Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere ofte barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 17:57   #121
Sessa
Ferskus

Sessa sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere ofte barnevakt?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Husker ikke om jeg har svart her jeg, men nei, vi har aldri barnevakt.
Ikke fordi vi ikke vil altså...

En gang i mnd definerer jeg som mye.
Og de som har barnevakt 5-6 ganger i året syns jeg er veldig heldige.

Helt enig med deg. Jeg syntes vi skal være takknemmelig for den hjelp vi får og ikke klage. Det er faktisk vi foreldre som har valgt å satt barna til verden. Så da får vi jaggu ta annsvar, så det så!

Gammel 30-01-09, 18:01   #122
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har ingen familie i nærheten (100 og 80 mil til besteforeldre), så det med barnevakt begrenser seg veldig. Har ei dame over oss som av og til kommer ned, men da må vi legge barna først og komme hjem før midnatt. 6-10 ganger i året blir det nok.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:12   #123
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Hvordan ligger dere an der? Har dere ofte barnevakt? (Da i form av besteforeldre o.l) Det lurer jeg på denne lørdags kvelden

Nei, vi har aldri hjelp av besteforeldre. Brødrene mine kan stille opp når det er krise eller noe ekstraordinært, men det betyr i praksis kanskje én eller to ganger i året. I det siste har vi fått kontakt med noen jenter som vi har hatt som barnevakter, men ei av dem var ikke helt hederlig, så det var helbom, men vi har to andre alternativer igjen heldigvis. Jeg synes egentlig det er greit å betale barnevakter, så slipper jeg å stå i gjeld til noen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:19   #124
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sessa, her.

Helt enig med deg. Jeg syntes vi skal være takknemmelig for den hjelp vi får og ikke klage. Det er faktisk vi foreldre som har valgt å satt barna til verden. Så da får vi jaggu ta annsvar, så det så!

Så hvis man er heldige å ha familie som er kjempeglad for å være sammen ungene, og gjerne stiller som barnevakt hvis det er noe, da tar man ikke ansvar for ungene sine, mener du?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:22   #125
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta ansvar, Sessa? Regner du antall barnevakter om i en ansvarsfullhetsskala?

Gammel 30-01-09, 18:24   #126
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ehh, hæ? Det må da være lov å ønske å gjøre ting uten barna også. Man tar da ansvar selv om man bruker barnevakt. Merkelig utspill.

Gammel 30-01-09, 18:27   #127
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk at om foreldrene har behov for det og tar imot alenetid, så vitner det definitivt om ansvarsfullhet. Jeg har også behov for å være uten barn innimellom, men det skjer jo ikke og pokker heller så lei jeg kan være av ungene innimellom. Jeg blir definitivt en bedre mor av en helg eller en uke fri innimellom. Så det kan absolutt være toppen av ansvar å sette ungene bort iblant.

Gammel 30-01-09, 18:47   #128
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man tar da ansvar på den måten at dersom man ikke får tak i trygge barnevakter så holder man seg hjemme.

Gammel 30-01-09, 18:59   #129
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Moren min er vel her 4-5 gang i året. Svigermor er her 2-3 ganger. Vi er nordpå 1-2 ganger. Når vi har besøk eller vi er der så kan vi benytte oss av barnevakt, og det gjør vi - når vi ikke har baby som vil ha pupp. Vi må benytte sjansen når den er der. Jeg og mannen er veldig glad i å gå ut på byen (og ta'n helt ut) når vi har barnevakt vi stoler på. Synes ike det er så sjeldent egentlig, at vi kan gjøre noe sammen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 23:26   #130
Sessa
Ferskus

Sessa sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hordaland
Sessa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så hvis man er heldige å ha familie som er kjempeglad for å være sammen ungene, og gjerne stiller som barnevakt hvis det er noe, da tar man ikke ansvar for ungene sine, mener du?

Klart man gjør. Jeg må jo ha barnevakt jeg også.Men det er ikke ofte, men noen syter for mye syntes jeg da.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ta ansvar, Sessa? Regner du antall barnevakter om i en ansvarsfullhetsskala?

Nei det gjør jeg ikke. Men noen har mer barnevakt enn de burde, og da tenker jeg ikke på når det er snakk om pass fordi foreldre er på jobb. Forstå meg riktig

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Ehh, hæ? Det må da være lov å ønske å gjøre ting uten barna også. Man tar da ansvar selv om man bruker barnevakt. Merkelig utspill.

Klart det, det er jo bra for forholdet også det...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Man tar da ansvar på den måten at dersom man ikke får tak i trygge barnevakter så holder man seg hjemme.

Tror jeg har ordlagt meg feil her jeg

Gammel 31-01-09, 00:33   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart man gjør. Jeg må jo ha barnevakt jeg også.Men det er ikke ofte, men noen syter for mye syntes jeg da.

Tror jeg har ordlagt meg feil her jeg

Jeg vet ikke om det er det som har skjedd her jeg, men når man er fersk så er det lett å komme med utsagn som bunner i ting man har opplevd RL. Om man ikke presiserer det, så blir innlegget oppfattet som et innlegg i debatten altså, og da får man ikke med seg konteksten, og jeg kan nesten garantere misforståelser.

Du skrev "Det er faktisk vi foreldre som har valgt å satt barna til verden. Så da får vi jaggu ta annsvar, så det så!" og det er lett å tolke som at du mener at folk som bruker barnevakt er uansvarlige. Om du i stedet har noen spesielle folk i tankene, så blir dette helt feil.

Gammel 31-01-09, 11:08   #132
CINDY
supermamma-katt

CINDY sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

aldri

Gammel 31-01-09, 11:15   #133
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du skrev "Det er faktisk vi foreldre som har valgt å satt barna til verden. Så da får vi jaggu ta annsvar, så det så!" og det er lett å tolke som at du mener at folk som bruker barnevakt er uansvarlige.

Og når du da følger opp med denne:

Nei det gjør jeg ikke. Men noen har mer barnevakt enn de burde, og da tenker jeg ikke på når det er snakk om pass fordi foreldre er på jobb. Forstå meg riktig

.. så lurer jeg på hva du egentlig mener. Er det bare greit å ha barnevakt når man har det i forbindelse med jobb, men ikke hvis man vil på byen/kino/fest?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:24   #134
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Skal man rangere noe her og gå strupen på hverandre , så må det da være mer "ansvarsløst" å bruke besteforeldre som barnevakt når man skal på jobb (noe man ofte skal), enn at man en gang i blant går ut på fest. Det første er jo en del av daglig livsførsel, mens det andre er noe mer tilfeldig og som kan tas litt ut fra når det passer den ene eller andre parten.

Gammel 31-01-09, 12:34   #135
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Skal man rangere noe her og gå strupen på hverandre , så må det da være mer "ansvarsløst" å bruke besteforeldre som barnevakt når man skal på jobb (noe man ofte skal), enn at man en gang i blant går ut på fest. Det første er jo en del av daglig livsførsel, mens det andre er noe mer tilfeldig og som kan tas litt ut fra når det passer den ene eller andre parten.

Hvorfor? Jeg bruker ofte mine foreldre som barnevakt når jeg må jobbe utenom barnehagens åpningstider.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:39   #136
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor? Jeg bruker ofte mine foreldre som barnevakt når jeg må jobbe utenom barnehagens åpningstider.

Det lurer jeg også på. Jeg ville også gjort det sånn som du om jeg hadde hatt mulighet.

Gammel 31-01-09, 12:43   #137
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har svært sjelden barnevakt. I en periode ville kusinen min passe Posøren endel, men hun er reist på feltarbeid.

Gammel 31-01-09, 13:07   #138
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns faktisk at om foreldrene har behov for det og tar imot alenetid, så vitner det definitivt om ansvarsfullhet. Jeg har også behov for å være uten barn innimellom, men det skjer jo ikke og pokker heller så lei jeg kan være av ungene innimellom. Jeg blir definitivt en bedre mor av en helg eller en uke fri innimellom. Så det kan absolutt være toppen av ansvar å sette ungene bort iblant.

Jeg er rørende enig med Sitron her altså.
Mannen og jeg har alltid vært Kjærester med stort behov for å gjøre ting sammen, og vi merker det godt når dagene blir hektiske og alt dreier seg om barn, jobb og Midnattsrock.
Tiden vi får sammen uten barn er uvurderlig, styrker oss som par og gir oss ny energi til å være Foreldre med fokus på barnet og kvalitetstid sammen med ham.

Gammel 31-01-09, 13:33   #139
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes ikke det å ha barnevakt er ansvarsløst i utgangspunktet. Men om man skulle rangere det i forhold til andre ting, så blir man mer avhengig av sine foreldre i en slik situasjon enn f.eks. om man skal på fest en sjelden gang. Da tenker jeg på å "klare seg selv", som noen påpekte tidligere i tråden. Hva som er viktig i livet blir jo en annen sak, og livssituasjon en tredje.

Er man alene og jobber nattevakt så må man jo støtte seg til noen andre, men da blir det vel mer i ordnede forhold vil jeg anta. Man pålegger jo ikke foreldrene en slik varig oppgave om de i utgangspunktet ikke har kapasitet til det.

Noen har heller ikke foreldre eller foreldre nært. De må også organisere livet sitt på en måte.

Gammel 31-01-09, 15:00   #140
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke ofte barnevakt, men det hender. Vi er heldige og har både min mor og Løvemannens foreldre i nærheten. Vi klarer som regel å få 1-2 'alenehelger' i året, samt en kveld i ny og ne

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.