|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#202 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Putter du meg i bås sammen med SV-ere?
![]() |
#203 |
Absolute Beginner
|
Jeg føler at vi har likestilling hjemme, men vi deler ikke alle oppgaver likt. Men akkurat da det gjelder barna kunne jeg ikke tenke meg at en av oss skulle gjøre mesteparten. Ikke fordi det er PK nå for tiden, men fordi vi begge opplever det som viktig for barna at de har to foreldre som er likeverdige omsorgspersoner. Her har folk veldig ulikt grunnsyn, og det er klart at det praktiske aspektet også spiller inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Borte
|
Åja, dette er jeg veldig enig i. (
![]() |
#205 |
|
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tilhører dem som faktisk mener det er en del gruppeorientering her på dette forumet. Jeg har vel også en følelse av at ofte er det dem som bryter ut av gruppeorienteringen, som blir korrigert - naturligvis på moderate måter. Sist redigert av Fargo : 19-12-08 kl 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Ustabil
|
Jeg oppfatter tråden som "ungdomsskolenivå", og ja, jeg ser både jatting og gruppetenkning både i denne tråden og i mange andre. Jeg tror som deg når det gjelder "sannheten" at verken du eller jeg tar feil i vår oppfattelse av forumet og hva som presenteres - men vi har hver vår innfallsvinkel, og hver vår måte å "se" på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?For å spore litt inn og litt ut. Jeg skjønner veldig godt det Electronica sier, og synes enkelte tolker henne for bokstavlig hvis dere tror "in your dreams" er ordene hun kommer til å bruke i det hun kjører over mannen sin. Jeg tolker hvert fall "In your dreams" som er meget beskrivende ord for oss som leser henne - for å riktig forstå hvor utenkelig det er å stoppe etter bare ett barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
flisespikker
|
Uten å gå så veldig inn i resten av det dere skriver (har ikke tid akkurat nå), så vil jeg bare si at jeg ikke mente å høres ut som om jeg ikke tror det er gruppetenkning her på forumet, altså. For det er det jo ofte. Men jeg mente bare å si at ofte, i spesifikke situasjoner, synes jeg bina ser "bare gruppetenking" i tilfeller der jeg ser "selvstendige individer som er ganske enige akkurat her" - og så tenker jeg at vi sikkert overdriver litt i hver vår retning begge to.
![]() |
#210 |
flisespikker
|
Det synes ikke jeg heller. Det jeg synes ville være overkjørende, er å si "Jeg driter i at du mener at ett barn er nok, din mening spiller ingen rolle for meg". Jeg synes derimot, som sagt, det er forståelig om man ender opp med et ultimatum dersom begge partene har veldig sterke meninger om saken.
![]() |
#211 |
Ustabil
|
Og for å konstatere det - dette viser at vi tenker ikke så ulikt, vi har bare hver vår konklusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og der sa Skilpadda det jeg tenkte. Igjen.
![]() |
#213 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der ble bina og jeg satt i gruppe. Så det gjelder åpenbart for oss også |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Ustabil
|
Og jeg er av den oppfatning at den dagen noen sier "med eller uten deg" så har de gjort det klart at JEG ikke er spesielt viktig. I beste fall er jeg et virkemiddel slik at den andre kan oppnå sine mål. Ufin trenger manikke være, men det er respektløst og overkjørende å konstatere at det er ingenting å diskutere. Så lenge man er to likeverdige parter og man ikke er enige så ER det åpenbart noe å diskutere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Ustabil
|
Joda, det er vel klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Ringskrømt
|
Da tolker vi sikkert E ulikt, for jeg gikk bare utifra at valg av ord var ment for å demonstrere for oss hvor utenkelig det er, og at man i diskusjonen bruker helt andre ord og uttrykk. Jeg bruker hvert fall veldig mange flere (og annerledes) ord overfor f.eks. storesøster enn det jeg gjør her inne når jeg skal gjenfortelle diverse episoder osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Ringskrømt
|
Jeg tenker ikke hvor uviktig jeg er, men hvor viktig flere barn, er. Det betyr ikke at man ikke elsker partneren sin, men at man vet at man klarer ikke å slå seg til ro og bli lykkelig uten de barna man ser så klart for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tror jeg ofte føler meg grunnleggende uenig med deg, bina, fordi jeg opplever at du mistenkeliggjør mine (og andres) motiver. For eksempel er jeg en veldig diplomatisk person og er genuint opptatt av å skjønne hva andre mener, og jeg misliker konflikter og at folk er lei seg eller misforstår hverandre, men jeg opplever meg selv som både trygg og gjennomtenkt med klare meninger, og aldri som at jeg "jatter" for at de riktige folkene skal like meg, eller noe sånt. Og jeg blir fornærmet på egne og andres vegne når jeg synes du sier at vi (eller "de") antagelig har mye mer - tja - underlødige motiver for det vi gjør og sier. Jeg minnes en tråd om hva vi ville synes det var ille om barna våre gjorde, der jeg ble både provosert og oppgitt fordi jeg sa at jeg synes det er viktig (moralsk viktig, om du vil) å lære barna sine å bli skikkelige, anstendige mennesker og ikke dårlige og slemme, noe du gjennomført tolket som at jeg ("vi") syntes dette var viktig fordi vi ønsket anerkjennelse fra andre. Og her også er det jo ikke det at jeg tror du tar grunnleggende feil i at det med å kunne være stolt av barna sine er viktig for mange, men jeg følte at du mistet hovedpoenget i det jeg sa fordi du argumenterte ut fra at det bare var disse "mindreverdige" grunnene man kunne ha for å ønske at barna skulle bli bra folk.
![]() |
#219 |
flisespikker
|
Så enkel er jeg faktisk at jeg synes det er greit å putte alle som sier X i en gruppe og kalle den "folk som sier X". So shoot me.
![]() |
#220 |
Absolut ateist
|
Jeg syns ikke du har et godt nok grunnlag for å uttale deg om dette etter en måneds medlemsskap.
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|