|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Skal barnet delta i julegudstjeneste i regi av skole eller barnehage? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
159 | 76,08% |
Nei |
27 | 12,92% |
Vet ikke |
3 | 1,44% |
Annet |
20 | 9,57% |
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja, han skal i kirken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hos oss var de i kirken på onsdag. Storebror var ikke med, og han og en annen gutt fikk være med "minibhg"-gruppa, hvor de hadde det kjempe fint. På småbarn var det bare de store som skulle, men lillebror hadde uansett ikke blitt med. Hos oss er de flinke til å la de være med de andre avd. for det er sjeldent hele barnehagen er avgårde på en gang.
Det er jo flott at det blir gjort anderledes hos dere, men den gang jeg vokste opp og alle dro i kirken satt jeg alene igjen i klasserommet og fikk beskjed om at jeg "kunne jo lese litt, eller tegne litt på tavla eller noe.." Ikke en lærer som stakk hodet innom en gang. Så tro meg - det forekommer. Iallefall gjorde det det før.
![]() |
#103 |
maler
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Men guriland - selv om vi er kristne, ville jeg IKKE at ungene mine skulle vært alene med barnehagen på en gudstjeneste med et slikt innhold. Man må da virkelig ta hensyn til at det er små unger man har med å gjøre. Og uten foreldre. Jeg hadde kommet til å blitt svært sint tror jeg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?I de julegudstjenestene jeg har vært med barnehager og skole, så har det vært lagt opp til at det bare skal være triveligt og litt spennende. Barna har fått kommet opp, og det har vært små spontane skuespill, som har vært samtalevner i årevis.
![]() |
#105 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?
Å bruke skolen da vi vokste opp som norm blir ikke helt riktig, det er mye som har skjedd i skolen siden den gang. Sånn var det jo på skolen da jeg vokste opp også. Jeg tror normen er litt annerledes i dag. Selv om det fortsatt forekommer, så tror jeg ikke normalen er å "lese litt eller tegne på tavla eller noe".
![]() |
#106 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Normen da var bedre. Da kunne man i det minste få fritak fra faget og la ungene læres opp i det som virkelig betyr noe.
![]() |
#107 |
Erfaren
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Hadde hun begynt i bhg før jul, så hadde hun blitt med de andre ja. Skjønner ikke hvorfor ikke egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som er....? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Erfaren
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Men det her har jeg ikke mye til overs for nei. Er ikke sånn det skal være. Har vært i kirken flere ganger med bhg og da har de alltid et veldig hyggelig opplegg for de små. Ikke noe preking og skremselspropaganda ihvertfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Absolut ateist
|
Hva tror du?
![]() |
#111 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen bruker ikke å delta på gudstjeneste, men på julevandring. Da får barna være med på å kle seg ut og dramatisere juleevangeliet. Gutten min skal være med. Alternativet er vel å være sammen med en annen avdeling i barnehagen imens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det var ikke spydig ment, jeg lurte virkelig på hva du synes er det viktigste barna kan lære. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Snikende tiger
|
Ja vel.
![]() |
#114 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Barnehagen til Lillesøster var i kirken forrige uke, hun fikk selvsagt være med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Det skal hun, ja.
![]() |
#116 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Storebror var i kirken med barnehagen på torsdag. Han kom tilbake og kunne fortelle alt om hva de gjorde - de lyttet til kirkeklokkene, og de ringte 9 ganger. Alt annet hadde vært uvesentlig. Han forblir nok hedning noen år til.
![]() |
#117 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja.Vi var også i kirken første søndag i advent. Ruska var med barnehagen forrige uke og guttene skal nå på torsdag med skolen.
![]() |
#119 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Jeg stemte ja, men så viste det seg at ungene ikke hadde lyst. Så da kommer de ikke til å delta i år.
![]() |
#120 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du la barnet/barna delta på julegudstjeneste i regi av skole/barnehage i år?Ja.
![]() |
|
|