Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 19:50   #81
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Ja "alle" her har skøyter.

Gammel 08-01-09, 19:51   #82
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg hadde aldri i livet villet anta eller ta for gitt at noen hadde det.

Nettopp.
Og å få beskjed dagen før ... Man kan i det minste gi folk en sjanse til å skaffe utstyret.

Gammel 08-01-09, 19:52   #83
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nettopp.
Og å få beskjed dagen før ... Man kan i det minste gi folk en sjanse til å skaffe utstyret.

Og å oppdage i tide at utstyret ikke lenger passer.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:05   #84
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte skøyter til begge på bruktmarked på en skole i nærhelten tidligere i høst. Før det har vi ikke hatt skøyter på lang tid for storebror prøvde en gang da han var 3 år men fallt så mye at han ga opp og ikke ville prøve igjen før nå i julen.

Gammel 08-01-09, 20:11   #85
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene her har "alltid" hatt skøyter, men jeg har full forståelse for at ikke alle har det, og det hadde vært greit med lengre frist på sånne turer (og informasjon om evt. låneskøyter).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:53   #86
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, men hvis man ikke driver mye med ute-/vinteraktiviteter er det ikke fullt så sannsynlig at man har alt dette.

Desto gladere bør man være for at barnet får prøvd seg på skolen.

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut med meldinger om at "alle må ta med skøyter". "Den som har --osv--" er en bedre ordlyd. Vi hadde skøytedag på skolen vår i dag. Et mindretall hadde ikke skøyter (5-6 stykker). Vi skrev på info'en at barna kunne leke på isen (tjern med skog rundt, flott for lek) uten skøyter. Når vi har skidager og akedager, kan barn som ikke har eget utstyr låne rumpeakebrett på skolen. Ikke like fjongt, men det er leit om slike dager skal avskaffes fordi enkelte ikke har skøyter/ski/akebrett --- dersom det er det noen av dere mener man bør? Skulle naturligvis gjerne hatt et lager skøyter og ski på skolen, men det er det ikke midler til å handle inn (nok) av.

Jeg tenker at det er flere i klassen min som har fått et fantastisk minne i dag, (hvor i hvertfall 2 stk. som ikke kunne det fra før lærte seg å mestre skøyter) på en iskald dag på et tjern inni skogen, sammen med mange gode venner.

(Sånne ting blir gjerne bråbestemt også pga. været. Hadde det snødd, ville skitur vært mer aktuelt. Hadde det regnet, ville det blitt vanlig inne-gymtime). Derfor kan fristene være korte. Men naturligvis kunne vi nevnt på foreldremøtet i høst, at når vintersesongen kommer vil vi sannsynligvis gå på ski og skøyter.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:03   #87
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg er enig i at det ikke ser bra ut med meldinger om at "alle må ta med skøyter". "Den som har --osv--" er en bedre ordlyd.

Nettopp. Jeg tror bare det var det som var poenget her. Og så legge til rette for at det enten finnes låneutstyr tilgjengelig, eller at de som ikke har utstyr kan gjøre noe annet morsomt ute.

Og en beskjed tidligere på høsten på foreldremøte (eller infoskriv eller annet) om at det er sannsynlig at slike aktiviteter blir aktuelt vil jo hjelpe slike som f.eks. oss, som ikke har tenkt tanken på å kjøpe skøyter, og neppe ville rekke det på én dags varsel, men som gjerne kjøper det om vi får vite at det kan komme til nytte/glede.

Gammel 08-01-09, 21:13   #88
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvis isen ikke fryser i løpet av vinteren, så får man ikke brukt det, da... Jeg har ikke vært på isen med klassen min de to forrige årene, men nå er det så utrolig fine forhold at det er litt synd å ikke gripe sjansen.

Et par barn fortalte at foreldrene hadde vært ute og sjekket butikkene i går kveld (de fikk beskjeden på mandag, 1. dag etter ferien). Jeg kjente at jeg fikk litt dårlig samvittighet, for som mor selv så VET jeg jo hvor stress det er. Jeg vet også at jeg ikke hadde likt å sende ungen min til skolen uten skøyter og at han var en av de få som ikke får gå. Så ja, det er et uuttalt, "stille" press, om jeg kan si det sånn.

Samtidig synes jeg det er feil å ikke bruke ski og skøyter. Det er liksom noe som "hører med" i en barndom her til lands. Og det er ikke noe nytt - det var skolearrangerte skiturer da vi var små også. Vet ikke om foreldregenerasjonen vår opplevde et press/mas om skiutstyr?

Gammel 08-01-09, 22:38   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det i tillegg veldig utplukket på skøyter her i Oslo, siden det har vært så flotte forhold. Så det er ikke bare å stikke innom på nærmeste G-sport.

Gammel 09-01-09, 12:53   #90
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna mine har vintertøy og snowracer. Det er egentlig det. So, shoot me!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:10   #91
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Frøkna har aldri prøvd skøyter en gang, hun har nok med ski og akebrett, men nå skal hun begynne på allidretten og der må hun ha skøyter, så da får vi vel kjøpe det. Holder det forresten med vanlig sykkelhjelm, eller er det egen type hjelm hun må ha? *novise*

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:15   #92
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hr kjøpt slalomhjelm, uten gitter. Vet ikke om det var dumt - vi har allerede hatt et besøk på legevakten med kutt i leppa...

Men slalomhjelmene er litt mer "allround", og de er justerbare og forede og gode å ha på. Og solide nok sies det. Vi brukte sykkelhjelm med en gang - vi ble lit overrasket første gang på isen da vi så at alle hadde hjelm. "Ah, er det SÅNN det er nå!"

Gammel 09-01-09, 14:11   #93
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg diskuterte dette med en venninne og hun påpekte at disse sykkelhjelmene veldig fort blir redusert. Det er vel egentlig sånn at med ett litt alvorlig fall bør du kjøpe ny sykkelhjelm. De hadde brukt det en gang, og fikk en skade på sykkelhjelmen... Da dro de ut og kjøpte skøytehjelm til den ene og slalomhjelm til den andre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:16   #94
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har Frost alpinhjelm til minsten. Han fikk stumpe-ski til jul og får ikke stå på det uten hjelm. Hjelmen er helt toppers til å bruke både til ekstremsportaking ( aking ned unnarennet i hoppbakken) og til skøyter.

Begge ungene har alltid hatt hjelm når de står på skøyter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:38   #95
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått høre (uten nærmere forklaring) at sykkelhjelm er fy-fy når man går på skøyter. Faktisk så ille at man har det bedre uten hjelm hvis sykkelhjelm er eneste alternativet. Jeg kan ikke verifisere hvorvidt dette er sant eller ikke, men det var nok til at jeg ikke ønsker å ta noen sjanse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:52   #96
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har fått høre (uten nærmere forklaring) at sykkelhjelm er fy-fy når man går på skøyter. Faktisk så ille at man har det bedre uten hjelm hvis sykkelhjelm er eneste alternativet. Jeg kan ikke verifisere hvorvidt dette er sant eller ikke, men det var nok til at jeg ikke ønsker å ta noen sjanse.

Ulempen med bruk av sykkelhjelm til skøyter er at den ikke beskytter bakhodet ved fall. I tillegg tror jeg kanskje at siden den er sånn aerodynamisk utformet (altså at de ofte går ut/opp i en spiss) kanskje gjør vondt verre om man faller?
Vi kjøpte hockeyhjelm til storesøster, men hun falt og slo ansiktet i går, for den hun bruker har ikke gitter.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:25   #97
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har ikke skøyter, men vi vurderer å kjøpe det til ham til bursdagen hans.

Gammel 09-01-09, 20:41   #98
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Standard

Det er ikke så mange av barna som bruker hjelm når de er ute på isen, synes jeg.
Men i ishallen er det påbudt, og naturligvis på skolen. Sykkelhjem tillatt. Mine barn har ikke annen hjelm enn sykkelhjelm.

Gammel 09-01-09, 20:47   #99
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke. Det holder med slalom- og langrennski til hele familien !

Gammel 09-01-09, 20:59   #100
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Våre barn har fått skøyter først nå de. Det er veldig utplukka i butikkene nå siden alle skal ha skøyter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.