Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 12:47   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Politi med hijab?

De aller fleste muslimer er vel like stolte over de som begår æresdrap som de aller fleste norske menn er over de som slår ihjel kona over skilsmissebegjæringen tror jeg.
De fleste muslimer begår ikke og støtter ikke æresdrap, akkurat som nordmenn ikke støtter partnerdrap. Men blant mange nordmenn er det naturlig å omtale mord på kona som en tragedie som "har skjedd" istedenfor en bevisst gjerning denne mannen har valgt å gjøre.
Denne oppfatningen er ikke så uvanlig blant kvinner i Norge heller forøvrig, det er ikke bare menn.

Dermed fører vi noe av ansvaret over på offeret når en norsk mann dreper kona si når hun vil skilles fordi hun skal ha ansvar ved at hun startet med å ville skille seg.

Vi sympatiserer altså i en viss grad med den forlatte mannen.

På samme måte er det sikkert for en del muslimer som ser æresdrap begås. De synes det er helt på trynet men de ser vel kanskje noe av den samme "hun brakte det over seg selv" som det vi gjør her.

Jeg håper det skal kunne gå an å få slutt på både æresdrap og partnerdrap.

Og mens jeg skriver det så kommer jeg til å tenke på at det faktisk er lenge siden sist jeg så noe om æresdrap i avisene nå - i motsetning til partnerdrapene. Har det skjedd noe som gjør at det ikke begås æresdrap mer eller er det bare ikke interessant for nyhetene mer?

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.