Sv: Dødsulykker
Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.
Jeg tror rett og slett løsningen er at menn ikke får kjøre bil i det hele tatt jeg, for da vil jo antall dødsulykker synke med ca 80%! Evt vente til de har passert 55 år for da er de "involvert" i bare 66,67% av ulykkene! Men da kan vi kanskje heller skylde på damene som begynner å bli gamle og uoppmerksomme? Ta fra dem lappen da! 
Brave new world! Det verste er at feministpartiet i Sverige mener slike ting - på alvor. Der er det noen virkelig gale folk.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg syns at "miste lappen til man er 25" toucher over grensen til kollektiv straff, men det kan, etter min mening, forsvares. Da tar man innover seg at det i denne gruppen finnes mange individer som egentlig ikke er modne nok til å kjøre bil, og luker dem ut på "indikasjon" (fartsovertredelser = risikoadferd). Kombinert med økte kontroller på tider og steder med mye ungdomsråkjøring, så tror jeg dette ville vært kjempeeffektivt.
Det vil være vanvittig effektivt! På samme måten som det å henrette alle handikappete ville vært vanvittig effektivt i forhold til statlig innsparing. Det er ikke effektiviteten jeg betviler, men det faktum at det er etisk feil. Det er galt å straffe en hel gruppe mennesker for noe som kun et fåtall er ansvarlig for. Er det virkelig rimelig å forskjellsbehandle folk på den måten?
(Jeg ble litt usikker nå, det jeg diskuterer er hvis man får en annen aldersgrense for menn enn for kvinner. Ikke selve straffen hvis man blir tatt for noe ulovlig. Er det det siste du diskuterer?)