Sv: Bibelutdeling i skolen
Hvor er toleransen for andre oppi alt dette?
Det er jo en ting at man skal akseptere at noen _ikke_ er kristen, men hva med å akseptere at det faktisk er veldig mange som ER kristne også? Selv vil jeg si at det å være så rigid på dette med kristendommen lærer barna at man kan hate kristne. Og dette er greit?
Seriøst MÅ man vurdere hva man formidler videre. Det er foreldrenes ansvar å lære barna å akseptere at man er forskjellige. Det å lære barna at bibel og heroin er synonymt er galskap. Det er verre en galskap også. At det er en menneskerett å nekte å ta i mot en bibel, ja, så la være å ta i mot bibelen da. Men det er faktisk en liten ting i den store sammenhengen. Hvor mange 5. klassinger blir tvunget til å LESE bibelen? Hvor mange gjør det frivillig? Blir man virkelig tvunget på kristendom fordi man har en bibel i huset?
Jeg mener at det er flere her inne som bør ta et steg tilbake og vurdere hva de mener og hva de sender videre til barna sine. Hvis dette er en holdning de drar med seg ut i samfunnet, så skjønner jeg plutselig hvor alt hatet kommer fra. Hadde jeg blitt oppdratt med en holdning som noen her inne viser, ville jeg sett på kristne som satans avkom og løpt i en annen retning når jeg så en kristen. Dette kan da umulig være bra? Hvor er menneskerettighetene til de kristne da? Eller er de kanskje ikke mennesker? Eller har de ikke rettigheter de også?
Og SERIØST.... er man i mot Staten og at skolene er statsdrevne, så BYTT SKOLE!! Mobbing, vold, voldtekt, drap, stoff, drikking og you name it er MYE verre enn en liten bibel. Det er derfor jeg mener at noen må Get a grip. Seriøst.. er dere klar over hvor mye mobbing som skjer på skolene? Stoff? Vold? Hvor mye engasjerer dere dere der? Eller kanskje dere har mobberne, fordi dere legger opp til det?