|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Både han i barnehagen og de 2 på barneskola skal i kirken neste uke, 9 åringen er med i koret og skal synge i kirken også.
![]() |
#62 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hun har allerede vært i kirken med barnehagen. Kunne ikke falt meg inn å nekte. Hun storkoste seg.
![]() |
#63 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Ja, barna vet ikke bedre, stakkars.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hadde det vært så hadde hun fått gått. Det hadde hun også om det var i et annet religiøst samfunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Etylbarbital
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen vår har ikke noe sånt opplegg. Heldigvis. Hadde barnehagen hatt det hadde han ikke fått delta.
![]() |
#66 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, begge jentene skal på julegudstjeneste med barnehagen i neste uke.
![]() |
#67 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?De to største skal på julegudstjeneste i regi av skolen neste uke som de har vært hvert år. De trives med det og jeg har ingen prinsipielle skrupler.
![]() |
#68 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Selv om jeg føler at det er påtvunget kristendom, så vil jeg at begge barna mine skal overvære julegudstjenestene i forbindelse med skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg stusser på en ting i denne forbindelse. Det er Luciadagen i dag. Sist redigert av Maz : 13-12-08 kl 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg svarte "nei" men det er fordi barnehagen ikke har et slikt opplegg. Hadde de dratt på kirkebesøk ville svaret blitt "ja". |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Passiv
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Nå ser jeg på Storesøsters ukeplan at det blir arrangert julegudstjeneste for småtrinnet på torsdag. Da får hun selvfølgelig være med på det. Mest fordi hun har lyst til det selv. |
![]() |
![]() |
#72 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, Tigerungen skal på tirsdag med barnehagen. Hun var med småbarnsavdelingen i fjor.
![]() |
#73 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, det hadde de (selvsagt for oss) fått om barnehagen hadde arrangert noe slikt. Vi er kristne, men de hadde også fått være med om de hadde reist til andre religioners hellige steder. Om det hadde vært en seremoni som var tilpasset barn, kunne de vært med på det også. Jeg har heller ingenting imot at de lærer hva HumanEtiskForbund står for og hva de mener er sant.
![]() |
#74 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Selv om denne uttalelsen sikkert var ment humoristisk og sånt, så kjenner jeg at den provoserer meg litt likevel. Det er faktisk ikke sånn at hvis man ikke blir med klassen på julegudstjeneste, så får man bli igjen på skolen og gjøre akkurat hva man vil eller bare tegne på tavla. Ihvertfall er det ikke sånn hos oss. Nå har jeg ikke all verdens erfaring med hvordan det er rundt omkring, det innrømmer jeg. Men jeg vet hvordan det blir gjort hos oss. Hun som pleier å ha ansvaret for skoleopplegget hos oss jobber for hardt med det for å kunne få "tegne på tavla" stempelet på seg.
![]() |
#75 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Her skal det visst ikke være noen gudstjeneste, men skolen har hatt adventsarrangement med lystenning og tekstopplesning som de har vært med på. I barnehagen er det bare førskolebarna som får være med, så det blir ikke før til neste år for minstemann.
![]() |
#76 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Alle mine tre har allerede vært og jeg skal neste uke med min skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, storebror skal i kirken på gudstjeneste. Barnehagen har visstnok kristen formålsparagraf, men de går ikke i kirken, det har jeg ikke opplevd enda. Han hadde fått lov om de skulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Skolen her har frivillig gudstjeneste som man må melde seg på. De som ikke er påmeldt har juleaktiviteter på skolen. Niåringen hadde noenlunde lyst til å dra, og får seff lov til det. Jeg er sjeleglad over å slippe.
![]() |
#79 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg skjønner ikke helt hvordan denne var ment. :domm:
![]() |
#80 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg tror ikke det er planer om noen julegudstjeneste faktisk. Vi var alltid på det før jul (med skolen), men nå er det bygget ny skole som ligger mye lenger unna kirken. Det er mulig at det er grunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|