Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egne skoler for problemelever ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 08:17   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Egne skoler for problemelever ...

Jeg vil ha jatakk - begge deler jeg.

Jeg vil ha spesialklasser på de vanlige skolene istedenfor spesialskoler hvor de som tas ut blir gående bare sammen med barn med problemer. Jeg tror at de som har problemer som gjør at de ikke fungerer i vanlig klassesituasjon likevel har behov for feks friminutter sammen med de andre.

Helt separerte spesialskoler vil jo ende med at de med store adferdsvansker havner der - og antagelig ødelegger all mulighet til utdanning for de som havnet der av andre årsaker.

Men at det er som nå - hvor det sitter mange unger rundt i klasserommene og ikke får utdannelsen sin fordi klassen har en eller to elever med adferdsvansker som spiser opp alle ressursene - det funker ikke for noen.

Og jeg mener at i spesialklasser på vanlige skoler så har vi i verdens rikeste land igrunnen god råd til å spandere en gjeng ekstra lærere selvom disse kanskje bare skal undervise en eller to elever. Det må uansett være billigere det enn prisen for at en god del barn ikke får skolegang?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.