|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFO
signerer Inagh, jeg.
![]() |
#42 |
frakoblet
|
La meg presisere; Her snakker vi om en jente som får de beste skussmål fra både venner, lærere, foreldre og SFO-ansatte. Hun er ikke typen til å bryte regler eller såre andre, og iallefall ikke være frekk mot voksne. I så måte tør jeg påstå at "aldri" er et passende ord i denne sammenheng. Alle barn gjør vel noe galt innimellom, det er ikke helt det jeg mente i hovedinnlegget.
Venninnen ba om unnskyldning, og var så lei seg, så lei seg. De er to alen av samme stykke, så de ordner alltid opp etter seg. Moren har omtrent identisk oppdragelse som vi har her i huset, så kommunikasjonen mellom oss voksne går på skinner.
![]() |
#43 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg synes ikke du overreagerer Safran. Det er klart dette skal tas opp, men unnskyldningen bør komme på den måten som passer best for jenta di. Hvis hun er som skolejenta mi synes hun først og fremst at oppmerksomhet er helt pyton, så selv noe så positivt som en unnskyldning for urettferdig behandling ville oppleves som en ny straff hvis den ble gitt i all offentlighet. Kanskje bare vissheten om at den SFO-ansatte har gjort en feil og forstått det er nok?
![]() |
#44 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg skjønner godt at du er lei deg, Safran
![]() |
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg skjønner forresten Solens generelle kommentar, men siden jeg har møtt Enern så ser jeg godt hva Safran mener. Hun er virkelig en veldig "snill jente".
![]() |
#46 |
Epikur
|
![]() Sv: Utskjelt på SFOHvis du ikke får noe svar i dag heller, er det på sin plass å ta kontakt med nærmeste leder. Man kan ikke oppføre seg sånn overfor barn, å skjelle dem ut på den måten er helt uakseptabelt. (ja, overfor voksne også, selvsagt
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener det er best at den ansatte bør få anledning til å forklare seg først samt at Safran får fortalt sin versjon, før man trekker inn overordnede. Dersom man evt. ikke kommer noen vei etter å ha snakket sammen, ja da er det vel på sin plass å snakke med overordnede ja.
![]() |
#48 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Utskjelt på SFOOj, du må fortelle hvordan det gikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Borte
|
![]() |
#50 |
Passiv
|
Jeg synes det er viktig å understreke det som Polyanna sier - for slike situasjoner vil hun nok komme opp i igjen senere - og da er det viktig at ungene ikke blir helt satt ut... |
![]() |
![]() |
#51 |
Ser lyst på livet
|
Men dersom denne ansatte motsetter seg all mulig kontakt, hva da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFOMin erfaring er, som lærer i barneskolen, at noen av de som er veldig beskjedne og "snille" hjemme godt kan finne på sprell på skolen. Hos oss har vi ikke så høy terskel for å irettesette ved stygg snakk og f eks hvis noen går fysisk til angrep på en annen. Da spiller det ingen rolle hvem som begynte eller hvem som la i hvem, hvis du skjønner. Det er selvfølgelig aldri snakk om utskjelling, det ser jeg ikke noe poeng i! Men det jeg skulle fram til er at jeg alltid ringer hjem dersom jeg har irettesatt noen litt skarpere enn vanlig. Og det synes jeg man som voksen skal gjøre! Og i hvert fall dersom man har gått over streken!
![]() |
#53 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Jeg modererte meg litt i senere innlegg og skrev at det var en generell kommentar.
![]() |
#54 |
Jada, det var vel det.
![]() |
#55 |
![]() |
#56 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFOHåper den ansatte på SFO kommer med en unnskyldning. Å ikke engang svare når du tar kontakt er dårlig gjort. Dersom Enern får skussmål på å være en snill og grei jente burde det også mer enn en liten ting til for å få det til å sprekke for en av de ansatte. Hun burde tatt dette opp med Enern på en helt annen måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Utskjelt på SFOJeg synes først det er uvesentlig hva som har skjedd for å skjelle ut et barn foran de andre på den måten er ikke akseptabelt uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
frakoblet
|
![]() Sv: Utskjelt på SFONå har jeg vært og snakket med henne, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Dvs - jeg vet faktiskt hvem jeg tror på, men dette er vanskelig. Først snakket jeg med den ansatte, som stilte seg helt uforstående til hele episoden. Hun hadde slett ikke skjelt ut noen, og ikke vært sint på noen. Hun fortalte en helt annen historie enn jentene. Jeg hentet derfor inn enern for at hun skulle høre den ansattes versjon, og kanskje kommentere hva som skjedde. Hun holdt forsiktig fast ved sin versjon, og at hun hadde fått kjeft. Den ansatte hevder hun hadde vært "mest sint på" bestevenninnen, og sagt at HUN burde skamme seg hvis hun lurte enern til noe sånt.
![]() |
#60 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utskjelt på SFOOj, det hørtes jo ikke bra ut i det hele tatt. Det er skremmende at denne damen faktisk er et forbilde for barna, i og med at hun er ansatt i SFO. Det minste hun burde gjøre, var å anerkjenne den opplevelsen jenta di hadde av situasjonen og bedt om unnskyldning. Nei, dette tror jeg faktisk at jeg ville tatt opp med den nærmeste overordnede og bedt denne om å ta en prat med damen. Jeg skjønner godt at du er sint, og stakkars Eneren må vel være mer frustrert etter dette møtet?
![]() |
|
|