Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere ofte barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-09, 21:44   #101
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere ofte barnevakt?

Nei, vi har ikke ofte barnevakt. Svigers bor på andre siden av kloden, så vi har bare moder'n å spørre. Vi har hatt helt barnefri en helg på 4 år, en natt et par ganger. Moder'n hadde stilt opp mer om vi spurte, men barna er tett i alder og ganske så krevende sammen. Har ikke samvittighet til å spørre mer enn ytterst nødvendig. De er der noen timer nå og da, samt at lillebror er der på overnatting innmellom. Jeg synes det er vanskelig å skulle spørre venner, vi fikk barn på samme tid, så alle er mer enn godt nok fornøyd med sine egne barn. Søsteren min har en ettåring, men når barna blir eldre, ser jeg for meg større muligheter til bytte på å være barnevakt for hverandre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:51   #102
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nei. Mamma passet begge sist en helg i mai. Ellers har hun vært her og passet de etpar kvelder når jeg har trent og gubben ikke har kommet hjem enda. Hun bor 3 mil unna.

FArmor passet lillebror i 3,5 time i dag for at jeg skulle gjøre noe dugnadsjobb og storebror skulle få stå slalom med pappan. Ellers er det svært sjelden hun passer. Hun bor i samme hus som oss.

Vi er dårlige på å spørre om pass. Tilpasser oss sånn at vi alle er sammen eller deler oss i to.. Jeg og gubben gjør aldri noe sammen uten barn.

Gammel 25-01-09, 21:55   #103
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Mine foreldre vil gjerne passe ungene, men vi er rett og slett ikke flinke nok til å bruke dem. Svigers vil helst ikke passe begge to, i hvertfall ikke før lillemann har sluttet med bleiene. Det er meget sjelden at jeg og sambo gjør noe sammen uten barn.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 22:27   #104
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi har god tilgang på barnevakt, men det blir (desverre) sjelden brukt. Mannen og jeg er stort sett aldri på noe alene, en av oss er hjemme med ungene. Jeg har planer om å bruke barnevakt litt oftere nå, 2009 skal bli året hvor jeg prioriterer meg selv litt, så når gubben er så mye borte som han er, skal mor ha barnevakt, og trene litt!

Gammel 26-01-09, 21:02   #105
Prinsesse VilIkke
Nybegynner

Prinsesse VilIkke sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Prinsesse VilIkke har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det har vi ikke. Skulle gjerne hatt mer, men det er av den grunn at vi pga. snuppa sine dårlige lunger har vært nesten helt isolert i snart ett år. Noe man blir GAL av!

Så jo, det hadde vært deilig og hatt litt hjelp den tiden som har vært og de nærmeste månedene, slik at man litt lettere kunne handlet osv. Ikke det at vi ikke har klart oss altså, men..

Prinsesse VilIkke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:33   #106
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva er ofte egentlig? Tipper vi har barnevakt max en gang i mnd.

Det ville jeg kalt rein luksus.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 12:36   #107
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både ja og nei. Svigermor har gutta et par timer hver onsdag sånn at jeg og mannen får trent sammen. Ellers kan vi egentlig får barnevakt så ofte vi vil, men vi benytter oss sjeldent av det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:03   #108
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det ville jeg kalt rein luksus.

En gang i mnd ja, det høres ut som luksus selv for meg, som tidligere i tråden har erklært meg privilegert på området.

Sist redigert av Enhjørning : 28-01-09 kl 11:59.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 11:30   #109
Sessa
Ferskus

Sessa sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hos oss er det bare min mor som egentlig er interessert i å passe Poden, men hun har et så aktivt liv at det ikke er så veldig morsomt å spørre henne. Men regner med Poden ligger hos henne en natt annenhver måned kanskje.

Når Exbo og jeg har Poden annen hver uke så er det sjelden/aldri direkte behov for barnevakt, det blir mer for Podens og bestemors del. Han koser seg så veldig når han får være hos bestemor alenene.

Exbo og jeg bruker hverandre som "barnevakt" om det skullle skje at vi har behov for det.

Det er jo en fin løsning, jeg har det på same måte med min exmann. Gutten vår er 13 år så han klarer seg fint alene sammen med en kompis, men overnatte alene, det får han ikke.
Jeg har ny sammbo, vi har en datter på 15 mnd. Ikke mye barnevakt, men det er vel heller vårt valg for det er mange som har lyst. De terger oss egentlig litt, "vi får jo ikke passe, for dere stoler vel ikke på oss" det er det bestemor sier. Men vi koser oss veldig. Vi har jo hatt barnevakt selvfølgelig, men det er snakk om en time eller to + 2 overnatten (men vi henter TIDLIG)

Gammel 28-01-09, 12:09   #110
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har ofte barnevakt og har alltid hatt det. Vi har stor tilgang på barnevakter og nå avtaler Vesla selv at hun skal sove hos tante og mormor og overalt. De to neste helgene skal hun sove borte uten at vi har bedt noen om barnevakt, men fordi begge tantene syns det var lenge siden sist overnatting.

Hun har også en oldemor, en kusine og en fetter som gjerne sitter hos henne på kveldstid både i uka og kvelden, i tillegg til at mine foreldre passer henne ganske ofte hvis vi trenger barnevakt. Mamma stiller også veldig ofte opp hvis hun er syk og må være hjemme fra skolen.

Jeg føler meg veldig heldig og priviligert som har så mye familie som mer enn gjerne stiller opp for oss og Vesla.

En gang i måneden er det iallefall hos oss også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 12:15   #111
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sjelden barnevakt. Kanskje 5 ganger i året eller noe slikt? Og da har det bare vært noen timer. Til helgen skal sønnen vår på 2 år og et halvt år sove borte hos andre alene for første gang og jeg gleder meg sånn at jeg er litt usikker på om jeg kommer til å hente ham igjen.

Gammel 28-01-09, 12:17   #112
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke så ofte, ettersom besteforeldre bor to timers kjøring unna. Våre søsken har aldri tenkt tanken på å stille opp engang.

Men, vi skal vel egentlig ikke klage, for vi har fått barnepass flere helger det siste året, tydeligvis litt lettere når minste har blitt litt mer selvhjulpen. Mine foreldre er også ofte på helgebesøk, men ellers kjører vi ungene nedover (vi skal som regel lenger bort når vi først har barnevakt.. ). Men før i fjor vår hadde vi knapt barnevakt siden vi flyttet hit for litt over tre år siden.

Etter å ha hatt besteforeldrene i nærheten frem til vi flyttet, merket man hvilken luksus barnevakt er. Så jeg skal ærlig innrømme at jeg noen ganger savner det litt i hverdagen. Bare det å hente unger i barnehagen og så spise middag hos mamma og pappa, gir utrolig mye avlastning når man har hendene fulle hjemme..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 12:20   #113
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Denne våren har vi barnevakt to uker hver måned. Ellers er vel en løs avtale at besteforeldrene henter ham i barnehagen annenhver fredag, og at han sover der til lørdag.

Gammel 28-01-09, 12:25   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden overnatter hos Heikofamilien innimellom, det har han gjort siden han og Hedda var ... tre? Hun (og nå også Tilde) overnatter hos oss også iblant. Det er både fordi ungene synes det er hyggelig og fordi de/vi voksne setter pris på en kveld og morgen uten barn. Vi er også av og til barnevakt noen timer på kveldstid for hverandres barn. Et par ganger har andre venner passet Poden ved behov.

Foreldrene våre bor langt unna, men når de er på besøk (mine foreldre en gang eller to i året, svigers noe oftere), er de alltid barnevakt så mye vi vil. Vi har også kunnet reise bort flere ganger og latt besteforeldrene komme hit for å passe Poden, eller han har vært hos dem alene. Vi vet at vi er priviligerte som har besteforeldre som har tid, lyst og anledning til å gjøre slikt.

Vi har aldri hatt betalt barnevakt, men her om dagen plukket jeg med meg en lapp fra oppslagstavlen på Podens skole - en sekstenåring tilbød barnevakttjenester. Mannen og jeg kunne godt tenke oss å gå sammen på konsert litt oftere enn vi gjør, og da kunne noe sånt være greit.

Gammel 28-01-09, 14:56   #115
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*vurderer å importere en FP-er hit*

Gammel 28-01-09, 18:35   #116
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hatt ofte barnevakt tidligere, da barna var mindre, men etter at de ble så store at de kunne overnatte hos venner/venninner har vi oftere "barnefri" enn før.
Svigers stiller opp når vi spør, og storebror på 15 er også flink til å passe søstrene sine.

Vi har aldri opplevd hjelp i hverdagen i form av henting i barnehage o.l, vi har stort sett hatt barnevakt når vi har vært på julebord, i bursdager og på andre fester. De sister 6 årene har vi "spart opp" barnevakttid og reist bort uten barn. Vi har vært langhelger til storbyer (3 ganger) og 3 ganger i syden uten barn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 05:15   #117
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har ikke veldig ofte barnevakt nei.
Mine foreldre stiller alltid opp hvis det er noe, men jeg skulle veldig gjerne ønsket meg at de tilbød seg noen ganger. Det er vel det det skorter på her.
Jeg hadde ramlet av kloden hvis mine foreldre hadde ringt og sagt noe slikt som: " Skal vi passe ungene en ettermiddag/kveld så dere kan gå på kino?"

Ellers hender det at ungene er på overnatting hos venner, men da gjerne en og en, ikke begge samtidig.

Barnefri en hel helg har vi ikke hatt på 6 år tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 07:57   #118
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp vi har ofte barnevakt, og da er det foreldrene mine som stiller mest opp, de er så ivrige at jeg har måttet si nei noen ganger.

Gammel 29-01-09, 08:05   #119
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Har ikke så ofte barnevakt nei, mine foreldre bor 50 mil unna og mannens foreldre 8bor 30 min unna) er alltid så slitne å alt er ett ork. Vi har heldigvis en tante som som stiller opp når vi trenger det stort sett og jeg har også en avtale med en venninne om at vi innimellom har hverandres barn på overnatting.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:03   #120
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Husker ikke om jeg har svart her jeg, men nei, vi har aldri barnevakt.
Ikke fordi vi ikke vil altså...

En gang i mnd definerer jeg som mye.
Og de som har barnevakt 5-6 ganger i året syns jeg er veldig heldige.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.