Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 16:23   #10
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Gaza

Jeg har lest alle innleggende og tatt meg tid til å kategorisere dem. Jeg har også lest de andre trådene på "området". Jeg synes å se en slags tredeling. Dem som for lengst sympatiserte med Palestinakomiteen, dem som er påvirket av mediestormen den siste uken og dem som vurderer saken nøkternt fra avstand.

Jeg har kikket godt etter, og kan ikke si at jeg synes dem som har støttet Israel har manifistert den samme type støtte som dem som har git sin støtte til Palestinernes sak. Når det kommer utsagn om jødelobbyen i USA, og dets like (i andre tråder), så begynner i hvert fall jeg å mene at argumentajonen er på linje med hva som startet i Wien i 1909 under den klart antisemittiske borgermesteren. Det endte med seks millioner jøder som ble svidd av i ovner laget for formålet, og til nå har Israels konflikt med Palestinerne medført totalt rundt 40.000 tapte menneskeliv.

Jeg synes i tillegg at dem som ser saken med litt avstand til den, de moderate, har forholdt seg nettopp mer moderat enn dem i begge leire. Jeg er redd for at min konklusjon er at Ulvefar har vært den som har oppvist minst evne til å se at andre mennesker har noe forunftig å fare med, og det er også han som har gått kraftigst ut mot andres person - og det er etter min mening denslags holdninger som er med på å skape hele konflikten.

Nå har jeg lenge ment at Ulvefar har hatt en tett opp mot umenneskelig evne til å komme seilende inn med god holdning og rydde opp, og jeg er nesten derfor glad for at han her viser menneskelighet i form at det er lov å trokke feil. For det mener jeg han gjør i flere av sitatene under her. Og bina, som skulle tas, hun hadde det første sitatet som sitt første - ikke veldig mye å hisse seg opp over, spør du meg.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og derfor syns jeg det blir litt feil at vi automatisk skal velge den ene eller andre siden. Jeg greier ikke å sympatisere noe mer med palestinerne enn med israelerne.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvorfor i kullsvarte helvete skal vi ikke protestere mot at noen sender flyvåpen, tanks og artilleri inn i tett befolkede områder, noe de inderlig godt vet at dreper et uhyggelig antall mennesker, inkludert barn, når de kunne ha trukket seg tilbake fra områder de i følge internasjonal rett faktisk har okkupert?

En stat hvis flyvåpen hadde drept Acsa, Storesøs og Plutten ville nok ha fått noen raketter i retur fra meg også.

Interessant men irrelevant.

Du virker virkelig enkel, ja! Skal ikke beskylde deg for å overdrive der!

3) "Jeg støtter ikke terror" er et så overforenklet og selvgodt utsagn at jeg blir fysisk kvalm! Tell kropper for faen! "Terror" kan også komme fra militærhelikoptre.

Det hjelper antakelig mer med litt målrettet banning og sverting enn å sitte komfortabel og forstå så inderlig vel den urett som ikke rammer en selv.

Men det å ikke skru på nyhetene hjelper i alle fall ikke.
Da blir det vel nedlatende å sitte i pc-stolen i Norge og fnyse av ham.

De kan velge å begrense sin voldsbruk til proposjoner tilsvarende det de blir utsatt for og kansje tilogmed ta et skritt i retning av å oppfylle noen av de kravene verdenssamfunnet stiller, og vips er jeg på deres siden når noen Hamas-fundamentalist vil kaste jødene i middelhavet.

Hallo? Og du sier jeg farer med tullprat?

Nå er du bare irriterende.

Nå får du rulle inn!

Jeg er antakelig større og sterkere enn deg. Kom gjerne bortom og lær. Nei, forresten, jeg lærte at man ikke skulle slå de som var mindre enn seg. Og at det følger ansvar med makt. Pokker. Vi får la det være.

Ja ja, du får lære ditt til ungene dine så de vet at de skal legge seg på rygg når de blir mobbet og samarbeide med makta om Norge blir okkupert igjen.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.