|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Absolut ateist
|
Sv: GazaKlart Hamas bruker de som skjold. Det er nettopp derfor jeg, tross hva enkelte tror, ikke tar side i denne saken.
|
|
|
#182 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GazaJeg har lest alle innleggende og tatt meg tid til å kategorisere dem. Jeg har også lest de andre trådene på "området". Jeg synes å se en slags tredeling. Dem som for lengst sympatiserte med Palestinakomiteen, dem som er påvirket av mediestormen den siste uken og dem som vurderer saken nøkternt fra avstand.
|
|
|
|
|
|
#183 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Gaza
|
|
|
#184 |
|
Yes, we can!!
|
Nå tror jeg strengt tatt ikke de HAR så mye bomberom på Gaza. Eller rom å leke i, for den del.
|
|
|
#186 |
|
Passiv
|
Det er et poeng det der. |
|
|
|
#187 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#188 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Jeg nikket enig til de første setningene dine her, men når jeg kom til slutten av avsnittet hang jeg ikke med lenger. Mener du å si at fordi konflikten bare har ført til et femsifra antall tapte liv hittil, i motsetning til jødeforfølgelsene, så er det ikke så ille? |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: GazaJeg er egentlig ganske pro-israel tror jeg. På den måten at jeg mener at staten Israel skal bestå og at grensene deres skal beskyttes. Også på den måten at jeg ser at israelittene har jo naboer som mildt sagt ikke er spesielt fredelig innstilt til dem.
|
|
|
#190 |
|
Deltidsmamma
|
Men Israel har jo flyttet seg tilbake til de opprinnelige grensene på Gaza, Hamas har tatt over kontrollen, og brukt områdene til å angripe selve Israel. Dvs det å flytte seg tilbake fungerer ikke. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: GazaJeg klarer heller ikke å kalle rakettangrep mot sivile mål for "motstandskamp".
|
|
|
#192 |
|
Passiv
|
Til det siste der - om barna mine var truet av en svenske med maskinpistol som gjemte seg bak kvinner og barn - jeg vet ikke. Jeg kan slett ikke utelukke at jeg hadde bombet alle sammen om jeg kunne redde barna mine med det. :kanskje litt for ærlig: |
|
|
|
#193 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det synest eg er ei overforenkling, Poly. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: GazaDet var et direkte svar (eller returspørsmål) på at Ulvefar sa han ville gjøre akkurat det.
|
|
|
#195 |
|
Ustabil
|
Jeg støtter meg (selvsagt) til dine konklusjoner her. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Ustabil
|
Akkurat det var nå ikke ment akkurat på den måten, da. Det jeg mente (og uttrykte på en flåsete måte) er at når Hamas sender raketter mot Israel, så VET de at Israel kommer til å ta igjen. Og de VET at Israel har solid forsvar. Likevel gjør de det. Og hva skjer? Det blir krig. Og det var jo akkurat det Hamas ønsket hele tiden. |
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
Sv: GazaOk, er på jobb og har skummet. :innrømmer på forhånd: |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Ustabil
|
På mikronivået ville vel kanskje alle drept for å redde barna sine. Men kan man kalle det å redde barna sine om vi nå begynner å sende bomber til Sverige rent sporadisk, fordi vi husker da at svenskene undertrykte Norge før, og vi er redd for at de skal begynne å gjøre det igjen? |
|
|
|
|
|
#199 |
|
Ustabil
|
Det er politikk for de som har VALGT å være der. |
|