jeg burde snakke om det også, i tilfelle mine barn har lyst til å tro på det? Hvis de tar opp ting, vil jeg alltid møte det på en saklig måte, men jeg trenger ikke å fremme ting jeg ikke tror på. Det er to helt forskjellige ting. Og jeg skrev også i tidligere innlegg at jeg kan endre holdning når jeg selv har barn i konfirmantalder, så jeg er ikke helt fullstendig lukket for den muligheten.

Selvsagt skal du få snakke om det du vil. Det er holdningene dine til folk som velger annerledes jeg reagerer på, ikke at du ikke kommer til å tale HEF sin sak overfor barna. Du sier at du ikke vil respektere deres valg dersom de velger annen konfirmasjon enn kirkelig, det er etter mitt syn ganske sneversynt. Du sprer i denne tråden rimelig firkantede fordommer, og viser liten toleranse overfor folk som har et annet livssyn enn deg. Jeg synes det er usjarmerende, og langt i fra humanistiske verdier som du påpekte at du ville forsøke å lære barna dine hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.