|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle barn skøyter?Ja "alle" her har skøyter.
|
|
|
#82 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har alle barn skøyter?
Nettopp.
|
|
|
#84 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle barn skøyter?Jeg kjøpte skøyter til begge på bruktmarked på en skole i nærhelten tidligere i høst. Før det har vi ikke hatt skøyter på lang tid for storebror prøvde en gang da han var 3 år men fallt så mye at han ga opp og ikke ville prøve igjen før nå i julen.
|
|
|
|
#86 |
|
Slow reader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Desto gladere bør man være for at barnet får prøvd seg på skolen. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
flisespikker
|
Nettopp. Jeg tror bare det var det som var poenget her.
|
|
|
#88 |
|
Slow reader
Sv: Har alle barn skøyter?Hvis isen ikke fryser i løpet av vinteren, så får man ikke brukt det, da... Jeg har ikke vært på isen med klassen min de to forrige årene, men nå er det så utrolig fine forhold at det er litt synd å ikke gripe sjansen. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har alle barn skøyter?Nå er det i tillegg veldig utplukket på skøyter her i Oslo, siden det har vært så flotte forhold. Så det er ikke bare å stikke innom på nærmeste G-sport.
|
|
|
#91 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har alle barn skøyter?Frøkna har aldri prøvd skøyter en gang, hun har nok med ski og akebrett, men nå skal hun begynne på allidretten og der må hun ha skøyter, så da får vi vel kjøpe det. Holder det forresten med vanlig sykkelhjelm, eller er det egen type hjelm hun må ha? *novise*
|
|
|
#92 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har alle barn skøyter?Vi hr kjøpt slalomhjelm, uten gitter. Vet ikke om det var dumt - vi har allerede hatt et besøk på legevakten med kutt i leppa...
|
|
|
#93 |
|
I mål
|
Sv: Har alle barn skøyter?Jeg diskuterte dette med en venninne og hun påpekte at disse sykkelhjelmene veldig fort blir redusert. Det er vel egentlig sånn at med ett litt alvorlig fall bør du kjøpe ny sykkelhjelm. De hadde brukt det en gang, og fikk en skade på sykkelhjelmen... Da dro de ut og kjøpte skøytehjelm til den ene og slalomhjelm til den andre. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Ferdig!
Sv: Har alle barn skøyter?Vi har Frost alpinhjelm til minsten. Han fikk stumpe-ski til jul og får ikke stå på det uten hjelm. Hjelmen er helt toppers til å bruke både til ekstremsportaking ( aking ned unnarennet i hoppbakken) og til skøyter. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har alle barn skøyter?Jeg har fått høre (uten nærmere forklaring) at sykkelhjelm er fy-fy når man går på skøyter. Faktisk så ille at man har det bedre uten hjelm hvis sykkelhjelm er eneste alternativet. Jeg kan ikke verifisere hvorvidt dette er sant eller ikke, men det var nok til at jeg ikke ønsker å ta noen sjanse. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Ulempen med bruk av sykkelhjelm til skøyter er at den ikke beskytter bakhodet ved fall. I tillegg tror jeg kanskje at siden den er sånn aerodynamisk utformet (altså at de ofte går ut/opp i en spiss) kanskje gjør vondt verre om man faller?
|
|
|
#98 |
|
Slow reader
Sv: Har alle barn skøyter?Det er ikke så mange av barna som bruker hjelm når de er ute på isen, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har alle barn skøyter?Vi har ikke. Det holder med slalom- og langrennski til hele familien !
|
|
|
#100 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Har alle barn skøyter?Våre barn har fått skøyter først nå de. Det er veldig utplukka i butikkene nå siden alle skal ha skøyter.
|
![]() |
|
|