|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, vi har ikke ofte barnevakt. Svigers bor på andre siden av kloden, så vi har bare moder'n å spørre. Vi har hatt helt barnefri en helg på 4 år, en natt et par ganger. Moder'n hadde stilt opp mer om vi spurte, men barna er tett i alder og ganske så krevende sammen. Har ikke samvittighet til å spørre mer enn ytterst nødvendig. De er der noen timer nå og da, samt at lillebror er der på overnatting innmellom. Jeg synes det er vanskelig å skulle spørre venner, vi fikk barn på samme tid, så alle er mer enn godt nok fornøyd med sine egne barn. Søsteren min har en ettåring, men når barna blir eldre, ser jeg for meg større muligheter til bytte på å være barnevakt for hverandre. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei. Mamma passet begge sist en helg i mai. Ellers har hun vært her og passet de etpar kvelder når jeg har trent og gubben ikke har kommet hjem enda. Hun bor 3 mil unna.
|
|
|
|
#103 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei. Mine foreldre vil gjerne passe ungene, men vi er rett og slett ikke flinke nok til å bruke dem. Svigers vil helst ikke passe begge to, i hvertfall ikke før lillemann har sluttet med bleiene. Det er meget sjelden at jeg og sambo gjør noe sammen uten barn. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har god tilgang på barnevakt, men det blir (desverre) sjelden brukt. Mannen og jeg er stort sett aldri på noe alene, en av oss er hjemme med ungene. Jeg har planer om å bruke barnevakt litt oftere nå, 2009 skal bli året hvor jeg prioriterer meg selv litt, så når gubben er så mye borte som han er, skal mor ha barnevakt, og trene litt!
|
|
|
#105 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, det har vi ikke. Skulle gjerne hatt mer, men det er av den grunn at vi pga. snuppa sine dårlige lunger har vært nesten helt isolert i snart ett år. Noe man blir GAL av! |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har dere ofte barnevakt?Både ja og nei. Svigermor har gutta et par timer hver onsdag sånn at jeg og mannen får trent sammen. Ellers kan vi egentlig får barnevakt så ofte vi vil, men vi benytter oss sjeldent av det. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har dere ofte barnevakt?
En gang i mnd ja, det høres ut som luksus selv for meg, som tidligere i tråden har erklært meg privilegert på området.
Sist redigert av Enhjørning : 28-01-09 kl 11:59. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Ferskus
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Det er jo en fin løsning, jeg har det på same måte med min exmann. Gutten vår er 13 år så han klarer seg fint alene sammen med en kompis, men overnatte alene, det får han ikke.
|
|
|
|
#110 |
|
Borte
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja, vi har ofte barnevakt og har alltid hatt det. Vi har stor tilgang på barnevakter og nå avtaler Vesla selv at hun skal sove hos tante og mormor og overalt. De to neste helgene skal hun sove borte uten at vi har bedt noen om barnevakt, men fordi begge tantene syns det var lenge siden sist overnatting.
|
|
|
#111 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har sjelden barnevakt. Kanskje 5 ganger i året eller noe slikt? Og da har det bare vært noen timer. Til helgen skal sønnen vår på 2 år og et halvt år sove borte hos andre alene for første gang og jeg gleder meg sånn at jeg er litt usikker på om jeg kommer til å hente ham igjen.
|
|
|
#112 |
|
Einsam
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ikke så ofte, ettersom besteforeldre bor to timers kjøring unna. Våre søsken har aldri tenkt tanken på å stille opp engang. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Denne våren har vi barnevakt to uker hver måned. Ellers er vel en løs avtale at besteforeldrene henter ham i barnehagen annenhver fredag, og at han sover der til lørdag.
|
|
|
#114 |
|
flisespikker
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Poden overnatter hos Heikofamilien innimellom, det har han gjort siden han og Hedda var ... tre? Hun (og nå også Tilde) overnatter hos oss også iblant. Det er både fordi ungene synes det er hyggelig og fordi de/vi voksne setter pris på en kveld og morgen uten barn. Vi er også av og til barnevakt noen timer på kveldstid for hverandres barn. Et par ganger har andre venner passet Poden ved behov.
|
|
|
#116 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har ikke hatt ofte barnevakt tidligere, da barna var mindre, men etter at de ble så store at de kunne overnatte hos venner/venninner har vi oftere "barnefri" enn før. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Ferdig!
Sv: Har dere ofte barnevakt?Har ikke veldig ofte barnevakt nei. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jepp vi har ofte barnevakt, og da er det foreldrene mine som stiller mest opp, de er så ivrige at jeg har måttet si nei noen ganger.
|
|
|
#119 |
|
Drømmer
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Har ikke så ofte barnevakt nei, mine foreldre bor 50 mil unna og mannens foreldre 8bor 30 min unna) er alltid så slitne å alt er ett ork. Vi har heldigvis en tante som som stiller opp når vi trenger det stort sett og jeg har også en avtale med en venninne om at vi innimellom har hverandres barn på overnatting. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Nå også i farger
Sv: Har dere ofte barnevakt?Husker ikke om jeg har svart her jeg, men nei, vi har aldri barnevakt. |
|
|
|
![]() |
|
|