Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ville du reist et sted på ferie hvor det er bikiniforbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-09, 22:33   #41
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du reist et sted på ferie hvor det er bikiniforbud

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes det er en uting for kvinner å gå med bikini og bare shorts for menn utenfor strender uansett jeg, så det hadde ikke stoppet meg å reise til noe sted nei. Helt ok.

Samme her. Nå er jeg riktignok konservativ når det gjelder denslags. Jeg synes bikini og kun badeshort på spisesteder samt toppløst på stranda er en blanding av harry og påtrengende.

Gammel 17-01-09, 22:41   #42
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du reist ett sted på ferie hvor det er bikiniforbud

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg har alltid syntes det er underlig (og til tider respektløst) at mange finner det naturlig å vandre rundt på gata eller for eksempel sitte på en taverna ved stranden i bikini når man er på ferie i utlandet.

Det koster ikke mange kaloriene å kaste på seg en singlet og et omslagsskjørt for eksempel.

Gammel 17-01-09, 22:44   #43
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bikini er masse klær! *oppvokst på naturistcampingplasser omkring i Europa*

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:46   #44
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det koster ikke mange kaloriene å kaste på seg en singlet og et omslagsskjørt for eksempel.

Eh, man skal da spare sine kalorier når man er på ferie har jeg hørt.

Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:47   #45
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes dette hørtes ut som en deilig sted. Føler meg litt gammel og snerpete når jeg sier det, men jeg liker at mennesker rundt meg er litt mer tildekket enn en minimal bikini når jeg inntar lunsjen, handler etc.

Medsnerpe!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 09:32   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sitron - du viste hud i fjor har jeg sett. Med sex som resultat. Jeg synes du burde fortsette med å vise hud jeg.

Selv har jeg jo sågar mer hud enn jeg har kropp å fylle ut med, så jeg burde få veldig mye sex hvis denne argumentasjonen skal holde, forresten. :vurderer å vekke drømmeprinsen og teste:

Og forresten - er det egentlig noen som mener at det er ekkelt med overvektige i bikini lenger? :nekter å tro at verden ikke er kommet videre:

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 09:45   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Det må være behagelig å dra på ferie en plass der du slipper å møte halvnakne mennesker hvor enn du går.

Nettopp.

Det kunne ikke ramlet meg selv inn å gå i bikini, så det problemet eksisterer strengt tatt ikke for meg.

Gammel 18-01-09, 10:03   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og forresten - er det egentlig noen som mener at det er ekkelt med overvektige i bikini lenger? :nekter å tro at verden ikke er kommet videre:

Hæ? Selvsagt er det det. Det er i det hele tatt skremmende mange som mener at overvektige helst bør sitte inne i en lukket hermetikkboks. Jeg har diskutert med folk som mener at overvektige lukter, er dumme, de spyr av å sitte ved siden av overvektige på spisesteder for det er så ekkelt å se dem spise, de skal jo helst sulte seg såklart. Osv osv osv. Nei, verden er ikke kommet lenger. Folk er respektløse, jævla idioter som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon om de så ble truet på livet! Bare ta en titt på diverse diskusjoner under avisartikler på nett, når disse handler om fedme. Fy fader, så syke folk er.

For å svare på tråden; jeg bryr meg egentlig ikke så mye, men klart jeg ville reist til et slikt sted om jeg hadde lyst å reise dit. Sagging er forresten noe av det mest harry som finnes, så det kan de gjerne forby overalt.

Gammel 18-01-09, 10:08   #49
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart enig med Iset. Jeg har flere i min nærmeste familie som mener at overvektige er mindre verdt. Jeg har mange ganger følt på kroppen hvor mye mer respekt jeg har i periodene hvor jeg ikke er overvektig.

Gammel 18-01-09, 10:13   #50
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Selvsagt er det det. Det er i det hele tatt skremmende mange som mener at overvektige helst bør sitte inne i en lukket hermetikkboks. Jeg har diskutert med folk som mener at overvektige lukter, er dumme, de spyr av å sitte ved siden av overvektige på spisesteder for det er så ekkelt å se dem spise, de skal jo helst sulte seg såklart. Osv osv osv. Nei, verden er ikke kommet lenger. Folk er respektløse, jævla idioter som ikke evner å sette seg inn i andres situasjon om de så ble truet på livet! Bare ta en titt på diverse diskusjoner under avisartikler på nett, når disse handler om fedme. Fy fader, så syke folk er.

Jeg har til og med opplevd mennesker som arbeider i yrker hvor man definitivt ikke kan komme med sånt komme med uttalelser som: "det er så ekkelt at **** er så feit." "Jeg klarer ikke å sitte å spise når **** skal spise." "**** kan jo ikke kle seg, så du at magen hang ut igjen." "Tenk å være så feit, det må være så ekkelt for alle synes jo det er ekkelt å være med sånne. Dessuten lukter de sånn."

Sånt gjør meg rasende!

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:17   #51
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dessverre så har nok ikke verden kommet noe særlig videre nei. Var på teater med poden og overhørte to godt voksne damer høylytt kommentere en tenåringsjente som satt foran dem og drakk Cola. De sa noe sånt som at det er neimen ikke rart at hun veier så mye som hun gjør når hun heller i seg Cola på den måten. Jeg greide å si hva jeg synes om uoppdragne voksne, men de lot som de ikke hørte meg.

For å svare på spørsmålet så kunne jeg helt fint ha reist til et sted som ikke tillot bikini andre steder enn på stranden.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:43   #52
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde vært helt greit for meg. Har ikke så mye glede av at folk går i bikini i matbutikken eller viser hele underbuksa.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 10:49   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er helt sjokka her nå.
Jeg opplevde sjelden noe sånt da jeg var gedigen. Og jeg var jo nærare 150 kilo, så jeg burde merket det. Men samtidig er jeg vel kjent for å være litt tøffere enn jeg kanskje egentlig er, så kanskje det er derfor jeg ble sprart for å høre det direkte.

Eller fordi jeg aldri kledde av meg, aldri lot noen se meg spise, gjerne handlet snopet i forskjellige butikker så ingen skulle tro jeg spiste mye, aldri solte meg, osv osv osv.

Jeg tenker som regel ikke over folks vekt selv. Men jeg legger merke til vakre mennesker. Og det finnes vakre mennesker i alle vektklasser - inklusiv fedme3.

Jo - forresten - en gang sto to ansatte på HM og slang med leppa om overvekt - i avdelingen for BB. Da sa jeg fra i kassa at jeg lot være å kjøpe noe hvis det var den holdningen de ansatte har til kundene sine, og siden har jeg ikke vært på den HM'en der.

Jeg trodde virkelig at de fleste etterhvert hadde skjønt at overvekt ikke er noe å rakke ned på. Trist.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 11:07   #54
Left
Passiv

Standard

Så lenge det er lov med bikini på stranda, eller ved bassenget på hotellet, ser jeg ikke helt problemet.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:37   #55
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller fordi jeg aldri kledde av meg, aldri lot noen se meg spise, gjerne handlet snopet i forskjellige butikker så ingen skulle tro jeg spiste mye, aldri solte meg, osv osv osv.

Helt sikkert. Jeg bruker tankini og boxertruse når vi er i bassenget. Om ikke folk har sagt noe akkurat der, så har de iallfall tenkt sitt. Man ser blikkene og man ser hviskingen. Up theirs, sier nå jeg. Det er skikkelig befriende å endelig ha tatt steget å gå halvnaken offentlig, altså basseng og strand. For de fleste bryr seg jo ikke, slik de gjerne gjør i hodet ens før man gjør sånt.

Gammel 18-01-09, 13:14   #56
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Helt sikkert. Jeg bruker tankini og boxertruse når vi er i bassenget. Om ikke folk har sagt noe akkurat der, så har de iallfall tenkt sitt. Man ser blikkene og man ser hviskingen. Up theirs, sier nå jeg. Det er skikkelig befriende å endelig ha tatt steget å gå halvnaken offentlig, altså basseng og strand. For de fleste bryr seg jo ikke, slik de gjerne gjør i hodet ens før man gjør sånt.

Enig! Up theirs!!!'

Jeg sverger herved på å slå hardt ned på folk som kommenterer fedme.

Merker at jeg reagerer spes på at overvektige skal liksom lukte vondt? Hvor i alle dager har folk fått for seg det fra? :forvirret:

Jeg pleier å si at det skal en del viljestyrke til å komme opp i skikkelig vekt jeg. Da nytter det ikke å gi seg med maten bare fordi man er litt småkvalm. (Jeg spiste gjerne to liter sjokoladeis i et jafs, og jeg må vel si at jeg kanskje ikke gjorde det fordi jeg nøt smaken, men heller fordi jeg var ganske så avhengig av sukker/fett kombinasjonen.)

Og hvis folk ikke skjønner at man ikke spiser seg inn i alvorlig overvekt fordi man ikke bryr seg om hvordan man ser ut så har de virkelig ikke skjønt ting da. Å herregud, jeg kjenner at jeg begynner å koke her over fordommene.

Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 13:44   #57
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei jeg sagger ikke så det går fint
Bikini bruker jeg bare på stranden\baseng i syden

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.