Sv: Har dere ofte barnevakt?
Jeg syns jo at "barnevakt" kan være et litt misvisende begrep for barnets samvær med venner og familie. Selv er jeg oppvokst med tett kontakt med besteforeldre og kan ikke se annet enn at det har gitt meg positive opplevelser og store kunnskaper og førstehåndsopplysninger om en svunnen tid. Jeg er utrolig glad og takknemlig for at venner og familie tilbyr min vesle jente det samme som jeg fikk da jeg var liten, og at de har stor interesse for å delta i livet hennes. At familiens samvær med Vesla avlaster oss syns jeg bare er en positiv bonus. Jeg tror ikke det finnes et menneske i min omgangskrets som tenker at jeg er mindre ansvarsfull selv om jeg har rimelig ubegrenset tilgang til barnevakt og benytter meg av det. Jeg er fullstendig inneforstått med at mitt barn er mitt ansvar, og når hun har så mange flotte mennesker rundt seg som er interessert i henne, så ser jeg det en del av det ansvaret å legge til rette for at hun blir godt kjent med dem og tilbringer alenetid med dem.
Det er en stor bonus å føle at det finnes mange som er glad i en og føler omsorg for en. Det er fint å vite at det finnes mange mennesker i livet mitt og i Veslas liv som vi virkelig kan regne med stiller opp i tykt og tynt.
|